• Anonym (nelliiiie)

    Misshandel att dra i hår

    Mina föräldrar skilde sig när jag var typ 5 år minns inte exakt men min mamma träffa en ny direkt, och jag har aldrig gillat honom. Han har alltid pratar pysk snack med en när man är själv och han dricker nog för mycket alkohol. iaf det har hänt eller det har hänt många gånger från jag var liten och händer fortfarande att han drar ner min mamma i håret. misshandel eller inte?

  • Svar på tråden Misshandel att dra i hår
  • Anonym (Klart det är)

    Klart att det är misshandel, herregud! Personen som kommenterade först har ingen koll.

    Det är solklar misshandel och straffbart. Misshandel är inte bara slag i ansiktet, det är även knuffar, att dra i håret, att kasta föremål på någon, att nypas, rivas bita, att hålla fast, att ta strupgrepp för att hålla fast osv.

    Fråga polisen själv.

  • DVQ
    Anonym (nelliiiie) skrev 2018-01-16 22:28:49 följande:

    Mina föräldrar skilde sig när jag var typ 5 år minns inte exakt men min mamma träffa en ny direkt, och jag har aldrig gillat honom. Han har alltid pratar pysk snack med en när man är själv och han dricker nog för mycket alkohol. iaf det har hänt eller det har hänt många gånger från jag var liten och händer fortfarande att han drar ner min mamma i håret. misshandel eller inte?


    Ja, självklart är det misshandel.
  • Scoops

    Eh.det är verkligen inte normalt att dra varandra i håret! Jag klassar det som misshandel!

    ..Missade någon vuxen på dagis att berätta för honom att man inte får dra andra i håret liksom?? De flesta barn vet att det inte är ok.

Svar på tråden Misshandel att dra i hår