• Emisan

    Bf juni 2018

    Någon annan som har bf i juni 2018 och vill följas åt?

  • Svar på tråden Bf juni 2018
  • Muybien

    Oj va många frågetecken. Jag har bf 22 juni går in i vecka 7 på lördag om jah förstått de hela rätt!

  • Am 89

    Hej! Jag är gravid i vecka 7 å har inte heller ringt barnmorskan än, ska göra det idag eller imorn,har också beräknad förlossning juni. 2018????

  • Marian03
    Moorii skrev 2017-10-25 19:05:05 följande:
    Jag har också något som påminner om foglossning! Fick det runt vecka tio med sonen, dock lindrigt. Nu klickar det till lite överallt och ibland på jobbet får jag skutta omkring lite för att dra till det så det inte ska knaka och klicka så mycket :P undrar vad folk tänker.. Har idag också börjat känna av i svanken, det kom också tidigt sist.. Däremot lyser illamåendet med din frånvaro och det oroar mig lite. Borde komma nu snart, eller åtminstone nästa vecka. Känner du av det? Jag är i 5+2, så vi är ganska nära varandra. Haha, håller med! Går sjukt långsamt! Men idag bokade jag tid för ultraljud iallafall, så nu har jag något att se fram emot (om allt nu går bra denna gång).
    Hehe kan tro att det ser lite småkul ut ;) Men vad gör man :)
    Illamående kommer säkert :) kan dock hoppas du slipper, är ju inget vidare..
    Jag är illamående på morgonen, det går över om jag kan äta lite.
    Ja verkligen, skoj :) När är ultraljudet bokat?
    Jag har ett 8/11.
  • Moorii
    Marian03 skrev 2017-10-26 14:10:12 följande:

    Hehe kan tro att det ser lite småkul ut ;) Men vad gör man :)

    Illamående kommer säkert :) kan dock hoppas du slipper, är ju inget vidare..

    Jag är illamående på morgonen, det går över om jag kan äta lite.

    Ja verkligen, skoj :) När är ultraljudet bokat?

    Jag har ett 8/11.


    Jo, förvisso, men det är ett sånt tydligt tecken och jag skulle behöva det just nu känner jag..så svårt att inte oroa sig i och med missfallet för två månader sen :/

    Har bokat mitt till 10/11! Så nervös!

    Du hade barn sen tidigare?
  • fridaemelinejohanna

    Jag har inte heller något illamående ännu ... Tycker att jag kännt av det svagt på kvällen någon gång ibland men kan vara att man ätit för mycket också ...

    Likadant i morse kände jag en svag hint men jag vet inte. Känner också mig lite oroad trots att jag vet att alla faktiskt inte blir illamående. Men det känns ändå som att det är det vanligaste symtomet av alla och känns som det ska höra till liksom xD

    Klart glad att jag inte mår illa, men på något sätt vill man ändå göra det för att ändå känna att det är på riktigt. Har knappt några symtom alls nu och går in i v7 imorgon. Inte haft några under hela tiden förutom extra hungrig och kissar ofta. Annars inga direkta symtom sådär ... ja ingen mens såklart ... men känns ändå som att den där stickan har lurat mig xD

    Hur är det med er andra? Fler som inte har eller haft några symtom?

  • Moorii
    fridaemelinejohanna skrev 2017-10-26 19:50:42 följande:

    Jag har inte heller något illamående ännu ... Tycker att jag kännt av det svagt på kvällen någon gång ibland men kan vara att man ätit för mycket också ...

    Likadant i morse kände jag en svag hint men jag vet inte. Känner också mig lite oroad trots att jag vet att alla faktiskt inte blir illamående. Men det känns ändå som att det är det vanligaste symtomet av alla och känns som det ska höra till liksom xD

    Klart glad att jag inte mår illa, men på något sätt vill man ändå göra det för att ändå känna att det är på riktigt. Har knappt några symtom alls nu och går in i v7 imorgon. Inte haft några under hela tiden förutom extra hungrig och kissar ofta. Annars inga direkta symtom sådär ... ja ingen mens såklart ... men känns ändå som att den där stickan har lurat mig xD

    Hur är det med er andra? Fler som inte har eller haft några symtom?


    Känner precis som du! Vill att illamåendet kommer nu genast :P Du har ju några symtom ändå, hungrig och kissar ofta :) Mina symtom just nu är att jag kissar ofta, något ömma bröst (mest bröstvårtorna) och så knakar det i fogarna. Och svullen mage förresten, om jag nu inte ätit för mycket godis det senaste :P byxorna jag hade idag, som vanligtvis passar, gjorde att magen vällde över.. Något jag upptäckte lite försent, så fick gå och dra in magen på jobbet hela dagen.. Men förra gången mådde jag väldigt illa, dock först i vecka 7-8 däromkring har jag för mig. Kanske kommer senare för oss?
  • Småstadstjej
    Marian03 skrev 2017-10-25 14:03:50 följande:

    Stort grattis! Måste kännas så fantastiskt när ni försökt ett bra tag. Kan verkligen tänka mig att det är svårt att tro på :)


    Tack! Det känns helt overkligt och svårt att ta in.. när vi ändå försökt så många år. Kommer dröja många veckor innan jag vågar tro på detta.
  • Småstadstjej
    fridaemelinejohanna skrev 2017-10-26 19:50:42 följande:

    Jag har inte heller något illamående ännu ... Tycker att jag kännt av det svagt på kvällen någon gång ibland men kan vara att man ätit för mycket också ...

    Likadant i morse kände jag en svag hint men jag vet inte. Känner också mig lite oroad trots att jag vet att alla faktiskt inte blir illamående. Men det känns ändå som att det är det vanligaste symtomet av alla och känns som det ska höra till liksom xD

    Klart glad att jag inte mår illa, men på något sätt vill man ändå göra det för att ändå känna att det är på riktigt. Har knappt några symtom alls nu och går in i v7 imorgon. Inte haft några under hela tiden förutom extra hungrig och kissar ofta. Annars inga direkta symtom sådär ... ja ingen mens såklart ... men känns ändå som att den där stickan har lurat mig xD

    Hur är det med er andra? Fler som inte har eller haft några symtom?


    Jag är i v 6, halvvägs till v7.. känner ingenting. Dagen jag plussade tog jag ett test just för att jag höll på att spy av vissa dofter. Men nej.. nu är det ingenting. Förutom ganska kraftig molvärk på kvällarna. Växtvärk hoppas jag på.
Svar på tråden Bf juni 2018