• Anonym (l)

    Gjorde jag fel, behövde han verkligen örfila mig?

    Jag har aldrig någonsin blivit dåligt behandlad utav min kille, men idag gick allt över styr.
    Jag köpte en soffa på nätet och fick den levererad idag när min kille var på jobbet. Jag lade ner mina egna pengar, men inte helt utan tog även lite från våra gemensamma konto.. när han senare kom hem idag var han riktigt irriterad (vet dock inte över vad) men han spände med käken var illröd, han började skrika:

    -vem fan har köpt soffan?! och när han fick veta att jag dessutom tagit lite av våra gemensamma pengar så tog han tag i min ena arm och slog med den andra.
    Det gjorde så ont, jag vet inte om det gjorde mest ont i kroppen eller i hjärtat men det kändes. Och innan han gick in till sovrummet svarade han med:
    -lägg ner tid och pengar på att gå ner i vikt istället  feta kossa, vi har ingen nytta av en jävla soffa!

    Jag vill ärligt talat inte leva, jag känner mig så utlämnad och otrygg i mitt eget hem. Är så fruktansvärd sårad och ledsen. varför blev det som det blev?  

  • Svar på tråden Gjorde jag fel, behövde han verkligen örfila mig?
  • Anonym (Rannsaka)

    Ts, han slog dig uppenbart inte för soffan. Vad han än säger som skäl till att slå dig så är det en lögn. Han slog dig för att han ville slå dig. För att hans ilska är så ohanterbar att han inte ens kontrollerar var handen hamnar.

    Ditt jobb nu är att skydda dig själv. Om inte från honom, så åtminstone från det traumatiska minnet och känslan av otrygghet. Ta den hjälp du behöver, det finns många professionella som kan vägleda dig rätt. Gå till vårdcentralen eller till polisen.

    Jag vet inte vad du tänker kring honom och du har sett att majoriteten här inne spontant säger att det verkligen inte är okej att slå sin partner. Jag går helt på den linjen jag också.

    Men om du nu tycker att det inte är skäl nog att göra slut, så vänd på det. Vet du vad? Du behöver inga skäl att göra slut, du kan göra slut ändå bara för att du vill. Nu får dina värderingar göra jobbet : hade jag förlåtit en vän om denna slog mig och behandlade mig på det sättet? Hur skulle jag reagera om en total främling gjorde så mot mig? Fan heller, stick härifrån!!! Hoppas jag att du tänker.

    Skit i hur det känns för honom nu.... Det är hans jobb att bearbeta sina psykiska problem. För helt seriöst, en total främling hade i största majoriteten av fallen inte gjort så mot dig, dvs en total främling behandlar dig bättre än vad din pojkvän. Du behöver inte acceptera något som får dig att må dåligt.

  • Anonym (Bedatbitch)
    Anonym (Ärlig) skrev 2018-02-23 00:17:23 följande:

    Det beror på vad de gemensamt kommit överens om med deras gemensamma konto. Alla har olika regler.

    Vissa säger man få tar det man själv tjänat in.

    Vissa säger vi tar bara mindre summor till eget bruk utan att fråga och större summor över (...kr,) måste vi ta upp med varandra om och besluta tillsammans.

    Vissa säger allt vi köper ska beslutas tillsammans vi ska prata med varandra hur litet eller stort köpet än är

    Vissa säger vi går på känn

    Vissa säger den här månaden får jag spendera mer medan du sparar in och nästa månad är det din tur

    (Finns massa olika upplägg)


    Så klart de förstår jag! Som jag skrev var jag inte så seriös med de, ville poängtera att jag tyckte han var en idiot som gjort fel.

    Men det blir fortfarande inte stöld, skulle hon ta ut alla pengar så kan han inte anmäla det. (Men jag var fortfarande inte seriös som sagt)...
  • Anonym (Bedatbitch)
    Anonym (Esther) skrev 2018-02-22 23:58:51 följande:

    Men om båda har lika mycket rätt till pengarna kan hon ju inte ta alltihop. Det är stöld. 


    Men Esther det är inte stöld. Med tanke på att han inte skulle kunna anmäla de räknas de inte som stöld. Men vore de fel, svar JA. Jag var fortfarande inte seriös som jag skrev.
  • HelaGotland
    Anonym (Bedatbitch) skrev 2018-02-22 20:03:00 följande:
    Stjäl ? Det är gemensamt dom båda har lika mkt rätt till pengarna. Trodde man förstod sarkasmen med, jag ville påpeka att hans handling absolut inte var ok. Lågmoraliska människa ha ha ha... snarare en tjej som inte accepterar att bli trampad på, alla ska behandlas med respekt!

    "Det är gemensamt, de har båda rätt till pengarna." Just precis! Varför säger du då att hon ska "TÖMMA KONTOT"?
  • Anonym (TJUV)
    Anonym (Bedatbitch) skrev 2018-02-23 14:42:27 följande:
    Men Esther det är inte stöld. Med tanke på att han inte skulle kunna anmäla de räknas de inte som stöld. Men vore de fel, svar JA. Jag var fortfarande inte seriös som jag skrev.
    Va? Varför skulle han inte kunna anmäla det? Stöld är stöld, och i  det här fallet hade det varit ett solklart uppsåt. Snälla sluta fabulera!
  • HelaGotland
    Anonym (Bedatbitch) skrev 2018-02-21 20:34:48 följande:
    Åh herregud beställ en flyttbil med lass på erat gemensamma konto istället och ta med din soffa och åk så långt ifrån den idioten som möjligt. Stanna till vid närmsta bankomat med och tömm kortet på pengar. Ingen har rätt att tilltala dig på det sättet eller att ens nudda vid dig så. Gör det jävligt klart för honom.

    Där har vi det. Ta flyttbilen på gemensamma kontot. Töm det gemensamma kontot. Ingenstans står det att ta hälften eller belasta kontot med hälften.

    BeDatBitch, don't be dat bitch. Detta är olovligt förfarande, stöld.
  • _smart_
    HelaGotland skrev 2018-02-23 16:49:44 följande:

    Där har vi det. Ta flyttbilen på gemensamma kontot. Töm det gemensamma kontot. Ingenstans står det att ta hälften eller belasta kontot med hälften.

    BeDatBitch, don't be dat bitch. Detta är olovligt förfarande, stöld.
    Egenmäktigt förfarande heter det. Tungan ute
  • HelaGotland
    _smart_ skrev 2018-02-23 19:11:19 följande:
    Egenmäktigt förfarande heter det. 

    Tack
  • molly50
    _smart_ skrev 2018-02-23 12:03:30 följande:
    Med det aggressiva mottagandet vissa uppvisat hitintills i tråden, är jag inte alls förvånad om hon valde att dra sig tillbaka.
    Ja,du har nog en poäng där.
    Fast de flesta har ju ändå stått bakom henne i att han gjorde fel som slog henne och kallade henne för saker.
    Carpe Diem
  • Anonym (Bedatbitch)
    HelaGotland skrev 2018-02-23 16:49:44 följande:

    Där har vi det. Ta flyttbilen på gemensamma kontot. Töm det gemensamma kontot. Ingenstans står det att ta hälften eller belasta kontot med hälften.

    BeDatBitch, don't be dat bitch. Detta är olovligt förfarande, stöld.


    Enligt banken är det inte stöld iaf. Har varit med om ett liknande fall eller inte jag men mitt ex. Och jag var för hundrade gången inte seriös?!? Läser ni halva mina inlägg eller vad är det frågan om.............

    stackars ts som får sitta och läsa denna sido skiten, så till dig ts om du läser: töm inte kontot (om inte du heller fattat att jag var oseriös vilket jag lagt fram x antal ggr nu)

    Och HelaGotland im guuun be daaat bisss muhahahhhhh
Svar på tråden Gjorde jag fel, behövde han verkligen örfila mig?