• LitenBlomma

    Nu är Oktoberbarnen 2017 här

    Här kan vi fortsätta prata om bebisarna som nu är utanför magen!


    pojke-02 flicka-08 flicka-09 flicka-11 pojke-13 pojke-17
  • Svar på tråden Nu är Oktoberbarnen 2017 här
  • LitenBlomma

    Erijon: Jag har alltid håret i inbakad fläta/flätor och på natten lös fläta.


    pojke-02 flicka-08 flicka-09 flicka-11 pojke-13 pojke-17
  • Musetti
    FiaW skrev 2018-03-10 12:07:22 följande:

    Alltså alla dessa sjukdomar, så trist! Hoppas alla ni som är krassliga kryar på er snabbt! Vet inte riktigt hur länge en magsjuka kan hänga i. Lillen och jag kräktes för över en vecka sen och vi är fortfarande inte helt bra, jag mår illa och lillen äter sämre och är gnälligare. Alternativt har vi fått en omgång till. Kan man få samma virus en gång till? Annars är det väl ett nytt..suck, så trött på detta nu. Lite orolig för hans vikt också, han har ätit sämre i över en vecka nu :(

    Vi har inte börjat med nåt smakprov än men de senaste dagarna har han börjar visa lite intresse för vad jag stoppar i munnen så vi får väl se när vi börjar.

    Bad-stunderna här innebär också en massa plaskande, hela badrummet är helt nerstänkt när vi är klara..haha!

    Känner igen det där Musetti. Gossen kan omöjligt sova på dagen om vi inte går ut med vagnen eller kör bil, det är ganska jobbigt att han inte kommer till ro annars. Dock kan det räcka att jag kommer två meter från dörren så sover han och jag kan vända om och ställa honom utanför huset. Däremot har han inga problem att somna själv i sin säng på kvällen, skönt det i alla fall :)


    Jaaa samma här! Ibland somnar hon i min famn på vägen ner till vagnförrådet :)

    Vi har vanligtvis inga större problem med nattningen heller, hon slocknar oftast utan större knot runt halv niotiden och sover sedan till sju med ett uppvaknande.

    Vi kör på med fruktpuréer här och OJ OJ OJ vilka blöjor som börjat produceras! Kärnkraftverk haha!
  • FiaW

    Gossen har följt sin vikt-kurva fint hela tiden men nu på senaste kollen hade han bara gått upp 210 gram på tre veckor. Ovanpå detta har han nu haft magsjuka och ätit dåligt i 1,5 vecka till. Är orolig för att han inte tar sig som han ska :( Han sprallar, kissar och bajsar. Även om jag tycker han kissat mindre idag... men han äter mycket sämre. Något bättre på nätterna dock. Jag mår fortfarande illa om dagarna så jag gissar att han kan ha samma. Jag antar att man kan va lite kall och avvakta så länge allmäntillståndet är bra och han kissar ett par gånger om dagen..?

    Vad gäller att tappa hår så gör jag det också, hur mkt som helst känns det som. Jag tappade mycket hår innan jag blev gravid pga att jag har låg ämnesomsättning men det rättade till sig under graviditeten. Nu är det dock ett minne blott :(

  • Linnnn

    Man kan tyvärr få tillbaka samma magsjuka FiaW. Finns förskolor som behövt stängas för sanering för att det bara går runt... Kan ju också vara en variant som håller i längre. Det enda som hjälper annars är ju att städa badrummet jättenoga och vara pedant med handtvätt. Det är ju inte så konstigt om han gått upp sämre om han varit sjuk. Han tar igen det. Går ju inte att tvinga honom att äta...

    J fick hög feber igår kväll och vi har haft det ganska jobbigt. Tur att syskonen är stora och kan fixa ganska mycket själva. Tröst att läsa om era bebisar som gått från att sova dåligt till mycket bättre nu. Det finns hopp

  • erijon

    Läst att fleras barn är sjuka. Nu har Edvin fått feber. Ingen hög än, 38,1. Han är lite lugnare än vanligt. Äter med god aptit och ammar (erbjuder mer) såklart med nöje hehe. Varm och go.. plutten. Hoppas det försvinner inom någon dag.

    Hade själv migrän inatt. Trodde huvudet skulle explodera faktiskt, så hemskt att jag grät (vilket gjorde det, om möjligt, ännu värre).

    Edvin fick igår och idag äta kyckling med curry, potatis och palsternacka. Det, som allt annat gick hem. Han verkade tycka det var jättegott (kanske goda smaker? Curry, paprika, peppar) då jag gjorde kyckling-currygryta med ris åt familjen.

  • Linnnn

    J är lite bättre och har inte kräkts sen igår förmiddag (hostar så han kräks upp mjölken, ingen magsjuka), men vi är båda fortsatt förkylda. Tycker att han verkar äta mindre och han har i princip paus från att smaka vår mat. Däremot känns det som han gjort ett jätteryck på längden. En hel del av kläderna i stl 74 är för små och jag har plockat fram stl 80! Gissar på att han väger lika mycket som äldsta barnet gjorde vid ettårskontrollen, men vi får se nästa vecka på bvc (5 mån).

    Jag har faktiskt inte tänkt på om jag tappar mer hår än vanligt, så troligtvis inte.

    Migrän är fruktansvärt! Hade det mycket förut, men efter första barnet försvann det i princip helt.

    Hur går det för er FiaW, mår ni bättre?

  • Linnnn

    Och jag har börjat svettas som en tok på nätterna! Trodde det skulle komma direkt efter förlossningen, men min kropp verkar tro den är i klimakteriet eller nåt!?

  • erijon
    Linnnn skrev 2018-03-14 08:52:49 följande:

    Och jag har börjat svettas som en tok på nätterna! Trodde det skulle komma direkt efter förlossningen, men min kropp verkar tro den är i klimakteriet eller nåt!?


    Visst är det skitjobbigt? Jag kände mig såå ofräsch när jag vaknade helt blöt! Tur det var HELT luktfri svett haha.

    Tror det höll på för mig i säkert 4 månader. Men det äe över.

    Händer ännu någon dag då och då, men inte som förut. Då fick vi byta lakan var och varannan dag pga det.

    Edvin är frisk från feber igen. Han hade två dygn med febern på 38,3, men verkade i det stora hela okej. Lite snorig och hostig som hänger kvar litegrann men inget särskilt så.

    Eftersom sjukdom har vi ammat mer och ätit mindre fast mat, så nu har mjölken ökat igen. Skönt att den hänger med! Upplevde dock aldrig att Edvin inte blev mätt när han var sjuk? Han ammade nästan bara då men fick typ 1/2 burk med mat dem dagarna.

    Nu blir brösten hårda mellan amningarna igen.. det var länge sedan.
  • LitenBlomma

    Vi fortsätter med gröt, grönsaker och frukt samt smaksensation vid middag. Charlie är inte helt inne på det här med att äta från sked men viljan finns. Han slänger sig efter mina bestick och är väldigt nyfiken när någon äter.

    Han är mitt uppe i fas 5 och det är en liten frustrerad pojke! Han vill så mycket men kan inte. När leksakerna ligger för långt bort kämpar han för att ta sig till dem. Ibland lyckas han men ibland är han för trött och då blir han jätteilsk Vi hoppas att fasen snart är slut och att han knäcker ålkoden, de brukar bli mindre missnöjda då.


    pojke-02 flicka-08 flicka-09 flicka-11 pojke-13 pojke-17
Svar på tråden Nu är Oktoberbarnen 2017 här