• manda974

    Planerar för första barnet.

    Hej! Är helt ny här på FL, jag och min sambo har bestämt oss för att försöka skaffa en liten bebis. Vi är båda 22 år.

    Tog ut min p-stav 29/9 och började använda Natural cycles. Hade enligt appen ägglossning förra veckan 12/10, håller nu tummar och tår att det kanske blir en bebis direkt men förväntar mig att det tar några månader till.

    Är det några fler som försöker där ute? Kanske i samma ålder? Skulle va kul att ha någon att bolla idéer med ????

  • Svar på tråden Planerar för första barnet.
  • Nathaliee93
    maria1992 skrev 2017-12-14 21:22:07 följande:

    Det är bra. För mig är det typ lugnt på jobbet, lugnt hemma och då hinner jag tänka mer... hmm...

    Jag håller med, min sambor likadan. Det kommer nästa månad om det inte går bl.a.... men! Jag kan ibland känna. Varför vill han inte så mycket som mig? Haha för att jag är galen haha...

    Spännande!!!


    Ganska svårt att ändra på tror jag också, men man blir ju lite less och massa tankar i huvudet när det inte tar sig också..

    Haha ja man känner lite att det är "lätt för dom att säga", men jag tror på nått vis att dom kanske inte vet hur dom ska hantera det mer än att puscha!

    Den tanken har jag också haft, men om han inte hade varit redo så hade vi aldrig försökt ;)
  • manda974

    Bim idag då.. tog ett test nu på morgonen! Och det kom ett svagt streck, tänkte att det var för svagt först men eftersom jag har så kort lutealfas (på 10 dagar) så kanske det inte är så konstigt... vågar jag ta ett digitalt eller ska jag vänta tills i morgon?

  • maria1992
    manda974 skrev 2017-12-15 08:10:30 följande:

    Bim idag då.. tog ett test nu på morgonen! Och det kom ett svagt streck, tänkte att det var för svagt först men eftersom jag har så kort lutealfas (på 10 dagar) så kanske det inte är så konstigt... vågar jag ta ett digitalt eller ska jag vänta tills i morgon?


    Det är positivt!!! Grattis!!!
  • maria1992
    Nathaliee93 skrev 2017-12-14 21:37:26 följande:

    Ganska svårt att ändra på tror jag också, men man blir ju lite less och massa tankar i huvudet när det inte tar sig också..

    Haha ja man känner lite att det är "lätt för dom att säga", men jag tror på nått vis att dom kanske inte vet hur dom ska hantera det mer än att puscha!

    Den tanken har jag också haft, men om han inte hade varit redo så hade vi aldrig försökt ;)


    Nej, det är helt sant. Dem är mycket mer lugna och på ett sätt är ser väl bra antar jag. Och ja, så är det ju som du säger. Man vet ju att dem vill supergärna också.

    Hud har det gått??
  • manda974
    maria1992 skrev 2017-12-15 08:59:09 följande:

    Det är positivt!!! Grattis!!!


    Tror du det?? Åh hoppas verkligen, ska vänta tills i morgon med att ta cb digital, hur går det för dig? Kollat dina inlägg senaste dagarna!! :D
  • maria1992
    manda974 skrev 2017-12-15 09:00:59 följande:

    Tror du det?? Åh hoppas verkligen, ska vänta tills i morgon med att ta cb digital, hur går det för dig? Kollat dina inlägg senaste dagarna!! :D


    Så kul för dig!!

    Ja jo, ingen mens i sikte ännu och den är som en klocka min mens. Ska ha mens på söndag och brukar få väldigt smärtor dagarna innan men har inte känt av de.. vi får väl se. I och med att clearblue early var så svagt plus så är det onödigt att ta ett vanligt idag känner jag, kommer nog inte visa alls. Men visst ser de positivt ut? Har tagit två test och båda ser likadana ut. Hmm... kan två stycken visa spök??

  • Tildurrr
    TrueLove12 skrev 2017-12-14 20:09:46 följande:

    Hej hur går det för dig?

    Jag bytte profil från den andra ryden91

    Stod för mkt på google drf ja bytte.

    Jag fick min mens haft i 4 dagar nu men på väg att ge sig nu tror jag så tror min kropp har återställt sig verkar så


    Hej! Jaa vi får hoppas att den återställer sig!

    Vi missade äl den här månaden så ska försöka igen, har nästa äl efter nyår så laddar inför den nu!
  • TrueLove12
    Tildurrr skrev 2017-12-15 09:38:06 följande:

    Hej! Jaa vi får hoppas att den återställer sig!

    Vi missade äl den här månaden så ska försöka igen, har nästa äl efter nyår så laddar inför den nu!


    Ja min mens har redan slutat fick den 11 dec slutade typ igår men vart utan helt och hållet idag. Räknar nu 2 veckor framåt från första dagen så ja kommer ev ha ägglossning 24 del??

    Oj de var ju inte kul men hoppas på nyår att de blir något för er man längtar ju så himla mycket
  • Nathaliee93
    maria1992 skrev 2017-12-15 09:00:25 följande:

    Nej, det är helt sant. Dem är mycket mer lugna och på ett sätt är ser väl bra antar jag. Och ja, så är det ju som du säger. Man vet ju att dem vill supergärna också.

    Hud har det gått??


    Tog ett imorse men det visade inget, fortfarande ont i magen och mår väldigt illa på kvällarna..

    För dig ??
  • maria1992
    Nathaliee93 skrev 2017-12-15 20:46:27 följande:

    Tog ett imorse men det visade inget, fortfarande ont i magen och mår väldigt illa på kvällarna..

    För dig ??


    Usch.. jag tror det kommer för oss båda. Jag tog ett imorse, ett vanligt, inte ett early och jag tyckte jag såg något. Men i och med att det var så svagt med early igår kanske det är lite tidigt.

    När vågar vi ta igen?

    Känner samma som dig. Haft en del stickningar också. Något du känt?

Svar på tråden Planerar för första barnet.