• svelis

    Varning för känsliga tittare!

    Hittade en pälstuss i hallen från katten nu när jag kom hem. Då jag skulle ta upp den inser jag att det rörde sig på den! Hittade en larv!!! Katten har visserligen varit lite dålig i magen men tycker inte att det ser ut som någon "kattmask"?! Kan den komma från någon annanstans i huset? Kan väl inte ha tagit med något levande utifrån då det är-15 ute... /förvirrad och ÄCKLAD med lite panikkänsla

  • Svar på tråden Varning för känsliga tittare!
  • Aikido

    Ser ut som en HS-16. Liten övervakningsdrönare som ser ut som en insektslarv. Säpo använder dem för att avlyssna misstänkta gärningsmäns hem.

    Kan också vara en helt vanlig larv som ska bli en pälsänger.

  • svelis

    Tack för seriöst svar, väldigt bussigt hörrö du! Tackar och bockar. Tänkte mer på om det hade något med katten att göra eller INTE. Alltså att den hamnat i pälstussen av en slump.

  • Aikido
    svelis skrev 2017-12-13 18:33:29 följande:
    Tack för seriöst svar, väldigt bussigt hörrö du! Tackar och bockar. Tänkte mer på om det hade något med katten att göra eller INTE. Alltså att den hamnat i pälstussen av en slump.
    Läste du inte den sista meningen?

    Om den var på katten var det nog bara en slump. De där käkar textilier. Katten kanske hade legat på någonting där larven kröp omkring.
  • Waddafukz

    Jag är rätt säker på att det är en pälsänger eller fläskänger. Eller en hs-16.

  • svelis

    Läste sista meningen men var inte upplagd för att folk skulle göra narr av frågan.

  • Aikido
    svelis skrev 2017-12-13 19:29:52 följande:
    Läste sista meningen men var inte upplagd för att folk skulle göra narr av frågan.
    Tack för att du sorterar in mig under kategorin folk. Det är nog det finaste någon skrivit om mig här i år.
  • xSpinell

    Vilken sorts änger det är har mindre betydelse , men om man nu vill bli av med

    ängrarna så brukar det funka bra med att fylla upp en sprayflaska med rödsprit och

    montera en brinnande cigarettändare framför mynningen .

    Sen är det bara trycka på avtryckaren , så ska du se att dom springer o gömmer sig.

Svar på tråden Varning för känsliga tittare!