• Anonym (l)

    Gjorde jag fel, behövde han verkligen örfila mig?

    Jag har aldrig någonsin blivit dåligt behandlad utav min kille, men idag gick allt över styr.
    Jag köpte en soffa på nätet och fick den levererad idag när min kille var på jobbet. Jag lade ner mina egna pengar, men inte helt utan tog även lite från våra gemensamma konto.. när han senare kom hem idag var han riktigt irriterad (vet dock inte över vad) men han spände med käken var illröd, han började skrika:

    -vem fan har köpt soffan?! och när han fick veta att jag dessutom tagit lite av våra gemensamma pengar så tog han tag i min ena arm och slog med den andra.
    Det gjorde så ont, jag vet inte om det gjorde mest ont i kroppen eller i hjärtat men det kändes. Och innan han gick in till sovrummet svarade han med:
    -lägg ner tid och pengar på att gå ner i vikt istället  feta kossa, vi har ingen nytta av en jävla soffa!

    Jag vill ärligt talat inte leva, jag känner mig så utlämnad och otrygg i mitt eget hem. Är så fruktansvärd sårad och ledsen. varför blev det som det blev?  

  • Svar på tråden Gjorde jag fel, behövde han verkligen örfila mig?
  • Anonym (Bedatbitch)
    Anonym (TJUV) skrev 2018-02-23 16:45:27 följande:

    Va? Varför skulle han inte kunna anmäla det? Stöld är stöld, och i  det här fallet hade det varit ett solklart uppsåt. Snälla sluta fabulera!


    Hmmm men hur ska dom veta vem som tog ut pengarna eller vad paret kommit överens om? Har varit med om liknande och banken sa att dom inte kan göra något.

    Men de bästa av allt tycker jag är hur alla fortsätter trycka på om detta när jag skrev att jag INTE var seriös. Jag tycker dock det skulle vara mer ok än att någon tar till fysisk våld och de var de jag ville poängtera.
  • Tessabraham

    Nu är det så här, och lyssna väldigt noga på

    mig: det är helt sjukt hur folk prioriterar fel i den här tråden. Fokuserar på soffan? FÖR HELVETE! Din kille har misshandlat dig och kränkt dig för att du köpt en soffa utan hans vetskap! Jag visade ditt inlägg för min man och han blev tokig. Ok, du köpte en soffa, fine, det är väl trevligt! Gillade han inte den så lämna tillbaka den!

    MEN! Han slog dig! Det är det som den här tråden bör fokusera på. Du ska LÄMNA HONOM!!! Jag arbetar som polis och kan säga dig, han har gått över gränsen och kommer att gå över den igen. Och om han gör det för en soffa? Vad är det nästa gång? Att du köpt fel kaffe? Han har visat att han är kapabel att slå dig. För en soffa. Och kalla dig för vidriga saker! Nej, snälla! Det gör ont i mig att läsa ditt inlägg, lämna honom, ta soffan med dig och anmäl svinet. Du förtjänar bättre.

    Och till alla er som fokuserar på soffan! SKÄMS!!!

    Lycka till ts med ett härligt liv utan ditt kräk till kille!

  • Anonym (Bedatbitch)
    Tessabraham skrev 2018-02-23 21:28:36 följande:

    Nu är det så här, och lyssna väldigt noga på

    mig: det är helt sjukt hur folk prioriterar fel i den här tråden. Fokuserar på soffan? FÖR HELVETE! Din kille har misshandlat dig och kränkt dig för att du köpt en soffa utan hans vetskap! Jag visade ditt inlägg för min man och han blev tokig. Ok, du köpte en soffa, fine, det är väl trevligt! Gillade han inte den så lämna tillbaka den!

    MEN! Han slog dig! Det är det som den här tråden bör fokusera på. Du ska LÄMNA HONOM!!! Jag arbetar som polis och kan säga dig, han har gått över gränsen och kommer att gå över den igen. Och om han gör det för en soffa? Vad är det nästa gång? Att du köpt fel kaffe? Han har visat att han är kapabel att slå dig. För en soffa. Och kalla dig för vidriga saker! Nej, snälla! Det gör ont i mig att läsa ditt inlägg, lämna honom, ta soffan med dig och anmäl svinet. Du förtjänar bättre.

    Och till alla er som fokuserar på soffan! SKÄMS!!!

    Lycka till ts med ett härligt liv utan ditt kräk till kille!


    Bra Tessabraham ! Exakt såhär är det, det är vidrigt och jag hoppas verkligen ts ser din viktiga kommentar bland många oväsentliga kommentarer!!
  • _smart_
    molly50 skrev 2018-02-23 19:21:53 följande:
    Ja,du har nog en poäng där.
    Fast de flesta har ju ändå stått bakom henne i att han gjorde fel som slog henne och kallade henne för saker.
    Jo så är det säkert (och det är ju självklart för de flesta, att man varken slår eller behandlar sin partner som skit). Men sen har vi de som kallar alla perspektiv som avviker en millimeter från deras eget för sjukt, och alla andra sorters fula grejor. Den snabbt uppiskade, aggressiva stämningen, gör det inte lättare för en tjej som TS, som redan är i ett utsatt läge. Det är många här som borde ta sig en funderare över hur man uppför sig mot sin medmänniska.
  • Anonym (TJUV)
    Anonym (Bedatbitch) skrev 2018-02-23 20:58:06 följande:
    Hmmm men hur ska dom veta vem som tog ut pengarna eller vad paret kommit överens om? Har varit med om liknande och banken sa att dom inte kan göra något.

    Men de bästa av allt tycker jag är hur alla fortsätter trycka på om detta när jag skrev att jag INTE var seriös. Jag tycker dock det skulle vara mer ok än att någon tar till fysisk våld och de var de jag ville poängtera.
    Om du inte fixar att vara seriös i en tråd som denna, så föreslår jag att du håller dig borta från känsliga rummet. Sådant passar sig inte här och TS är huvudsakligen här för att få stöd, inte en massa tramsande och taskigheter i tråden.
  • Anonym (TJUV)
    Anonym (Bedatbitch) skrev 2018-02-23 20:50:11 följande:
    Enligt banken är det inte stöld iaf. Har varit med om ett liknande fall eller inte jag men mitt ex. Och jag var för hundrade gången inte seriös?!? Läser ni halva mina inlägg eller vad är det frågan om.............

    stackars ts som får sitta och läsa denna sido skiten, så till dig ts om du läser: töm inte kontot (om inte du heller fattat att jag var oseriös vilket jag lagt fram x antal ggr nu)

    Och HelaGotland im guuun be daaat bisss muhahahhhhh
    Men då är det ju fantastiskt tur att det är polis och åklagare som utreder och avgör den saken, och inte banken. Banken säger vad den känner för, för att slippa ersätta människor i onödan, men banken har inget mandat att avgöra vad som är lagligt eller inte. Det har vi rättsväsendet till.
  • monarped

    Det är aldrig okej att slå en kvinna.

    Inte heller tvärt om.

    Om du gjorde fel.

    Både ja och nej.

    Du skulle pratat med din man först.

    Disponerar ni båda kontot,måste ni komma överens.

    Om man sedan ser till vad han sa till dej, så verkar det inte som om han ällskar dej.

    För så säger man inte till sin partner hur arg man än är.

    Han måste söka för sitt beteende.

    Har han slagit dej en ggn kommer han till 99% slå igen.

  • Anonym (Esther)
    monarped skrev 2018-02-24 02:12:37 följande:

    Det är aldrig okej att slå en kvinna.

    Inte heller tvärt om.

    Om du gjorde fel.

    Både ja och nej.

    Du skulle pratat med din man först.

    Disponerar ni båda kontot,måste ni komma överens.

    Om man sedan ser till vad han sa till dej, så verkar det inte som om han ällskar dej.

    För så säger man inte till sin partner hur arg man än är.

    Han måste söka för sitt beteende.

    Har han slagit dej en ggn kommer han till 99% slå igen.


    99% säger du? Har du nån källa på det?
  • Anonym (Bedatbitch)
    Anonym (TJUV) skrev 2018-02-23 23:55:17 följande:

    Om du inte fixar att vara seriös i en tråd som denna, så föreslår jag att du håller dig borta från känsliga rummet. Sådant passar sig inte här och TS är huvudsakligen här för att få stöd, inte en massa tramsande och taskigheter i tråden.


    Kan du skriva vart exakt jag tramsade? Jag skrev att jag tyckte hon skulle lämna idioten på ett lite trevligare Sätt bara.

    Vart var jag taskig? Tycker du är taskig som snor ts tråd genom att börja hacka på andra. Så ?tjuv? håll dig borta från känsliga rummet du verkar inte förstå att ditt beteende inte passar här, ta hand om dig hoppas du finner ro!!!
  • Anonym (TJUV)
    Anonym (Bedatbitch) skrev 2018-02-24 16:15:52 följande:
    Kan du skriva vart exakt jag tramsade? Jag skrev att jag tyckte hon skulle lämna idioten på ett lite trevligare Sätt bara.

    Vart var jag taskig? Tycker du är taskig som snor ts tråd genom att börja hacka på andra. Så ?tjuv? håll dig borta från känsliga rummet du verkar inte förstå att ditt beteende inte passar här, ta hand om dig hoppas du finner ro!!!

    Du borde fokusera på att läsa vad jag skriver istället för att komma med egna tolkningar. Min kommentar till dig handlade om att vara seriös (eller oseriös i ditt fall så som du själv uttryckte det). 


    Flera andra i tråden har både tramsat och kommit med taskigheter, såväl mot TS som mot andra användare. Det betyder inte explicit att det är du som är ansvarig även för det sista jag skrev i mitt inlägg. 

    Sen tycker jag inte att du skall blanda samman legitim kritik och att hacka på någon. Klarar du inte att ta kritik, så uttryck dig lite mer städat. Kyss
  • Anonym (Bedatbitch)
    Anonym (TJUV) skrev 2018-02-24 18:07:30 följande:

    Du borde fokusera på att läsa vad jag skriver istället för att komma med egna tolkningar. Min kommentar till dig handlade om att vara seriös (eller oseriös i ditt fall så som du själv uttryckte det). Flera andra i tråden har både tramsat och kommit med taskigheter, såväl mot TS som mot andra användare. Det betyder inte explicit att det är du som är ansvarig även för det sista jag skrev i mitt inlägg. Sen tycker jag inte att du skall blanda samman legitim kritik och att hacka på någon. Klarar du inte att ta kritik, så uttryck dig lite mer städat.


    Ska absolut vara mer städad i framtiden, för din skull. Så att människor som dig slipper sitta och komma med pekpinnar anonymt! :) :*
  • molly50
    _smart_ skrev 2018-02-23 23:51:53 följande:
    Jo så är det säkert (och det är ju självklart för de flesta, att man varken slår eller behandlar sin partner som skit). Men sen har vi de som kallar alla perspektiv som avviker en millimeter från deras eget för sjukt, och alla andra sorters fula grejor. Den snabbt uppiskade, aggressiva stämningen, gör det inte lättare för en tjej som TS, som redan är i ett utsatt läge. Det är många här som borde ta sig en funderare över hur man uppför sig mot sin medmänniska.
    Jo,men att TS sambo reagerade över soffinköpet med att slå TS och kalla henne för elaka saker är sjukt.
    Ingen normal människa vid sina sinnens fulla bruk reagerar så över en sådan sak.
    Även om TS också har gjort fel.
    Carpe Diem
  • _smart_
    molly50 skrev 2018-02-25 10:38:16 följande:
    Jo,men att TS sambo reagerade över soffinköpet med att slå TS och kalla henne för elaka saker är sjukt.
    Ingen normal människa vid sina sinnens fulla bruk reagerar så över en sådan sak.
    Även om TS också har gjort fel.
    Jag tror att du skulle bli förvånad, över hur få kvinnomisshandlare det faktiskt är, som bedöms vara sjuka eller ha en allvarlig psykisk störning. De flesta som slår sina tjejer har nog helt annan problematik i botten.

    Men det är ointressant, för det är inte vad jag skrev. Jag har inte någonstans försvarat TS killes handlingar. Däremot har jag varit nyfiken på det många gånger väldigt insnöade perspektivet många som skriver här inne verkar ha.
  • molly50
    _smart_ skrev 2018-02-25 10:48:06 följande:
    Jag tror att du skulle bli förvånad, över hur få kvinnomisshandlare det faktiskt är, som bedöms vara sjuka eller ha en allvarlig psykisk störning. De flesta som slår sina tjejer har nog helt annan problematik i botten.

    Men det är ointressant, för det är inte vad jag skrev. Jag har inte någonstans försvarat TS killes handlingar. Däremot har jag varit nyfiken på det många gånger väldigt insnöade perspektivet många som skriver här inne verkar ha.
    Sjukt eller inte. Det är i alla fall inte normalt att reagera så på en sådan sak som ett soffinköp.
    Vad händer nästa gång TS begår ett (i hans ögon) misstag?
    Jag hade haft större förståelse om han "bara" blivit arg och skällt ut TS.
    Men hans reaktion över det här är inte normal.
    Och den åsikten står jag för.
    Jag blev själv misshandlad i ett tidigare förhållande.
    Så att normalisera TS sambos reaktion känns för mig inte alls ok.
    Carpe Diem
  • _smart_
    molly50 skrev 2018-02-25 11:50:32 följande:
    Sjukt eller inte. Det är i alla fall inte normalt att reagera så på en sådan sak som ett soffinköp.
    Vad händer nästa gång TS begår ett (i hans ögon) misstag?
    Jag hade haft större förståelse om han "bara" blivit arg och skällt ut TS.
    Men hans reaktion över det här är inte normal.
    Och den åsikten står jag för.
    Jag blev själv misshandlad i ett tidigare förhållande.
    Så att normalisera TS sambos reaktion känns för mig inte alls ok.
    Varför säger du allt detta till mig? Jag har inte försökt normalisera vare sig misshandel eller det fula TS man sa till TS. Har jag hamnat i en intellektuell öken, eller vad är det här för något?
  • Anonym (förlåt)
    _smart_ skrev 2018-02-25 12:37:30 följande:
    Varför säger du allt detta till mig? Jag har inte försökt normalisera vare sig misshandel eller det fula TS man sa till TS. Har jag hamnat i en intellektuell öken, eller vad är det här för något?
  • molly50
    _smart_ skrev 2018-02-25 12:37:30 följande:
    Varför säger du allt detta till mig? Jag har inte försökt normalisera vare sig misshandel eller det fula TS man sa till TS. Har jag hamnat i en intellektuell öken, eller vad är det här för något?
    Jag har ingenstans påstått att just du har normaliserat TS sambos reaktion.
    Så ta det inte personligt.
    Men det finns andra som mer eller mindre har skrivit att man förtjänar en smäll om man gör det TS gjorde.
    Och det är de jag tänker på.
    Carpe Diem
  • _smart_
    molly50 skrev 2018-02-25 13:27:27 följande:
    Jag har ingenstans påstått att just du har normaliserat TS sambos reaktion.
    Så ta det inte personligt.
    Men det finns andra som mer eller mindre har skrivit att man förtjänar en smäll om man gör det TS gjorde.
    Och det är de jag tänker på.
    Ett inlägg ställt till mig (genom att mitt inlägg blev citerat) blir svårt att ta annat än just personligt. Vill jag vara opersonlig och adressera vem som helst, så citerar jag inte någon särskilds inlägg, utan svarar jag bara helt fristående i tråden. Fridens! Glad
  • molly50
    _smart_ skrev 2018-02-25 15:25:31 följande:
    Ett inlägg ställt till mig (genom att mitt inlägg blev citerat) blir svårt att ta annat än just personligt. Vill jag vara opersonlig och adressera vem som helst, så citerar jag inte någon särskilds inlägg, utan svarar jag bara helt fristående i tråden. Fridens! Glad
    Ja,det har du visserligen rätt i.
    Men hade det varit dig jag menat så hade jag skrivit det.
    Så det var absolut inget personligt emot dig.
    Fridens på dig själv!
    Carpe Diem
Svar på tråden Gjorde jag fel, behövde han verkligen örfila mig?