• Anonym (Ts)

    Hemmafru: För och nackdelar?

    Eftersom det varit diskussioner om hemmafrulivet det senaste så blev jag nyfiken.

    Vad är för och nackdelarna med att vara hemmafru enligt er? FÖRUTOM något som har med pension att göra.

    Jag vill veta hur folk tänker helt enkelt.

  • Svar på tråden Hemmafru: För och nackdelar?
  • Anonym (Barnfri hemmafru)
    Studentpappa skrev 2017-08-20 16:21:37 följande:
    Är han extremt ful som nöjer sig med att du går hemma och latar dig och han får ligga eller vad är grejen? Har man barn finns det ju en uppsida med en hemmafru men utan?
    Han är inte ful alls. Jag tycker att han är världens vackraste man och helt underbar och världens snällaste. Vi har pratat mycket om detta, jag har alltid mått dåligt av krav och stress och att behöva jobba. Han vill gärna att jag då får slippa det. Han vill erbjuda mig det för att han älskar mig och jag älskar honom. Jag mår bra med livet och min tillvaro och känner mig trygg, stressfri och mår fantastiskt hela tiden vilket jag aldrig gjorde innan när jag behövde jobba. Att behöva vakna efter väckarklocka, passa tider, spendera 8-10 timmar/dag med att stressa på ett jobb, nej, jag vill helt enkelt inte leva så. Jag vill slippa det och ha det bekvämt. Är jag lat? Ja det kanske jag är men jag mår inte bra om jag inte får vara det.

    Vill andra jobba eller skaffa barn så får de gärna göra det, det stör inte mig men låt mig leva som jag vill.
  • Anonym (Carina)
    Studentpappa skrev 2017-08-20 16:21:37 följande:

    Är han extremt ful som nöjer sig med att du går hemma och latar dig och han får ligga eller vad är grejen? Har man barn finns det ju en uppsida med en hemmafru men utan?


    Fast jag har varit hemmafru i 16 år (inga barn) och bara för att man är hemma behöver det inte betyda att man latar sig. Det finns alltid ngt att göra. Städa, laga mat, trädgård...
  • Läkarhustru
    Studentpappa skrev 2017-08-20 16:21:37 följande:

    Är han extremt ful som nöjer sig med att du går hemma och latar dig och han får ligga eller vad är grejen? Har man barn finns det ju en uppsida med en hemmafru men utan?


    Jag har varit i två seriösa förhållanden före min man och båda dessa önskade att jag skulle vara hemmafru (då var jag barnlös). De gillade upplägget med någon som fixat och donar och håller ordning på allt, och man hinner hålla sig fräsch och fin. Männen är normala om än högpresterande (två hade visserligen ett arv men var högpresterande - läkarstudent respektive företagsledare), normalsnygga (förstås väldigt fina i mina ögon men om jag ska försöka vara lite objektiv, ointresserade av mode så de ville gärna att jag skulle hjälpa till med representabla kläder)...
  • Studentpappa
    Anonym (Carina) skrev 2017-08-20 17:30:03 följande:

    Fast jag har varit hemmafru i 16 år (inga barn) och bara för att man är hemma behöver det inte betyda att man latar sig. Det finns alltid ngt att göra. Städa, laga mat, trädgård...


    Nej nu är ju lat ett objektivt uttryck men i min värld är det då inne mycket att hurra för. Det är ju samma sysslor som alla jobbar gör. Men som sagt det är ju en fri värld och alla gör som de vill inom lagens ramar, och detsamma gäller ju att ha åsikter om det.

    Mår man dåligt av att jobba förstår jag det mer än om man bara är bekväm.
    Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
  • Anonym (Peter)
    Anonym (Carina) skrev 2017-08-20 17:30:03 följande:

    Fast jag har varit hemmafru i 16 år (inga barn) och bara för att man är hemma behöver det inte betyda att man latar sig. Det finns alltid ngt att göra. Städa, laga mat, trädgård...


    Visst kan man hitta på att göra, men jämför det inte med jobb.
  • Anonym (Peter)
    Anonym (Carina) skrev 2017-08-20 17:30:03 följande:

    Fast jag har varit hemmafru i 16 år (inga barn) och bara för att man är hemma behöver det inte betyda att man latar sig. Det finns alltid ngt att göra. Städa, laga mat, trädgård...


    Visst kan man hitta på att göra, men jämför det inte med jobb.
  • Anonym (Carina)
    Anonym (Peter) skrev 2017-08-20 20:13:58 följande:

    Visst kan man hitta på att göra, men jämför det inte med jobb.


    Fast det är ju mitt jobb, att hålla ordning på allt. 600 kvm, stor trädgård, två måltider varje dag, handla mm
  • Anonym (Peter)
    Anonym (Carina) skrev 2017-08-20 20:56:17 följande:

    Fast det är ju mitt jobb, att hålla ordning på allt. 600 kvm, stor trädgård, två måltider varje dag, handla mm


    Ja, det låter ändå inte betungande.
  • Anonym (Carina)
    Anonym (Peter) skrev 2017-08-20 20:57:53 följande:

    Ja, det låter ändå inte betungande.


    Nej det är det inte, alla jobb är inte betungande.
  • Anonym (Anna sjuksköterska)
    Anonym (Carina) skrev 2017-08-20 20:56:17 följande:

    Fast det är ju mitt jobb, att hålla ordning på allt. 600 kvm, stor trädgård, två måltider varje dag, handla mm


    Nä jobbig kanske men inte ett jobb . Det du gör fixar vi andra på fritiden efter jobbet.
Svar på tråden Hemmafru: För och nackdelar?