• Millannn

    BIM november 2017

    Hej allihopa som också längtar efter en liten bebis!

    Jag är 21 år gammal och min sambo är 27 år och vi ska nu börja försöka med första barnet. Jag fick mens igår, den skulle egentligen komma den 30/9 men kom den 2/10 istället. Har äl 19/10 tror jag. Har BIM 3/11. Är det någon mer som vill följas åt? Har en menscykel på 32 dagar i genomsnitt.

  • Svar på tråden BIM november 2017
  • kna1

    Hakar på här jag också! Önskade att jag skulle plussa nu men det va solklart negativt på testet med BIM -2, vet att det fortfarande finns en chans då jag testat innan BIM men eftersom jag har en lång cykel och jag nu är på ÄL+13 så tkr jag att de borde visat något svagt om de va på G. Så jag garderar upp mig och är gärna med i denna tråd också!

    Är 26 år gammal och försöker med fösta barnet, kör ÄL-tester som visar bra stegring så jag vet när jag har äl. Lycka till allihopa!! Ska bli kul att följa!

  • Anonym (L)
    Anonym (tossa) skrev 2017-10-15 14:45:05 följande:

    I mitt fall (vet att svaret inte var till mig men ville bara påvisa att det finns mkt som spelar in :) ) så lever jag mycket mer hälsosamt nu än när jag fick mina första barn. Däremot har jag en ny partner nu och jag är äldre. Båda sakerna kan ju spela in också och inte bara själva livsstilen, så finns mycket att tänka på! :D 


    Precis det jag skrev också. Ibland blir man gravid ändå, trots sämre livsstil. det är inte fel att börja fundera över hur man lever, oavsett vad. Sen finns det en massa andra olika saker som spelar in, vilket jag också skrev. :)
  • Anonym (tossa)
    Anonym (L) skrev 2017-10-15 18:24:12 följande:
    Precis det jag skrev också. Ibland blir man gravid ändå, trots sämre livsstil. det är inte fel att börja fundera över hur man lever, oavsett vad. Sen finns det en massa andra olika saker som spelar in, vilket jag också skrev. :)
    Jag vet. Ville bara poängtera att det kanske inte handlar om livsstilen utan andra saker. Kanske tolkade ditt inlägg fel men jag läste mest in att du pratade om själva livsstilen. Ursäkta misstolkningen. :) Ville bara förtydliga :D 
  • Wuuaau

    Hoppar in här.

    Tionde försöket på nr 2. Har en fantastisk son på 1 år och 9 månader nu.

    Gjorde cellprov i februari vilket visade grava förändringar. Måste operera bort ganska mycket av tappen, vilket kunde göra att jag kan få svårt för att bli gravid eller kanske inte kunna alls. Men jag fick ett år på mig att bli gravid men än har inget hänt... Jag har kört både med och utan ÄL-stickor och kör även på folsyra och rosenrot. Har funderat på att köpa bidrottninggelé också men vet inte om det skulle hjälpa något. Har även fått ett möte för sekundär barnlöshet i december men hade ju självklart velat bli gravid innan och slippa gå igenom utredning.

    Har ni några tips? Tar tacksamt emot.

    /Uppgiven gravidönskande mamma

  • Erna90

    Hoppar in här med! Försök nr 3 efter missfall. Har en son född -16 sedan tidigare. Oregelbunden cykel så vet egentligen inte riktigt när ägglossning och bim infaller. Troligen bim ngn mellan 13-18 nov. Sugen på ägglossningstest men rädd att det bara ska kännas stressande. Vad tror ni? Tänker annars om man får till det minst varannan dag borde man säkrat upp tillräckligt?

  • Penguinlover

    Jag har också en son född 2016 och hoppas på syskon 2018. Mensen kom idag så nu påbörjas andra försöket. Hoppas att det går bättre denna månaden! BIM borde vara omkring 14 november.

  • Frassex

    Hoppar in här. Det här året har varit riktigt överjävligt i olika aspekter. Lyckades bli gravid på andra försöket som blev tidigt missfall i v 7 i mars, blev gravid direkt efter utan mens men fick dåliga besked på RUL och vi var tvugna att avbryta graviditeten i v 20. Har nu haft en mens och vi är redo att försöka igen, hoppas att kroppen är redo och blir som vanligt igen. Våra hjärtan skriker efter barn.

    Kör tempmetoden och äl test nu, Äl beräknad fred enligt NC och tidigare cyklar, BIM blir isåfall 2 nov. Är idag på CD 11 och testat med cb dubbel hormonindikator som visar blinkande gubbe igår redan men billiga stickor visar inte ens ett uns till streck, varken igår eller idag. Ni som använder billiga stickor, får man synliga streck flera dagar innan pos eller pos direkt?

  • Horisonten

    Hej på er :) Idag är en sådan dag som jag verkligen verkligen längtar efter och få vara gravid igen!! Känns som hela kroppen och framförallt hjärtat skriker efter de. Hoppas så denna månaden. Jag,min man och en vän har funderar på om jag kanske inte hade ett väldigt väldigt tidigt missfall då jag hade massor sv symptom,många jag inte brukar ha innan mensen och sen har jag blött ganska mycket. Sen symptomen försvann inte förens någon gång under första mensdagen eller andra. Någon gång på eftermiddagen där. Så kan ju vara så svårt och veta. Men speciellt eftersom jag fick svamp också under äl typ så fick man behandla de. Så känns som de var lite halvhjärtat försök då de inte riktigt gick som vi tänkte med mys.

    Men nu verkar mens snart vara klar. Är inne på dag 5 idag och har bara lite brunt(ursäkta infon) så snart börja mysa. :) Tänkte börja mysa imorgon och så varannan dag fran till nästa mens. Hoppas så!! Har ju 2 barn sen tidigare födda 13 och 16. Så ett syskon 18 hade varit mysigt :) <3 Bara och hålla tummarna. :)

  • smulis85

    Hej hoppar in här i novembertråden då äl verkar bli uppskjutet några dagar precis som förra månaden "börjar bli trött på detta"

    2:a försöket efter mf i augusti. Men 21:a försöket om man räknar de innan. :(
    Kört cb digital äl test med dubbel hormon men verkar inte vara så jätte bra för min del då jag fick blinkande gubbe 7 dagar innan fast gubbe förra månaden och nu denna månad är inne på dag 5 med blinkande gubbe.

  • Charlizee

    ÄL på fredag enligt p-tracker, mannen är bortrest till på torsdag, gaaah! Vi kommer med andra ord ha två dagar att mysa på... iofs vet jag inte vad som skulle fungera, andra månader har vi myst i princip varje dag i en vecka runt ÄL och det har inte heller fungerat. Börjar bli smått frustrerad på denna eviga väntan varje månad...väntan på ÄL och sen väntan på att börja testa och sen på att mensen ska dyka upp Noll förhoppningar denna månad!! Hoppas ni andra känner er hoppfulla och lyckas få fina plus

Svar på tråden BIM november 2017