• LitenBlomma

    Nu är Oktoberbarnen 2017 här

    Här kan vi fortsätta prata om bebisarna som nu är utanför magen!


    pojke-02 flicka-08 flicka-09 flicka-11 pojke-13 pojke-17
  • Svar på tråden Nu är Oktoberbarnen 2017 här
  • LitenBlomma
    Linnnn skrev 2018-03-14 08:52:49 följande:

    Och jag har börjat svettas som en tok på nätterna! Trodde det skulle komma direkt efter förlossningen, men min kropp verkar tro den är i klimakteriet eller nåt!?


    Amningshormoner är inte att leka med
    pojke-02 flicka-08 flicka-09 flicka-11 pojke-13 pojke-17
  • FiaW

    Tack för att du frågar Linnnn. Vi är fortfarande inte helt bra, känns som att vi har nåt virus som snurrar runt i kroppen. Känner mig småsnuvig ibland, mår illa ibland, har huvudvärk och dimsyn och har sjukdomskänsla ibland. Så trött på detta nu...

    Vi var på 5-månadersbesök på bvc idag. Han står stilla i vikten som jag trodde pga magsjukan men har i alla fall växt på längden och är nu 71 cm.

    Idag har han fått prova sin första riktiga mat (morots- och palsternackspuré). Han hatade det, klöktes och kräktes.. Gör ni egen havregrynsgröt till era små eller köper ni färdig?

  • Linnnn

    Tyvärr känns det alltför bekant FiaW. J är frisk nu, men jag är fortfarande förkyld. Ingen feber, men är hostig, snorig och en del huvudvärk. Har inte tränat eller ens gått raska promenader på över en vecka. Tycker ändå att jag försökt vila mer än vanligt trots att mannen är bortrest. Hoppas vi blir friska snart!

    Vilken lång kille du har!

    Jag tror att klök och kräks mer beror på att de inte förstår sig på konsistensen och inte vet hur man ska svälja, men jag kan ha fel. J nöjer sig ofta med bara en liten dutt längst ut på teskeden (mycket mindre än ett kryddmått) som han far runt med i munnen och efter många försök blivit bättre på att svälja. Han har fått smaka havregryns- och mannagrynsgröt då jag kokat till andra i familjen, men det blir också väldigt lite. Känns inte som någon idé att göra eget till honom innan han äter mer.

  • erijon

    Fy för denna sjukdom, influensa eller vad det är!

    Edvin var sjuk med feber, sen blev han feberfri i två dygn och sen var febern tillbaka. Igårnatt eller tidig morgon kom det, hela dagen och inatt. Såå varm, knappt sovit alls. Pappan är sjuk pch har snarkat helt sjukt. Jag är mer död än levande. Uppe med tippen (Edvin) innan 07, ingen idé att försöka få honom att somna om mer då..

    Ringt 1177 igår, tänkte på öronen. Men blir inte klok. Läser att feber är ok o två dagar typ att behandla hemma med alvedon. Men nu då? Utan alvedon går ingenting. Han hade blivit kokt inatt iallafall, utan alvedon.

    Just nu är han pigg och glad, 37,3 i temp! :) men han fick ju alvedon vid 4 inatt och morgontempen är ju alltid lägre, så det blir säkert som igår.

  • LitenBlomma

    Usch vad jobbigt det låter Erijon! Har du någon hjälp eller avlastning? Feber som kommer tillbaka brukar man vilja kolla på vc. Ring 1177 igen, det hade jag gjort.

    Charlie slukade en smakportion gröt på förmiddagen och nästan inget på haklappen. Framsteg!

    Sov sen gott på soffan i 1h och 10 min. Jag hann måla alla lister och en dörr uppe i hallen vid trappan. Balkongdörr är beställd. Och så ska snickare sätta nytt staket på balkongen. Ser framför mig hur jag dricker mitt te på morgonen där till sommaren.


    pojke-02 flicka-08 flicka-09 flicka-11 pojke-13 pojke-17
  • erijon
    LitenBlomma skrev 2018-03-17 14:41:03 följande:

    Usch vad jobbigt det låter Erijon! Har du någon hjälp eller avlastning? Feber som kommer tillbaka brukar man vilja kolla på vc. Ring 1177 igen, det hade jag gjort.

    Charlie slukade en smakportion gröt på förmiddagen och nästan inget på haklappen. Framsteg!

    Sov sen gott på soffan i 1h och 10 min. Jag hann måla alla lister och en dörr uppe i hallen vid trappan. Balkongdörr är beställd. Och så ska snickare sätta nytt staket på balkongen. Ser framför mig hur jag dricker mitt te på morgonen där till sommaren.


    Ja det känns inte alls bra! Har ringt 1177 men de tyckte vi kunde avvakta till efter helgen om han inte blev sämre eller så.. jag personligen tycker ju åtminstone öronen bör kollas iochmed feber nu i 4 dagar med två dagars uppehåll. Bör jag ringa igen tro? Känns mest som att jag blir dumförklarad. Kanske ska göra det och få tid på primärvården för en koll av öronen typ.

    Ingen alvedon idag men ligger på 38,1-38,2 hela tiden.. ganska pigg oxh alert trots det. Ammar oftare än vanligt och äter ingen fast mat. Bara kniper med munnen.

    Vad duktig han är! Edvin gillar fortfarande inte gröt.. så tråkigt.

    Vad du är duktig! Jag tillför inget mer än att diska, plocka undan och tvätta.. haha.
  • LitenBlomma

    Och jag gör typ allt här hemma. Han har bara hållt i Charlie nån enstaka gång i ett par minuter. Så jag gör dessutom allt hushållsarbete med en bebis på armen. Ja, vi ska skiljas. Orkar inte med denna sjunde vuxenbebisen


    pojke-02 flicka-08 flicka-09 flicka-11 pojke-13 pojke-17
  • erijon
    LitenBlomma skrev 2018-03-17 18:32:33 följande:

    Och jag gör typ allt här hemma. Han har bara hållt i Charlie nån enstaka gång i ett par minuter. Så jag gör dessutom allt hushållsarbete med en bebis på armen. Ja, vi ska skiljas. Orkar inte med denna sjunde vuxenbebisen


    Vad stark du är! Vet verkligen hur det kan vara, separerade med äldsta sonens pappa med det som en av alla orsaker. Då känns det lättare att dra lasset själv, när man vet att man är den enda vuxna i hushållet. Jobbigt att behöva gå runt och vara mamma åt en vuxen Karl, och dessutom grubbla och irritera sig på att denne inte lyfter ett finger.

    Jag har dragit på mig urinvägsinfektion nu också. Kissar blod från ingenstans.. och alla andra symtom som ständigt kissnödig, brännande/svidande känsla när jag kissar (i slutet). Gaah. Ska få tid till primärvården för urinprov imorgonbitti. Lagom kul när Edvin redan är sjuk med feber.. får säkert antibiotika, som om jah inte ätit tillräckligt med det sedan Edvin föddes.

    Det finns liksom inget slut på allt elände. Shit vilken gnällspik jag är och känner mig som, men det kanske inte är så konstigt försöker jag intala mig. Hinkar citronvatten! Hopps detta ger sig illa kvickt, vill inte ha antibiotika!!!

    Trevlig helg på er :)
  • Musetti
    LitenBlomma skrev 2018-03-17 18:32:33 följande:

    Och jag gör typ allt här hemma. Han har bara hållt i Charlie nån enstaka gång i ett par minuter. Så jag gör dessutom allt hushållsarbete med en bebis på armen. Ja, vi ska skiljas. Orkar inte med denna sjunde vuxenbebisen


    Tråkigt att höra att ni ska skilja er LitenBlomma! Även om du så klart kommer att klara dig alldeles utmärkt själv.

    Visst fyller Charlie 6 månader idag? Ilse blir 5 månader :)
Svar på tråden Nu är Oktoberbarnen 2017 här