• Jagerika

    Vi som försöker bli gravida med första barnet

    Hej! Det finns så många trådar om detta ämnet men det brukar skena iväg och handla om allt möjligt så därför startar jag en ny.

    Jag och min sambo fyller 26 båda i år, och började försöka med första graviditeten i december 2017. Är det nån mer som vill prata av sig om allt man upplever bara genom själva planeringen? Jag tycker detta är superspännande verkligen :D

    Ska ha mens på söndag ( 12/2 ) och vi prickade in ägglossningen :) jag har mensvärk hela tiden, svider lite i magen så det kanske är nått på gång? Mår illa bara på kvällarna men inga ömma bröst än. Hoppas verkligen :)

  • Svar på tråden Vi som försöker bli gravida med första barnet
  • Ek90
    saijda skrev 2018-10-06 11:10:07 följande:

    Testade efter ha hållt mig i cirka 3 timmar. Tror BIM är idag.

    Vad tror ni, ser jag i syne eller är det ett svagt streck? :0

    Förra gången jag plussade (som slutade i missfall) så testade jag mig först på BIM+4 och fick då ett starkt pluss :/


    Jag tycker mig ana ett streck till! :D håller tummarna att det blir starkare!
  • saijda
    Ek90 skrev 2018-10-06 13:49:14 följande:

    Jag tycker mig ana ett streck till! :D håller tummarna att det blir starkare!


    Åh hoppas hoppas! Tänkte ta ett test imorgon bitti :$

    Bifogar tydligare bild på testet :)

  • joannac
    saijda skrev 2018-10-06 11:10:07 följande:

    Testade efter ha hållt mig i cirka 3 timmar. Tror BIM är idag.

    Vad tror ni, ser jag i syne eller är det ett svagt streck? :0

    Förra gången jag plussade (som slutade i missfall) så testade jag mig först på BIM+4 och fick då ett starkt pluss :/


    Åh det ser positivt ut! Hade testat med ett annat märke imon för att se om det visar också. Håller tummarna för dig!
  • saijda
    joannac skrev 2018-10-06 20:52:55 följande:

    Åh det ser positivt ut! Hade testat med ett annat märke imon för att se om det visar också. Håller tummarna för dig!


    Åh hoppas det stämmer! Tänkte testa imorgon bitti, har fler test från rfsu. Har alltid fått antingen blankt eller svagt/starkt streck. Aldrig fått spökstreck :0 så det borde gå att testa med samma?

    Tack tack hoppas jag med <3
  • Areyam96

    Detta blir vårt andra försök men vi har inte kunnat ha sex så ofta som man behövde. Jag hade positivt äl den 2:e oktober och 3:e oktober men vi hade bara sex på den 2:e oktober.

    Jag har idag men även lite igår känt hur det sticker/hugger till lite i magen men jag trodde först det berodde på gaser sen läste jag att andra hade upplevt en sån känsla när deras ägg blev befruktat.

    Är chansen stor att vi ändå kan ha lyckats?

  • Ek90
    saijda skrev 2018-10-06 13:51:33 följande:

    Åh hoppas hoppas! Tänkte ta ett test imorgon bitti :$

    Bifogar tydligare bild på testet :)


    Hur har det gått idag?
  • saijda
    Ek90 skrev 2018-10-07 15:39:21 följande:

    Hur har det gått idag?


    Man ser ett svagt streck idag också. Men tänkte jag avvakta typ två dagar eller så och tar ett nytt test. Eller vad tycker du? :)
  • Ek90
    saijda skrev 2018-10-07 16:04:32 följande:

    Man ser ett svagt streck idag också. Men tänkte jag avvakta typ två dagar eller så och tar ett nytt test. Eller vad tycker du? :)


    Ja det är väl egentligen det bästa om du klarar vänta :) jag upplevde när jag plussade (är i v 34 imorgon) att man såg bättre med test som hade blå streck. Men det kan ha varit inbillning, haha!
  • saijda
    Ek90 skrev 2018-10-07 16:33:11 följande:

    Ja det är väl egentligen det bästa om du klarar vänta :) jag upplevde när jag plussade (är i v 34 imorgon) att man såg bättre med test som hade blå streck. Men det kan ha varit inbillning, haha!


    Jag ska försöka. Förra gången jag plussade så kunde jag hålla mig till BIM+4 och hade kunnat vänta längre om inte min svågers fru (som står mig nära) undrade när jag skulle testa haha ^^

    åh mys, hur mår du då? Inte långt kvar nu ju ;0

    Är det bara clearblue som har blåa streck eller ?
Svar på tråden Vi som försöker bli gravida med första barnet