• stellanocte

    Vi som börjar med IVF hösten 2017

    Hej!

    Min man och jag står i kö för att starta IVF till hösten. Förhoppningen är att vara i gång i september. Är det någon mer här som ska börja på samma resa? Det vore roligt att följas åt och dela erfarenheter och tankar. 

    Jag har tappat räkningen på vilket försök vi är på nu men vi har nog cirka 18 misslyckade försök bakom oss. Vi längtar mycket och hoppas att det nu äntligen ska bli ett barn. 

  • Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017
  • Ellencassandra
    MollyB skrev 2017-10-15 10:49:39 följande:
    Åh härligt!! Det har garanterat gått jättebra! Jag minns känslan och var själv jättenervös men var så glad att komma igång!
    Ja det känns bra å va igång! Jag blev lite yr efteråt men vet inte om det var för jag var så nervös innan eller av gonal f? XD jaa jätteskönt att va igång :)
  • Ellencassandra
    MollyB skrev 2017-10-15 10:55:13 följande:
    Stort grattis till 1 till frysen, hoppas att det blivit fler! Vi kommer få återkoppling i nästa vecka, de fryser på dag 2-6, så på tisdag har det gått 6 dagar. Jag hoppas så att det har gått bra! Jobbig väntan. Jag går på Stockholm ivf. Har du fått mer återkoppling?
    Jag går också på Stockholm ivf! :)
  • Emsoff
    CazaAzur skrev 2017-10-15 10:27:40 följande:

    Jag vill börja med lyckönskningar till alla som plussat! Plus

    Själv har jag fått tillbaka en blasto FET i stimulerad cykel och är på rd 5 nu.
    Jag har mått bra men igår natt (och natten innan) vaknade jag pga kraftig mensvärk som slutade med diarré..  (sorry for too much information) som slutade med att jag nästan kräktes. 
    Båda gången har det varat ca 20 min och gått över. 

    Egentligen är det 4 dagar till mens, så borde inte vara mensvärk. Tar inte heller Lutinus utan fick Ovitrell sprutan samma dag som insättningen. 

    Jag förstår inte vad det är, är det positivt eller stöter kroppen bort embryot...
    Har ni haft några sådana symptom?


    Omöjligt att säga... men jag tror att det är positivt! Man måste våga tro! Positiva tankar tills man behöver tänka annat!
  • Västerås
    Tesora skrev 2017-10-14 22:12:45 följande:

    aa samma som dig, har pros så därför blir det frysning av mina. Dom ringde idag och 1 ägg har dom fryst ner och det andra skulle dom kolla om det utvecklas till imorgon. Hur har det gått för dina ägg? jag går på Linné kliniken. Vart gick du?


    Jag går också på Linné tycker de är fantastiska!
  • MollyB
    Ellencassandra skrev 2017-10-15 11:09:21 följande:

    Ja det känns bra å va igång! Jag blev lite yr efteråt men vet inte om det var för jag var så nervös innan eller av gonal f? XD jaa jätteskönt att va igång :)


    Jag kände inget av gonal-f men det kan säkert vara olika :) Vad kul att vi går på samma klinik! Detta är er första omgång?
  • Hey.orange

    Hej! Jag hänger på här! Har en dotter på snart 1,5 år som kom till genom IVF. Nu ska vi ta och göra ett FET om typ två veckor! Inväntar mensen som dyker upp typ tis-ons. Ska bli så spännande! Vi går på st Göran i Stockholm.
    Vad många vi är, och Kul att så många har plussat!!!
    Lycka till alla! Ska bli kul att följa er!

  • Hey.orange

    Väntrummet:

    *Stellanocte

    *Ariellan

    *EmmaJakobsen

    *EmmaB1988

    *Lizziefalk, börjar spraya 2/10

    *ivfbebis - försök nr 2 slutet på okt

    *Pigall

    *Lyckobubblor

    *LeNe14

    *Zuces

    *Mariana79, börjar med sprutor v. 43

    *Ascoria

    *Freya18 - Puregon runt 20/10.

    - Sprayar:

    *EllieTeodora, synarela

    - Sprutar:

    *Ellencassandra, sprutor från 14/10

    - Väntar på ÄP/ET/FET:

    *CazaAzur, FET nr 1 (IVF nr2)

    *soofa, FET nr. 1 i oktober/november

    *Bonniboom, FET ostimulerad

    *Stfr83, FET n.2

    *Ingabarnän

    *Plommonstop

    *Tesora

    *Frikenfröken, äggplock 18/10

    *MollyB, FET

    *HeyOrange FET början av nov

    - Ruvar:

    *Tiinuli, TD 14/10

    *Areeya, TD 14/10

    *Emsoff, TD 20/10

    *Waldesten16, TD 23/10

    *Västerås

    *Älvan, TD 24/10

    *Milja, TD 27/10

    *Hanna8911, TD 1/11

    - Gravid

    * ijo (2:a återföringen)

    * becccss (1:a återföringen)

    *Titikaka (1:a återföringen)

    *Mm79

    *Lexiefer

    *Louiice

    *Elise39, vul 25/10

    *Galadriel80, vul 19/10

    *Nube (1:a återföring, IVF nr. 2)

    *Jakagal

    *Anki7

    *AnnaMaria83

  • Ellencassandra
    MollyB skrev 2017-10-15 12:20:21 följande:
    Jag kände inget av gonal-f men det kan säkert vara olika :) Vad kul att vi går på samma klinik! Detta är er första omgång?
    Jaa :) precis. Så det är väldigt spännande å se hur allt ska gå :P
  • Milja
    Ellencassandra skrev 2017-10-15 11:09:21 följande:

    Ja det känns bra å va igång! Jag blev lite yr efteråt men vet inte om det var för jag var så nervös innan eller av gonal f? XD jaa jätteskönt att va igång :)


    Härligt att du är igång! Jag kände lite yrsel och lite illamående dag 2 och 3 av gonal-f sedan gick det över(fick 225 första 3 dagarna innan dosen sänktes). Kanske lite lätt illamående korta stunder även senare men inte farligt! Lycka till!
  • Mm79
    Ellencassandra skrev 2017-10-15 12:39:49 följande:

    Jaa :) precis. Så det är väldigt spännande å se hur allt ska gå :P


    Jag har också gått på Stockholm IVF. Första försöket, 2 embryon som blev bra, och är gravid nu i v 9 med ena. Så det har blivit jättebra. Håller tummarna att allt går vägen för dig också <3
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017