• över

    Namnet Homer

    Pojkvännen vill döpa barnet till Homer (efter Simpsons) jag vet inte riktigt vad jag tycker. Jag har inget emot namnet i sig, men fungerar det i sverige?

  • Svar på tråden Namnet Homer
  • fluu

    Jag tycker inte att det funkar i Sverige.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • pyssel

    Associationer till någon som är tjock och har en väldigt liten hjärna.


    Alla hästar hemma
  • poppy19

    Jag tycker det är coolt! det funkar visst i sverige, lika bra som kevin eller melvin eller texas gör

  • Stårschan

    Nej, det funkar inte i Sverige. Den stackars ungen skulle få leva med 'Doh' i hela sitt liv, eftersom det inte finns andra kända referenser här. Är det schysst mot barnet? Kan han inte lika gärna få heta Svullo?

  • Anonym (ace)

    Undrar hur många gånger han kommer kallas "homo" istället under sin livstid av elaka "kamrater".

  • Vixen90

    Nej. Det känns elakt mot barnet. Homer låter dumt på svenska (hur skulle det ens uttalas utan att det är på engelska?) och Homer Simpson är ju dessutom imbecill.... Vem vill döpa sitt barn efter det? Hade blivit riktigt förbannad. Övervägt att dumpa den korkade pappan.

  • Anonym (M)

    Kopplar det till Homer (egentligen Homerus, men Homer på engelska) som skrev Iliaden och Odysséen, inte till Homer Simpson. Tycker det är ett helt okej namn, men om du inte gillar det så är det ju bara att säga det och hitta ett annat.

  • MallaL

    Tänker ni uttala det på engelska? Dvs med diftong på o:et, eller på svenska med enkelt o? Med lite språkkänsla är det ganska stor skillnad Och vad heter ni i efternamn? Något internationellt så kan det vara ok, men typ Homer Pettersson är nog inte så kul att heta, tänk på barnet!

    Tycker pappan kan byta namn till Homer istället om han nu gillar det så mycket

Svar på tråden Namnet Homer