• Anonym (l)

    Gjorde jag fel, behövde han verkligen örfila mig?

    Jag har aldrig någonsin blivit dåligt behandlad utav min kille, men idag gick allt över styr.
    Jag köpte en soffa på nätet och fick den levererad idag när min kille var på jobbet. Jag lade ner mina egna pengar, men inte helt utan tog även lite från våra gemensamma konto.. när han senare kom hem idag var han riktigt irriterad (vet dock inte över vad) men han spände med käken var illröd, han började skrika:

    -vem fan har köpt soffan?! och när han fick veta att jag dessutom tagit lite av våra gemensamma pengar så tog han tag i min ena arm och slog med den andra.
    Det gjorde så ont, jag vet inte om det gjorde mest ont i kroppen eller i hjärtat men det kändes. Och innan han gick in till sovrummet svarade han med:
    -lägg ner tid och pengar på att gå ner i vikt istället  feta kossa, vi har ingen nytta av en jävla soffa!

    Jag vill ärligt talat inte leva, jag känner mig så utlämnad och otrygg i mitt eget hem. Är så fruktansvärd sårad och ledsen. varför blev det som det blev?  

  • Svar på tråden Gjorde jag fel, behövde han verkligen örfila mig?
  • Nomanisanisland
    Anonym (Ö) skrev 2018-02-22 07:57:02 följande:

    Tjuvar och misshandlare passar utmärkt ihop.


    Fast tjuv? Hälften av de gemensamma pengarna är ju rimligen hennes.
  • Anonym (Ö)
    Nomanisanisland skrev 2018-02-22 11:14:33 följande:

    Fast tjuv? Hälften av de gemensamma pengarna är ju rimligen hennes.


    Jag syftade på Bedatbitch som skrev att TS ska tömma kontot.

    TS får ta hälften av pengarna såklart om hon gör slut.
  • Nomanisanisland
    Anonym (Ö) skrev 2018-02-22 12:14:49 följande:
    Jag syftade på Bedatbitch som skrev att TS ska tömma kontot.

    TS får ta hälften av pengarna såklart om hon gör slut.
    Det var ett snurrigt förslag, men det gör ju inte TS till tjuv.
  • Anonym (Bedatbitch)
    Anonym (Esther) skrev 2018-02-22 01:15:16 följande:

    Javisst, stjäl från honom, jättebra idé. Vad är ni för lågmoraliska människor i den här tråden?


    Stjäl ? Det är gemensamt dom båda har lika mkt rätt till pengarna. Trodde man förstod sarkasmen med, jag ville påpeka att hans handling absolut inte var ok.

    ?Lågmoraliska människa? ha ha ha... snarare en tjej som inte accepterar att bli trampad på, alla ska behandlas med respekt!
  • Anonym (Esther)
    Anonym (Bedatbitch) skrev 2018-02-22 20:03:00 följande:
    Stjäl ? Det är gemensamt dom båda har lika mkt rätt till pengarna. Trodde man förstod sarkasmen med, jag ville påpeka att hans handling absolut inte var ok.

    ?Lågmoraliska människa? ha ha ha... snarare en tjej som inte accepterar att bli trampad på, alla ska behandlas med respekt!
    Men om båda har lika mycket rätt till pengarna kan hon ju inte ta alltihop. Det är stöld. 
  • Anonym (Ärlig)

    Efter lite funderande.

    Jag förstår inte varför du köper en möbel från ert gemensamma konto utan att det är ett gemensamt beslut i ert gemensamma hem, så klart han inte förstår det heller, men om hans sätt att inte förstå dig innebär smäll på käften så kanske det var bra att du gjorde något oförstående.

    Man vill väl kunna vara oförstående/ ha gjort en onödig dum miss utan att bli misshandlad what so ever.

    Att ropa " du är dum i huvudet varför tog du de pengarna??!" Är väl en normal reaktion som inte kliver över några gränser eller skadar någons person men som ändå förmedlar ens poäng om man sedan kan lugna sig lite och säga "Du måste resonera med mig om stora summor till vårt hem, eller resor eller annat som inte är dina egna mindre köp, ok ?" Sen kramas man och skrattar åt att han hatar soffan och att han ska köpa världens fulaste matta till den utan hennes vetskap så är man even.

    Han slår dig för att du tog stora summor och köpte soffan på eget bevåg. Snart kanske han slår dig för att du glömt plocka disken, för att du köpte en klänning för 700 kr utan hans vetskap etc,vill man vara i den otryggheten menar jag?

    Jag tror jag hade tagit paus / åkt bort

    Eller sagt att han får åka bort.

    Så han får fundera över hans sätt att hantera sina känslor på. Och du, på din handling och hur ni kunde kommunicera om det sen och hur det kändes och hur det känns nu.

  • Anonym (Ärlig)
    Anonym (Bedatbitch) skrev 2018-02-22 20:03:00 följande:

    Stjäl ? Det är gemensamt dom båda har lika mkt rätt till pengarna. Trodde man förstod sarkasmen med, jag ville påpeka att hans handling absolut inte var ok.

    ?Lågmoraliska människa? ha ha ha... snarare en tjej som inte accepterar att bli trampad på, alla ska behandlas med respekt!


    Det beror på vad de gemensamt kommit överens om med deras gemensamma konto. Alla har olika regler.

    Vissa säger man få tar det man själv tjänat in.

    Vissa säger vi tar bara mindre summor till eget bruk utan att fråga och större summor över (...kr,) måste vi ta upp med varandra om och besluta tillsammans.

    Vissa säger allt vi köper ska beslutas tillsammans vi ska prata med varandra hur litet eller stort köpet än är

    Vissa säger vi går på känn

    Vissa säger den här månaden får jag spendera mer medan du sparar in och nästa månad är det din tur

    (Finns massa olika upplägg)
  • _smart_
    molly50 skrev 2018-02-23 10:09:11 följande:

    Undrar hur det har gått för TS? Hon har inte skrivit så mycket här i tråden.


    Med det aggressiva mottagandet vissa uppvisat hitintills i tråden, är jag inte alls förvånad om hon valde att dra sig tillbaka.
  • Anonym (Ö)
    Nomanisanisland skrev 2018-02-22 18:55:50 följande:

    Det var ett snurrigt förslag, men det gör ju inte TS till tjuv.


    Du får återkomma när ditt ex har tömt er konto och bytt lås och låst ut dig.

    ;)
Svar på tråden Gjorde jag fel, behövde han verkligen örfila mig?