• Madida

    Hjälp mig med julklappstips innan jag blir galen!

    Jag brukar vara riktigt duktig på att komma på presenter men detta året står det HELT still i huvudet. Jag försöker nu komma på något att ge till min bästa vän. Hon är 30 och fick nyligen sitt första barn. Stort intresse för henne är trädgård. Men just nu går livet ut på att amma och desperat leta stunder att få sova ;)

    Jag vill så gärna ge henne nåt bra men kan verkligen inte komma på något.

    Någon som har nåt bra tips?


    I'm not bossy. I just have better ideas than you
  • Svar på tråden Hjälp mig med julklappstips innan jag blir galen!
  • BossHoss
    Madida skrev 2017-12-18 12:06:50 följande:

    Jag brukar vara riktigt duktig på att komma på presenter men detta året står det HELT still i huvudet. Jag försöker nu komma på något att ge till min bästa vän. Hon är 30 och fick nyligen sitt första barn. Stort intresse för henne är trädgård. Men just nu går livet ut på att amma och desperat leta stunder att få sova ;)

    Jag vill så gärna ge henne nåt bra men kan verkligen inte komma på något.

    Någon som har nåt bra tips?


    Kan du inte ge henne en spa present borta från bäbis en stund bara för sig själv
  • Madida
    BossHoss skrev 2017-12-18 12:08:31 följande:

    Kan du inte ge henne en spa present borta från bäbis en stund bara för sig själv


    Jo nåt sånt har jag funderat på men det kommer dröja länge innan hon klarar lämna bebisen så.
    I'm not bossy. I just have better ideas than you
  • BossHoss
    Madida skrev 2017-12-18 12:13:24 följande:
    Jo nåt sånt har jag funderat på men det kommer dröja länge innan hon klarar lämna bebisen så.
    Är hon ensamstående?
  • Madida
    BossHoss skrev 2017-12-18 12:16:49 följande:

    Är hon ensamstående?


    Nejdå :) Men jag känner henne och bebisen är bara 4 v. Och ammar konstant.
    I'm not bossy. I just have better ideas than you
  • BossHoss
    Madida skrev 2017-12-18 12:17:51 följande:
    Nejdå :) Men jag känner henne och bebisen är bara 4 v. Och ammar konstant.
    Pumpa och låta maken "amma"

    Svårt när man inte känner någon. Amma = sitta stilla
    Har hon netflix, viasat, HBO? Annars kan du ju ge henen sådant så hon kan plöja serier medans hon ammar
  • Duckan

    Ljudbok att lyssna på medan hon är fast i amningen? Något gott att äta, dricka till?

  • Vixen90

    Prenumeration på trädgårdstidning?


    Jag skulle vara mer optimistisk om jag trodde att det hjälpte
  • Vildvittran85

    Prenumeration på trädgårdstidning, eller nån mammatidning kanske kan vara ännu roligare. (Ljudböcker och poddar är så lätt att få tag på själv nuförtiden... Även om det är det första jag också tänkte på.)

    Presentpaket med typ "spa-grejer"; t.ex. för fötterna, kanske köpa en fotbalja till om de inte har badkar, du vet, korgar/presentboxar med typ fotsalt, kräm, mjuka tofflor, scrub-grejer eller vad det kan vara.

    Eller en liknande men med dusch- eller bad/spa-tema och flera olika delar (geler, lotion, lyxigare tvålar, o.s.v.). Nån som känns lite "lyxig" men ändå nåt hon kan göra utan att behöva lämna sitt barn eller ens hemmet.

    Eller kanske bara några olika tidningar (trädgård, mammatidningar, babytidningar...) med en fin rosett runt och så tillsammans med nån spa-presentkorg som typ ovan. Eller kanske t.o.m. kombinera tidningsprenumeration med spa-paket. 

    Sånt hade jag uppskattat, och tycker också är kul att ge. Går liksom inte att gå jättefel med såna grejer (om inte kompisen är oerhört kräsen och/eller saknar folkvett vad gäller att ta emot presenter).

  • Yamit

    Kanske en varm amningstroja (far hon ju mycket anvandning av nu)? www.stormberg.com/se/mor-amningstroja.html

    Tradgardsforklade med fickor for verktyg? www.odla.nu/shop/redskap-skotsel/tradgardsklader/forklade/forklade-med-verktygsfickor.html

    Kryddfroer som hon kan odla och sen ha i maten? www.odla.nu/shop/froer/kryddfroer.html

    Knadyna att ha nar hon patar i marken: www.odla.nu/shop/knadyna-jumbo-98-39-cm.html

    Rejala tradgardshandskar?: www.odla.nu/shop/arbetshandske-stl-10.html

  • Madida

    Så himla bra idéer ni kommit med. Tusen tack!!


    I'm not bossy. I just have better ideas than you
Svar på tråden Hjälp mig med julklappstips innan jag blir galen!