• bringiton14

    Syskonförsök IVF höst -17

    Hej!

    Har en dotter på 2,5 år efter IVF, hon kom på andra försöket. Nu har vi gjort två FET och jag fick just mens och känner att jag börjar tappa hoppet. Jag sa att jag aldrig skulle vara missnöjd med att ha ett barn, och bara skulle se nr 2 som en bonus, men jag vill ju så gärna!! Undrar om någon annan i liknande situation vill dela med sig.

  • Svar på tråden Syskonförsök IVF höst -17
  • Så vit

    Jag tog ett test idag på ruvardag 5 (10 dagar efter ägglossning eftersom det var en blastocyst) och jag fick faktiskt ett svagt, svagt plus! Jag hade mina misstankar eftersom jag hade någon typ av känningar, men tänkte att det kunde lika gärna ha varit mensen som var på g. Vid graviditeten som blev ett barn kände jag absolut inte ett dugg genom hela graviditeten och vid första graviditeten som slutade med MF hade jag också känningar tidigt. Den gången fick jag några minus, men var tvungen att testa varje dag för att bekräfta det jag redan visste. Fick första plusset på ruvardag 6 den gången, så det var tidigt det med.

    Hoppas nu bara att den lille vill stanna kvar, det är ju väldigt, väldigt tidigt.

  • KattenH81
    Lillflickan skrev 2017-11-06 13:19:18 följande:

    Det blev inget idag. Klarade inte upptining :(


    Nej!!! Usch vad drygt! Ringde de er idag innan det var dags? Är så rädd att damma händer för oss nästa vecka! Finns ju verkligen inga garantier...

    Blir det paus nu ett tag? Vet att du skrev att du inte riktigt visste vad gränsen låg.
  • Lillflickan

    De ringde när jag hade åkt drygt en timme. Bara att vända. Blir nog ingen paus. Beror på om jag lyckas hitta hemklinik och ta nya prover. Men lyckas vi med det blir det start om en vecka med ny IVF.

  • KattenH81

    Idag var jag på Ackis o gjorde vul för att kolla slemhinnans tjocklek. Den var bra så våra sista tre tvådagars embryon kommer tinas upp och odlas vidare. Förhoppningsvis överlever åtminstone ett av dem till torsdag och överföring! Tänk att de där embryona legat i frysen i 4,5år! Imorn start med Lutinus...

  • KattenH81

    Bra där Lillflickan- då är ni igång igen!

    Själv är jag redan trött på Lutinuskletet efter en dag med det... :)

  • KattenH81
    bringiton14 skrev 2017-10-25 10:09:33 följande:

    Hej!

    Har en dotter på 2,5 år efter IVF, hon kom på andra försöket. Nu har vi gjort två FET och jag fick just mens och känner att jag börjar tappa hoppet. Jag sa att jag aldrig skulle vara missnöjd med att ha ett barn, och bara skulle se nr 2 som en bonus, men jag vill ju så gärna!! Undrar om någon annan i liknande situation vill dela med sig.


    Tänker ni göra nytt försök bringiton14?

    Hur länge kan du tänka dig att kämpa?

    Själv tycker jag det är svårt- ärligt talat har jag lite givit upp. Jag tror nog inte att det kommer gå. Däremot vill jag så gärna få ett syskon till dottern som blir 4 i januari.

    Så blir det FET nästa vecka med något av hennes sista tvillingembryon så vill jag s gärna att d ska gå vägen.

    Kommer nog sen byta klinik (om d inte går vägen) till Carl vL i Ua från Ackis i samma stad. Kanske satsa på ett - två färskförsök iaf innan man helt ger upp.
Svar på tråden Syskonförsök IVF höst -17