• RJEL

    vikt-gravid vecka 28

    Har en fråga till er som varit gravid.
    Jag är gravid med första barnet.
    Innan graviditet vägde ja 68.9
    Gick ner 3kg pga illamående och att jag spydde i början av graviditeten.
    Illamåendet slutade i vecka 13. Och i vecka 17-18 så hade jag gått upp dom där 3kg igen. Så då var jag tillbaka på min vikt innan graviditeten.
    Nu i vecka 28 så väger jag endast 69.4

    Är det normalt att inte gå upp i vikt ? Kommer de bara säga pang tillslut så går jag upp massor ? Eller va tror ni?
    (Kan tillägga att ja räknades som överviktig innan graviditeten med ca 5kg.)

  • Svar på tråden vikt-gravid vecka 28
  • Krusbärskompott

    Det är himla olika när och hur man går upp. Vissa går inte upp ett hekto första halvan av graviditeten.

    Har man dessutom lite och ta av redan innan så är det oftast inga som helst problem!

    Grattis till graviditeten!

  • RJEL
    Krusbärskompott skrev 2018-02-10 17:45:08 följande:

    Det är himla olika när och hur man går upp. Vissa går inte upp ett hekto första halvan av graviditeten.

    Har man dessutom lite och ta av redan innan så är det oftast inga som helst problem!

    Grattis till graviditeten!


    Okej tack!:)
  • faglin

    Jag gick upp 20 kg med första barnet, gick ner det mesta men inte allt. Gick inte upp något alls med andra barnet. Dvs jag gick ner i takt med att han växte och min vikt stod still. Första barnet vägde 3,7 kg och andra barnet 4,2 kg. Nu är jag gravid med tredje barnet i vecka 34 och väger bara ett kilo mer än min startvikt. Tror inte man behöver oroa sig så länge som man äter som man ska mm. :)

Svar på tråden vikt-gravid vecka 28