• LitenBlomma

    Nu är Oktoberbarnen 2017 här

    Här kan vi fortsätta prata om bebisarna som nu är utanför magen!


    pojke-02 flicka-08 flicka-09 flicka-11 pojke-13 pojke-17
  • Svar på tråden Nu är Oktoberbarnen 2017 här
  • Musetti
    LitenBlomma skrev 2018-03-06 06:49:16 följande:

    Då vet du vad hon ska äta om hon blir förstoppad

    Nackspärr, stackare. Brukar du få det? Jag känner mig helt muskelsvag i ryggen av graviditet och liggamning. Skulle vilja träna på gymmet igen men här har vi ingen barnpassning.

    Grattis till diplomet Så mysigt med babysim! Gick med 2:a och 3:e barnet.


    Tyvärr är det just förstoppad som hon lyckats bli... Försöker avhjälpa med massage.

    Har fått nackspärr några gånger tidigare, men nu är det helt klart kopplat till att jag bär snett och tappat alla muskler. Har ingen våg men är säker på att hag väger mindre än före graviditeten. Revbenen sticker ut.

    Även Ilse har börjat försöka dra upp knäna under sig när hon ligger på mage, ser så kul ut, ett riktigt litet spratteltroll! Inatt vaknade hon bara en gång och ville äta, så skönt! Men saknar nätterna de första månaderna då hon ju faktiskt sov 9-10 timmar i sträck i egen säng. Men det var kanske bara en parentes i utvecklingen ;)

    Nu i morse var vi på besök på ännu en förskola och i morgon ska vi besöka en till. Det är lite hetsigt här på Södermalm känns det som.
  • Musetti

    Just det, hon sover fortfarande inte en sekund under dagen såvida man inte är ute och går med henne i vagnen, vilket är lite segt nu med all snömodd. Så tips för att få henne att somna dagtid mottages tacksamt!

  • Linnnn

    Förstår att det är skönt att Charlie somnar i vagnen nu! J somnar i princip direkt i vagnen om den rullar - även om han nyss sovit.

    Kan du köra vagnen inomhus över t ex en tröskel Musetti? Eller ligga bredvid henne i sängen och amma till sömns? Låter jobbigt om hon stökar på hela dagarna utan paus.

  • Musetti
    Linnnn skrev 2018-03-06 18:32:36 följande:

    Förstår att det är skönt att Charlie somnar i vagnen nu! J somnar i princip direkt i vagnen om den rullar - även om han nyss sovit.

    Kan du köra vagnen inomhus över t ex en tröskel Musetti? Eller ligga bredvid henne i sängen och amma till sömns? Låter jobbigt om hon stökar på hela dagarna utan paus.


    Vi bor på fjärde våningen utan hiss så vagnen måste tyvärr stanna i vagnförrådet. När vi bodde i Paris bar jag vagnen tre våningar varje dag men nu är hon för tung för det.

    Hon brukar inte somna efter amning på dagen men så brukar jag iofs inte liggamma då, ska prova det!
  • erijon

    Edvin fick lite feber, 38,0 dagen efter vaccinet. I övrigt sig själv, förutom kvällen efter. Så han skrek och var arg och missnöjd! Men det varade i typ 10-15 min, sen somnade han med sitt ansikte tätt emot mina bröst.. ville inte amma sig till sömns (hade ammat typ 3ggt precis innan) eller ha napp.. men sen sov han BRA hela natten med några uppvak för mat.

    Sen åkte jag på jobbig förkylning. Hade feber igårkväll och inatt, ont i halsen (som redan försvunnit) slemhosta och snoret rinner.. så snart är vela familjen sjuka med det också. Trodde det var influensa då det började med sjuk huvudvärk. Men känner mig bättre idag än igår så är väl bara en vanlig förnylning :)

    Klarar ni andra er från sjukdomar?

  • Linnnn

    Nej, här är vi också förkylda. Ingen har feber, men J är rejält hostig igen. Kanske han är extra känslig sen influensan. Igår fick han behålla maten kl 13.30 och sen kräktes han upp allt inkl någon omgång med slem och jag hann bli ganska orolig innan han lyckades äta vid kl 21 igår. Har bullat upp ordentligt under huvudet inatt och förstås vaknat vid minsta pip. Mannen ska åka bort på lördag och vara borta en dryg vecka, så hoppas det vänt innan dess.

  • Musetti
    Linnnn skrev 2018-03-09 08:10:58 följande:

    Nej, här är vi också förkylda. Ingen har feber, men J är rejält hostig igen. Kanske han är extra känslig sen influensan. Igår fick han behålla maten kl 13.30 och sen kräktes han upp allt inkl någon omgång med slem och jag hann bli ganska orolig innan han lyckades äta vid kl 21 igår. Har bullat upp ordentligt under huvudet inatt och förstås vaknat vid minsta pip. Mannen ska åka bort på lördag och vara borta en dryg vecka, så hoppas det vänt innan dess.


    Stackars plutt :( Hoppas han piggar på sig!

    Är så tacksam att Ilse inte fick min influensa. Lite varm och småhostig en dag bara. Verkar ha kommit ur fyramånadersfasen oxå, sover bättre och är på gladare humör. Lite vajsing i magen nu när vi börjat ge henne mosad frukt men det ger väl med sig. Igår fick hon en liten smula gruyère, haha hon älskade det! Min lilla fransyska :)
  • erijon

    Tappade /tappar ni mycket hår efter förlossningen? Kanske ännu mer ni som ammar? Jag tappar DJÄVULSKT mycket. Edvin är liksom invirad i mitt långa hår såfort han är på golvet. Alltid i händerna, ofta tyvärr i munnen och på kläderna.. helt otroligt.

    Det är ett under att jag inte är flintskallig men däremot börjar jag märka av på längden att det är tunnare :( när ska du sluta? Kan man äta något tillskott så nan får ha håret kvar? Vid varje dusch får jag rensa brunnen för det ligger som en täcke där av mitt hår.. börjar allvarligt bli jobbigt nu. Rädd att få kala fläckar i huvudet!

    Linnnn: jobbigt! Var det J som blev magsjuk? Det gick bra isåfall?

    Edvin verkwr opåverkad. Sovit jättebra senaste nätterna med typ två uppvak för mat. En dröm för mig!

    Han vägrar fortfarande gröt.. och flaskan! Svårt att ge någpt annat än man då.. och lite frukt. Men vill inte ersätta ett mål amning med bara frukt! Så han äter 1-2mål mat om dagen. Iblanda burkmat, ibland hemlagat. Varierar, skönt att båda funkar.

  • FiaW

    Alltså alla dessa sjukdomar, så trist! Hoppas alla ni som är krassliga kryar på er snabbt! Vet inte riktigt hur länge en magsjuka kan hänga i. Lillen och jag kräktes för över en vecka sen och vi är fortfarande inte helt bra, jag mår illa och lillen äter sämre och är gnälligare. Alternativt har vi fått en omgång till. Kan man få samma virus en gång till? Annars är det väl ett nytt..suck, så trött på detta nu. Lite orolig för hans vikt också, han har ätit sämre i över en vecka nu :(

    Vi har inte börjat med nåt smakprov än men de senaste dagarna har han börjar visa lite intresse för vad jag stoppar i munnen så vi får väl se när vi börjar.

    Bad-stunderna här innebär också en massa plaskande, hela badrummet är helt nerstänkt när vi är klara..haha!

    Känner igen det där Musetti. Gossen kan omöjligt sova på dagen om vi inte går ut med vagnen eller kör bil, det är ganska jobbigt att han inte kommer till ro annars. Dock kan det räcka att jag kommer två meter från dörren så sover han och jag kan vända om och ställa honom utanför huset. Däremot har han inga problem att somna själv i sin säng på kvällen, skönt det i alla fall :)

Svar på tråden Nu är Oktoberbarnen 2017 här