• stellanocte

    Vi som börjar med IVF hösten 2017

    Hej!

    Min man och jag står i kö för att starta IVF till hösten. Förhoppningen är att vara i gång i september. Är det någon mer här som ska börja på samma resa? Det vore roligt att följas åt och dela erfarenheter och tankar. 

    Jag har tappat räkningen på vilket försök vi är på nu men vi har nog cirka 18 misslyckade försök bakom oss. Vi längtar mycket och hoppas att det nu äntligen ska bli ett barn. 

  • Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017
  • ijo
    Ellencassandra skrev 2017-08-11 07:46:02 följande:

    Lycka till! Jobbigt att man inte får reda på det förrän samma dag.. hoppas ägget klarar sig!! :)


    Joonzon skrev 2017-08-11 08:11:15 följande:

    Ååå va kul!!! Ja håller alla tummar åt dig!


    Ja kommer vara jättenervös på onsdag.

    Vill inte ha något samtal från dom den dagen! Tack så mycket! <3
  • stellanocte
    I väntan på det lilla undret skrev 2017-08-10 20:37:09 följande:

    Vi ska börja vår första IVF behandling nu (började på måndag med synarela nässpray), med hopp om äggplockning första veckan i september. Vi har kämpat sedan 2014, utan resultat. Man känner sig så otroligt ensam, även fast man vet att många många andra kämpar om samma.

    Jag håller tummar och tår att lyckan ska nå er!

    Kämpa på!

    Kram från Finland!


    Lycka till. Håller både tummar och tår här hemma :)

    Vi ska ringa vår läkare och starta upp allting med ivf på måndag. Vi vet inte riktigt hur processen ser ut efter det. Lite nervöst. 
  • Nemi76

    Så kom mensen och det är dags att börja. På måndag ska jag ta första sprutan var och hämtade ut nästan allt idag, Ovitrelllen fanns inte inne så den får jag hämta imorgon på ett annat apotek. Som vanligt när mensen kommer vill jag bara lägga mig och gråta. Vet att det känns lättare imorgon men första dagen är lika jobbig, hur många ggr man än är med om den

  • hanna8911
    Nemi76 skrev 2017-08-11 20:52:30 följande:

    Så kom mensen och det är dags att börja. På måndag ska jag ta första sprutan var och hämtade ut nästan allt idag, Ovitrelllen fanns inte inne så den får jag hämta imorgon på ett annat apotek. Som vanligt när mensen kommer vill jag bara lägga mig och gråta. Vet att det känns lättare imorgon men första dagen är lika jobbig, hur många ggr man än är med om den


    Förstår hur du känner! Även om man är inställd på att mensen kommer vill man inte se av den! Lycka till med sprutorna! Jag tyckte det gick jättebra att ta dem, bara att ett djupt andetag och sticka! Kändes inte mycket alls!  Lycka till!
  • Plommonstop

    Hej hej!

    Jag tar och hoppar in här också. :) Jag och min sambo ska starta med sprutor i september eller oktober på Carl von Linnekliniken i Uppsala (såg att det var någon annan som också går där). Egentligen skulle vi börjat nu i augusti, men då jag byter jobb snart ville jag skjuta lite på det, så att man iallafall hinner ta sig igenom provanställningen innan man behöver berätta för chefen. Känns segt att behöva vänta mer eftersom vi redan har försökt i 1,5 år, men vad gör man.

    Kul om vi kan följas åt lite längs vägen. Känns som att alla blir gravida till höger och vänster om en just nu, så känns skönt att kunna prata med andra som vet vad man går igenom :)

  • Bonnamoran

    Hej alla!

    Hoppar in här också ???? Jag o sambon har gått på x antal möten med läkare och tagit alla tester och prover (tror vi).

    Gruppinfo möte nu på tisdag, men har ingen aning om vad som väntar efter det.

    Ni som är igång redan, var ni på någon grupp info och isf hur lång tid efter det kunde ni köra igång med behandlingen? Skulle vara rätt skönt att veta om man kan börja hoppas på start snart ????

  • ivfbebis
    I väntan på det lilla undret skrev 2017-08-10 20:37:09 följande:

    Vi ska börja vår första IVF behandling nu (började på måndag med synarela nässpray), med hopp om äggplockning första veckan i september. Vi har kämpat sedan 2014, utan resultat. Man känner sig så otroligt ensam, även fast man vet att många många andra kämpar om samma.

    Jag håller tummar och tår att lyckan ska nå er!

    Kämpa på!

    Kram från Finland!


    Hej hej

    Jag har sprayat med synarel i 4 veckor och är nu inne på dag 4 med sprutor. Fortsätter spraya med synarel 2 sprayningar per dag iställer för 4 per dag.
  • Joonzon

    Hej allihopa alla nya och ni som varit med ett tag. Kul att vi börjar bli ett par stycken här inne nu! :)

    Idag fick jag äntligen min mens efter mitt ma. Så nu ska jag bara vänta på nästa steg, ägglossning.. När gladagubben är "fast" på äl test så ska ja ringa till kliniken och göra en frysåterföring om mina ägg klarat upptining! :) beräknat att de borde bli om ca 2,5-3 veckor :) :)

  • Joonzon
    ijo skrev 2017-08-10 20:16:48 följande:

    Idag fick jag glad gubbe på ägglossningstestet! :)

    FET blir på onsdag! Hoppas hoppas ägget klarar upptining!


    Hur många dagars va de i frysen du hade? Du får göra fet alltså 6 dagar efter testet visar äl, har jah räknar rätt då? :)

    Fick min mens äntligen idag, Så nu är de snart dags för fet för mig med! Men dröjer ett par veckor till.
  • Joonzon
    Bonnamoran skrev 2017-08-13 17:17:07 följande:

    Hej alla!

    Hoppar in här också ???? Jag o sambon har gått på x antal möten med läkare och tagit alla tester och prover (tror vi).

    Gruppinfo möte nu på tisdag, men har ingen aning om vad som väntar efter det.

    Ni som är igång redan, var ni på någon grupp info och isf hur lång tid efter det kunde ni köra igång med behandlingen? Skulle vara rätt skönt att veta om man kan börja hoppas på start snart ????


    Jag var aldrig på någon gruppinfo iallafall.. utan de va mina vanliga träffar och möten på lasarettet och sen blev de remiss direkt till ivf :)

    Här kommer en jätte kort beskrivning av tiden åt oss, försökt själva 1,5år år, sen ta kontakt med gyn, sen ca 5 månader med undersökningar och tider och provsvar. Sen tog de ca 4 månader efter remiss skickades tills vi fick svar, sen en operation där imellan, sen efter det dröjde de 2 månader till för att hamna rätt i cykeln osv, sen blev ja gravid på första försöket någon månad efter som tyvärr slutade i ma i v 11, men snart är vi igång igen :) hitills ca 3 år har det tagit. Men jag hoppas och tror att vi lyckas en dag och då är allt värt det.
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017