• Anonym (Dora)

    Ovanliga eller bortglömda namn

    Eftersöker tips på flick- och pojknamn. Gärna svenska eller nordiska sådana (inget tvång), om de även funkar internationellt är det ett stort plus.

    Favoriter vi har är Tyra, Vera, Elton och Trond.

    Gamla, halvt bortglömda namn såsom Olianna och Isidor är också av intresse.

    Tack på förhand!

  • Svar på tråden Ovanliga eller bortglömda namn
  • Anonym (..)

    Manfred är ett namn jag gillar som delvis verkar ha fallit i glömska, likaså Vilde.

  • MMX86

    Vet inte om någon skrivit det men Wivi hette min farmor. Tycker det är jättefint :)

  • orzia1

    Hildeborg gillar vi men jag är inte så förtjust i Hilde och kan garantera att om vi ger henne namnet hildeborg så kommer alla kalla henne Hilde

  • Anonym (..)
    Anonym (..) skrev 2018-01-13 18:57:31 följande:

    Manfred är ett namn jag gillar som delvis verkar ha fallit i glömska, likaså Vilde.


    Glömde bort Hilding, det är också ett fint namn.
  • sigge1235

    Väntar en flicka så tittar också efter namn.

    Vera är jättefint, men det heter min häst så det blir det inte för oss iaf. Gamla svenska namn jag gillar är Hilda, Ingeborg och Ingegärd men det är big no no från min make så det blir det inte heller. Fina namn annars tycker jag. Älskar också namnet Solbjörg, men det låter väldigt isländskt så blir kanske konstigt i Sverige. 

  • elin1989

    Eyvind/Eivind tycker jag är så fint. Det skulle jag döpa min son till om jag bodde i Sverige och fick barn.

  • ajnas

    När jag släktforskat här i Sverige har namnet Tekla dykt upp ett antal gånger (slutet av 1800-talet, där jag sett det). Tycker det låter skitcoolt!

  • Anonym (Några....)

    Några exempel:

    Svanhild, Brunhild, Märta, Gunnevi, Inge, Greta, Gerda, Agda, Hulda, Doris, Dorrit, Ebba, Gottfrid, Gertrud, Heddi,

    Zacharias, Verner, Bjarne, Ivar, Tor, Torbjörn, Helmer, Fridtjof, Hjördis

  • Anonym (Anna Karenina)

    Yngve  Stig   Erland  Valdemar  Mats  Gunnar  Artur  Algot  Harald

    Ingeborg   Ingegerd    Rut    Mariana    Anna-Karin   Ann-Sofi   Gunnel

  • vampyria2

    Min farmors tvillingbröder hete Punkt och Sekundus, liiite ovanliga namn va Skrattande

    Men namnet Hardy tycker jag är gulligt och tufft på samma gång
    Lindi gillar jag också.

  • Anonym (Dora)
    vampyria2 skrev 2018-01-14 14:36:54 följande:

    Min farmors tvillingbröder hete Punkt och Sekundus, liiite ovanliga namn va 

    Men namnet Hardy tycker jag är gulligt och tufft på samma gång

    Lindi gillar jag också.


    Det var riktigt fräsiga namn på ett par tvillingbröder, det må jag säga. :D
  • Anonym (Dora)
    Anonym (Några....) skrev 2018-01-14 08:49:50 följande:

    Några exempel:

    Svanhild, Brunhild, Märta, Gunnevi, Inge, Greta, Gerda, Agda, Hulda, Doris, Dorrit, Ebba, Gottfrid, Gertrud, Heddi,

    Zacharias, Verner, Bjarne, Ivar, Tor, Torbjörn, Helmer, Fridtjof, Hjördis


    Hulda är lite sött tycker jag, synd bara att det inte funkar internationellt, så för vår del går det bort tyvärr.
Svar på tråden Ovanliga eller bortglömda namn