• Jokri85

    Vi med BIM September 2017

    Hej. Skapar denna tråden så vi alla som vill följas åt med BIM i september kan skriva här.

    Min beräknade BIM är 2 september och det är första försöket till vårt andra barn.

    ?

  • Svar på tråden Vi med BIM September 2017
  • Snultan
    Charlizee skrev 2017-08-25 16:04:31 följande:

    Detta blir 6:e månaden tror jag, har tappat räkningen nästan... hoppas så mycket!! Men orkar inte bli besviken igen. På gyn sa de att allt såg jätte bra ut men då undrar man ju vad felet är?? Varför ska det ta sån tid? Jag behöver se digitalt "gravid 1-2", innan dess kommer jag inte lita på något test...


    Har ni kollat spermierna då? De går ju att köpa självtest för det. Ofta tänker man nog att det ska vara nåt fel på tjejen men de kan ju lika gärna vara mannen. Men sen säger de ju oxå att det i snitt tar 7 månader att bli gravid. Så jag tänker väl att man bara har otur helt enkelt:/

    Ja jag förstår det! Håller tummarna!!
    Matheus 131002!
  • Jooosen
    Charlizee skrev 2017-08-25 16:04:31 följande:

    Detta blir 6:e månaden tror jag, har tappat räkningen nästan... hoppas så mycket!! Men orkar inte bli besviken igen. På gyn sa de att allt såg jätte bra ut men då undrar man ju vad felet är?? Varför ska det ta sån tid? Jag behöver se digitalt "gravid 1-2", innan dess kommer jag inte lita på något test...


    Samma här! Sjätte försöket denna månad. Varit hos gyn jag med. Allt var "exemplariskt". Blir ju glad men vill bara att det ska ta sig nån gång...
    Försöker med första barnet sen april 2017
  • anli00
    Victoria K skrev 2017-08-25 17:49:16 följande:

    Ja, spännande och lite jobbigt haha!

    Ja, lite känningar har jag nog haft. Dag 3-4 efter ÄL kom ganska kraftig molvärk, mest på morgonen för att sen avta mot eftermiddagen. Extremt trött vid kl 16 redan, ville gå o lägga mig vid 19 häromdagen. Huvudvärk tillsammans med tröttheten. Det kniper i slidmusklerna, tror att jag är kissnödig mer än jag är...så har det varit de senaste dagarna. Igår märkte jag även att boobsen var lite större, och när jag såg mig i spegeln efter duschen nyss så hade jag en massa blodådror på brösten som syntes. Brukar ha en enstaka ådra som syns, men nu var det flera!

    Försöker inte överanalysera, men det är verkligen inte lätt...googlar på gravidsymptom stup i kvarten! :p Att molvärken försvunnit tolkar jag som ett dålig tecken. Och sen är det alldeles torrt i trosan, har nästan inga flytningar...bra eller dåligt tecken!?


    Att d är torrt o att Molvärken slutat tror jag absolut inte är nåt dåligt tecken, min molvärk startade efter BIM förra gången o då kändes d som riktig mensvärk men d blev en fulländad graviditet.....

    Men d är nog väldigt olika d där också tror jag....men dina symtom är ju positiva verkar d ju som, håller tummarna
  • Victoria K
    anli00 skrev 2017-08-25 18:46:19 följande:

    Att d är torrt o att Molvärken slutat tror jag absolut inte är nåt dåligt tecken, min molvärk startade efter BIM förra gången o då kändes d som riktig mensvärk men d blev en fulländad graviditet.....

    Men d är nog väldigt olika d där också tror jag....men dina symtom är ju positiva verkar d ju som, håller tummarna


    Okej, det låter bra det du säger :) Har lite hopp kvar iallafall! Men ska försöka lugna ner mig med all googling, haha.

    Hur länge har ni försökt? Är det andra barnet? :)
  • anli00
    Victoria K skrev 2017-08-25 18:58:59 följande:

    Okej, det låter bra det du säger :) Har lite hopp kvar iallafall! Men ska försöka lugna ner mig med all googling, haha.

    Hur länge har ni försökt? Är det andra barnet? :)


    Vi är på första försöket efter sommaruppehållet innan dess sen sep-16....ni? Ja precis har en son på 2,5 år också
  • Victoria K
    anli00 skrev 2017-08-25 19:07:18 följande:

    Vi är på första försöket efter sommaruppehållet innan dess sen sep-16....ni? Ja precis har en son på 2,5 år också


    Okej. Det här är vårt 8:e försök, vilket känns som en evighet! Hur lång tid tog det med er första? :)
  • Jokri85

    Hur kan ni hålla er ifrån att testa?

    Jag märjer inga symptom så tror absolut inte jag är gravid på första försöket men självklart så hoppas jag ändå.

    Ska ha min första mens på söndag eller måndag tror jag om allt stämmer. Svårt att veta slutade med p piller o har haft p piller mensen så svprt och veta om mensen kommer igång ordentligt...är den sen så kanske jag testar så får jag negativt för att den är försenad... å tror jag att jag är gravid. :/

  • Victoria K
    Jokri85 skrev 2017-08-25 19:42:14 följande:

    Hur kan ni hålla er ifrån att testa?

    Jag märjer inga symptom så tror absolut inte jag är gravid på första försöket men självklart så hoppas jag ändå.

    Ska ha min första mens på söndag eller måndag tror jag om allt stämmer. Svårt att veta slutade med p piller o har haft p piller mensen så svprt och veta om mensen kommer igång ordentligt...är den sen så kanske jag testar så får jag negativt för att den är försenad... å tror jag att jag är gravid. :/


    Jag håller mig från att testa för att jag hellre blir besviken en gång än två gånger. Tar du ett test några dagar innan BIM så kan du fortfarande vara gravid, och det är något som gnager i huvudet på en..hoppet finns kvar...men så på BIM kommer mensen = besviken igen!

    Väntar du till BIM och även längre, och sen får din mens, så blir du bara besviken en gång.. Det är min filosofi och taktik! Självklart har jag testat innan BIM också, det gjorde jag i början..men nu har jag slutat med det. Blir bara onödigt dyrt också ;)

    Det gäller helt enkelt att motstå, och behärska sig! Väldigt svårt jag vet, men det går! :)
  • Archimedes

    Jag tänkte vänta förbi bim. Eftersom jag jag hade MF förra månaden så har jag bara gått på äl test. Borde ha bim 4/9 men väntar nog till fredagen.. det är planen får se om jag orkar bara :D

  • Jokri85
    Victoria K skrev 2017-08-25 20:00:38 följande:

    Jag håller mig från att testa för att jag hellre blir besviken en gång än två gånger. Tar du ett test några dagar innan BIM så kan du fortfarande vara gravid, och det är något som gnager i huvudet på en..hoppet finns kvar...men så på BIM kommer mensen = besviken igen!

    Väntar du till BIM och även längre, och sen får din mens, så blir du bara besviken en gång.. Det är min filosofi och taktik! Självklart har jag testat innan BIM också, det gjorde jag i början..men nu har jag slutat med det. Blir bara onödigt dyrt också ;)

    Det gäller helt enkelt att motstå, och behärska sig! Väldigt svårt jag vet, men det går! :)


    Ja jag kommer absolut att avstå. Det har jag bestämt från början att jag inte ska testa förrän mensen uteblir för att ej skapa stress och förväntningar. Men nu när det närmar aig tänker jag mer och mer på det...

    Men har bestämt mig för att ej testa förrän mensen uteblir så..

    Det är bara att hålla ut.

    Kul att höra hur ni tänker :)
Svar på tråden Vi med BIM September 2017