• Elisa82

    BF november & stannar kvar på FL

    Är gravid med första barnet och har BF 1 november. Någon/några som vill följas åt sista tiden?

  • Svar på tråden BF november & stannar kvar på FL
  • muuppeens

    Kraftiga värkar mellan 2-4.30 så ögonen tårades.... Men sen släppte det och jag kunde somna... Det suger verkligen att det inte kan komma igång på riktigt när man får skyhöga förhoppningar...

    Hoppas din lilla kille vill komma snart! :)

  • Anyver

    Härligt för er att ni har så nära nu. Fortfarande över 20 dagar kvar här, men kunde ju varit längre förstås. Måste väl på sätt och vis vara smidigare med vattenavgång än värkar, då vet man ju att något är på gång på ett annat sätt?

  • muuppeens

    Jag hade lätt föredragit vattenavgång så man kan bli igångsatt ifall värkarna inte satt igång, då vet man ju att bebisen kommer inom 1-3 dagar, men nu vet jag inte hur länge man ska gå med detta :(!!

    Känner du av något? Är du hemma om dagarna? :)

  • Elisa82

    Ska till MVC imorgon och då får jag reda på om jag ska bli igångsatt efter 7 eller 14 dagar, om lillkillen inte kommer ut själv då vill säga. Det pågår en studie här där man lottas i vilken grupp man skall ingå.,

  • Anyver
    muuppeens skrev 2017-10-31 15:44:43 följande:

    Jag hade lätt föredragit vattenavgång så man kan bli igångsatt ifall värkarna inte satt igång, då vet man ju att bebisen kommer inom 1-3 dagar, men nu vet jag inte hur länge man ska gå med detta :(!!

    Känner du av något? Är du hemma om dagarna? :)


    Lite så jag också resonerar, då får man ju någon typ av sista datum. 14 dagar efter BF vill man helst slippa tänka på :D

    Jag har sammandragningar och typ ilsmärtor neråt livmodertappen förmodar jag att det är (antar att bebis sjunker neråt och att det är vad som gör ont när jag går). Annars inget sådant, bara standard foglossning.

    Jag har varit hemma heltid sedan v 28 på grund av foglossning och ryggsmärta. Börjar väl bli aningen uttråkad på att gå hemma, men det är ju knappt så man tar sig ut. Jag är expert på att plöja serier i ett rasande tempo dock ;)

    Har ni gått hemma länge eller bara nu på slutet?
  • muuppeens
    Anyver skrev 2017-10-31 18:34:01 följande:

    Lite så jag också resonerar, då får man ju någon typ av sista datum. 14 dagar efter BF vill man helst slippa tänka på :D

    Jag har sammandragningar och typ ilsmärtor neråt livmodertappen förmodar jag att det är (antar att bebis sjunker neråt och att det är vad som gör ont när jag går). Annars inget sådant, bara standard foglossning.

    Jag har varit hemma heltid sedan v 28 på grund av foglossning och ryggsmärta. Börjar väl bli aningen uttråkad på att gå hemma, men det är ju knappt så man tar sig ut. Jag är expert på att plöja serier i ett rasande tempo dock ;)

    Har ni gått hemma länge eller bara nu på slutet?


    Exakt. Det skrämmer mig att det liksom inte behöver vara så nära, utan att det liksom kan dra ut på tiden och att man går över istället.

    Usch vad tråkigt med foglossning :(!

    Jag har varit hemma sedan den 13 september. Blev beviljad graviditetspenning då jag har ett tungt jobb. Så klättrar på väggarna här hemma.....
  • Anyver
    muuppeens skrev 2017-10-31 20:03:34 följande:
    Exakt. Det skrämmer mig att det liksom inte behöver vara så nära, utan att det liksom kan dra ut på tiden och att man går över istället.

    Usch vad tråkigt med foglossning :(!

    Jag har varit hemma sedan den 13 september. Blev beviljad graviditetspenning då jag har ett tungt jobb. Så klättrar på väggarna här hemma.....
    När var ditt BF? Tror inte jag såg det i tråden. Har du lika kort tid kvar som Elisa82?

    Ja, det finns roligare saker i livet än foglossning, men får väl vara tacksam så länge man inte sitter i rullstol även om jag inte ser utomhus särskilt ofta (andra våningen utan hiss).

    Kan tänka mig att du klättrar om du är van vid ett tungt jobb. Jag har ett skrivbordsjobb så sitta still är jag duktig på. Har ni "boat" mycket, fnölat och bökat inför bebis ankomst? Är det ditt första barn muuppeens eller har du syskon att ta hand om?

    I natt har jag haft ruggigt smärtsam typ mensvärk 2-3 gånger som jag vaknat av. Och nu på morgonen känner jag mig ganska mörbultad långt ner, typ öm. Gör ont när jag går, någon av er som känner igen det?
  • muuppeens
    Anyver skrev 2017-11-01 06:52:39 följande:

    När var ditt BF? Tror inte jag såg det i tråden. Har du lika kort tid kvar som Elisa82?

    Ja, det finns roligare saker i livet än foglossning, men får väl vara tacksam så länge man inte sitter i rullstol även om jag inte ser utomhus särskilt ofta (andra våningen utan hiss).

    Kan tänka mig att du klättrar om du är van vid ett tungt jobb. Jag har ett skrivbordsjobb så sitta still är jag duktig på. Har ni "boat" mycket, fnölat och bökat inför bebis ankomst? Är det ditt första barn muuppeens eller har du syskon att ta hand om?

    I natt har jag haft ruggigt smärtsam typ mensvärk 2-3 gånger som jag vaknat av. Och nu på morgonen känner jag mig ganska mörbultad långt ner, typ öm. Gör ont när jag går, någon av er som känner igen det?


    Jag har bf den 13/11. Men hoppas att den lilla kommer i veckan :)!

    Ja, absolut det är bra så länge man kan gå någorlunda trots foglossning!

    Jag har nog rensat alla lådor 110 ggr under tiden jag varit hemma och sorterat bebisens kläder lika många gånger :P själv då?

    Det är vårt första barn, ditt/erat också?

    Kanske kan vara bebisens huvud som trycker neråt? Har nog inte haft så själv.
  • Anyver
    muuppeens skrev 2017-11-01 10:35:53 följande:
    Jag har bf den 13/11. Men hoppas att den lilla kommer i veckan :)!

    Ja, absolut det är bra så länge man kan gå någorlunda trots foglossning!

    Jag har nog rensat alla lådor 110 ggr under tiden jag varit hemma och sorterat bebisens kläder lika många gånger :P själv då?

    Det är vårt första barn, ditt/erat också?

    Kanske kan vara bebisens huvud som trycker neråt? Har nog inte haft så själv.
    Då är det ju snart ditt datum, mindre än två veckor kvar, nedräkning! Jag har 21 dagar till BF i dag. Tror definitivt inte min kommer i veckan (hoppas går ju). Men kanske nästa. Tror du våra bebisar går med på det, du denna vecka och jag nästa? Jag lämnade vräkningsordern till min i god tid tycker jag ;)

    Har ni kollat om det är pojke eller flicka? Vi bestämde oss för att inte göra det, ska bli så spännande att se vad det blir. Filurar mest på hur kombinationen av mitt och sambons utseende ska se ut :).

    Det är vårat första barn också. Jag hann innan 30 i alla fall :P Fyller 29 den 21 november :P

    Jag spekulerade också i det att det kan vara huvudet som trycker neråt. För när jag var hos barnmorskan i vecka 35 så sade hon att bebis hade huvudet neråt, men det var ruckbart. Fast så vitt jag har läst kan man inte utläsa så mycket via det? De kan vara ruckbara till i princip när förlossningen kör igång om jag förstått rätt. Bara plågas vidare och hoppas att dagarna går fort helt enkelt :)
  • muuppeens
    Anyver skrev 2017-11-01 11:50:03 följande:

    Då är det ju snart ditt datum, mindre än två veckor kvar, nedräkning! Jag har 21 dagar till BF i dag. Tror definitivt inte min kommer i veckan (hoppas går ju). Men kanske nästa. Tror du våra bebisar går med på det, du denna vecka och jag nästa? Jag lämnade vräkningsordern till min i god tid tycker jag ;)

    Har ni kollat om det är pojke eller flicka? Vi bestämde oss för att inte göra det, ska bli så spännande att se vad det blir. Filurar mest på hur kombinationen av mitt och sambons utseende ska se ut :).

    Det är vårat första barn också. Jag hann innan 30 i alla fall :P Fyller 29 den 21 november :P

    Jag spekulerade också i det att det kan vara huvudet som trycker neråt. För när jag var hos barnmorskan i vecka 35 så sade hon att bebis hade huvudet neråt, men det var ruckbart. Fast så vitt jag har läst kan man inte utläsa så mycket via det? De kan vara ruckbara till i princip när förlossningen kör igång om jag förstått rätt. Bara plågas vidare och hoppas att dagarna går fort helt enkelt :)


    Haha, man kan ju alltid försöka, men tror nog att se struntar i vräkningen :P jag har sagt åt min att komma i oktober men nu är november här och ungen ligger fortfarande i magen :P...

    Vi valde att inte kolla även fast vi både är så nyfikna, vill gärna att det ska bli en överraskning. Har ni några starka känningar kring vad ni väntar? :)

    Varför funderar du över kombinationen av era utseenden?

    Exakt, verkar ju som att bebisarnaa huvuden kan vara ruckbara fram till förlossningen, så jättesvårt att veta.

    Tycker du dagarna går fort eller långsamt? Jag tycker dagarna går fort ändå, har jämt hört av alla blivande föräldrar att dagarna går så extremt långsamt, men det har inte jag märkt av.. Bara drygt att vara hemma som sagt, men finns ju alltid saker att göra :)!
Svar på tråden BF november & stannar kvar på FL