• stellanocte

    Vi som börjar med IVF hösten 2017

    Hej!

    Min man och jag står i kö för att starta IVF till hösten. Förhoppningen är att vara i gång i september. Är det någon mer här som ska börja på samma resa? Det vore roligt att följas åt och dela erfarenheter och tankar. 

    Jag har tappat räkningen på vilket försök vi är på nu men vi har nog cirka 18 misslyckade försök bakom oss. Vi längtar mycket och hoppas att det nu äntligen ska bli ett barn. 

  • Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017
  • waldesten16
    ivfbebis skrev 2017-10-18 09:11:20 följande:

    Tråkigt! Kramar till dig.

    Man brukar behöva vänta en cykel innan ny behandling. Du ska alltså ha en mens till efter denna innan du kan göra FET. Men prata med din klinik!


    Det var som du skrev, måste vänta en till mens innan Fet. Känna jobbigt och vänta men antar att det är en anledning till det för att kropps ska återhämta sig.

    Man kanske kan få tabletter för att framkalla den lite tidigare.
  • Ellencassandra

    Aj! Tycker orgalutran var jobbigare å ta än gonal f.. svider å är röd runt området där jag tog sprutan. Men läste att det var vanligt.. längtar till fredag då jag kör första ul! Hoppas att det växt bra och att de kan bestämma då när ägguttaget ska ske! :)

  • Milja
    Ellencassandra skrev 2017-10-18 20:42:41 följande:

    Aj! Tycker orgalutran var jobbigare å ta än gonal f.. svider å är röd runt området där jag tog sprutan. Men läste att det var vanligt.. längtar till fredag då jag kör första ul! Hoppas att det växt bra och att de kan bestämma då när ägguttaget ska ske! :)


    Jag tyckte också sämre om orgalutran både att ta den och att den gjorde lite ont, men det höll inte i sig så länge i alla fall!
  • MollyB
    Tesora skrev 2017-10-18 19:52:34 följande:

    Åh nu har jag äntligen fått mens så imorgon ska jag ringa in till kliniken så kanske jag får sätta in mitt ägg snart :)


    Härligt! Jag fick min igår och började med Femanset idag! Ska dit på ultraljud om 12 dagar för att se hur tjock slemhinnan blivit och efter det boka tid för FET. När ska du börja med tabletter? För det var din plan också? :)
  • frikenfröken
    Tesora skrev 2017-10-18 19:51:21 följande:

    Åh vad härligt med så många :) håller tummarna inför imorgon


    waldesten16 skrev 2017-10-18 19:54:29 följande:

    Håller tummarna att många blir befruktade ! Heja äggen !


    Åh tack! :)
  • frikenfröken
    Ellencassandra skrev 2017-10-18 20:42:41 följande:

    Aj! Tycker orgalutran var jobbigare å ta än gonal f.. svider å är röd runt området där jag tog sprutan. Men läste att det var vanligt.. längtar till fredag då jag kör första ul! Hoppas att det växt bra och att de kan bestämma då när ägguttaget ska ske! :)


    Jag håller med dig att den är jobbigare, gillar inte att den nålen är tjockare. Hoppas de blir bättre för dig med dem sprutan och att du får ett bra resultat på UL på fredag! Håller tummarna :)
  • royce
    Freya18 skrev 2017-10-14 19:30:37 följande:
    Välkommen! Vi ligger i fas med varandra. Inväntar också mensen som är beräknad till onsdag och sen sprutstart förmodligen fredag om inte mensen blir försenad. Det är ju inte konstigt att den skulle bli lite vrång nu när man väntar! ;)

    Vilken injektion ska du använda?
    Vad spännande! Jag fick mensen en dag tidigt istället så antingen imorgon torsdag eller fredag blir första sprutdagen för mig, jag ska kolla med kliniken imorgon. Hur ligger du till i tiden?

    Jag kommer använda Bemfola. :) Du?
  • Tesora
    MollyB skrev 2017-10-18 20:47:48 följande:

    Härligt! Jag fick min igår och började med Femanset idag! Ska dit på ultraljud om 12 dagar för att se hur tjock slemhinnan blivit och efter det boka tid för FET. När ska du börja med tabletter? För det var din plan också? :)


    Jag tror att jag ska börja på dag 3 med letrezol men vet inte om det var dag 3. Dom sa att jag skulle ringa när jag fått en ordentlig blödning vilket bör vara imorgon :)

    Ska iaf äta dom i 5 dagar.

    Kul då ligger vi ungefär samma i behandlingen, konstigt det där med att man får olika behandlingar.
  • Hey.orange
    Tesora skrev 2017-10-18 19:52:34 följande:

    Åh nu har jag äntligen fått mens så imorgon ska jag ringa in till kliniken så kanske jag får sätta in mitt ägg snart :)


    Då är vi i samma sits! Fick min mens igår :) vad ska du sätta in? Jag har 6dagars som ligger i frysen :)
  • Hey.orange
    Ellencassandra skrev 2017-10-18 20:42:41 följande:

    Aj! Tycker orgalutran var jobbigare å ta än gonal f.. svider å är röd runt området där jag tog sprutan. Men läste att det var vanligt.. längtar till fredag då jag kör första ul! Hoppas att det växt bra och att de kan bestämma då när ägguttaget ska ske! :)


    Minns också oraglutran som jobbig. Fick liksom ta sats så att det skulle göra mindre ont och för att få in den ordentligt på en gång. Hur många dagar har du kvar med den sprutan?
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017