• EIJ90

    Bli gravid efter missfall följas åt

    Startar denna tråden för att vi som drabbats av missfall kan följas åt och stötta varandra fram till en lyckad graviditet.

    Vår första graviditet slutade tyvärr i missfall i v 7 för några veckor sedan. Man känner sig ensam och klart orolig även om man i efterhand förstår att det är ganska vanligt. Vi blev gravida relativt snabbt (andra "riktiga" försöket) så får vara glada för det. Vi hann aldrig berätta för någon och nu känns det inte aktuellt så känns bättre att skriva av sig här. Nu inväntar vi nästa Äl och hoppas på att bli gravida snart igen.

    Under min graviditet upplevde jag nästan inga symtom förutom molvärk, trötthet och metallsmak. Trodde tidigt att något inte stämde eftersom cb med veckoindikatorn visade en vecka för lite redan från start plus avsaknanden av illamående. Jag tempar med NC och nu har äntligen tempen varit nere på normala temperaturer i 5 dagar. När borde Äl komma igång igen?

    Finns det fler som är i samma sits? Känns så stressande att man inte vet om det kommer fungera nästa gång och känns som att alla runtomkring en blir gravida direkt, oplanerat jag och utan problem. Livet känns orättvist.

    Finns det fler som försöker bli gravida efter missfall och kanske nån som drabbades i sin första graviditet? Nån med erfarenhet där det gått bra efter missfall? All stöttning är välkommen!

  • Svar på tråden Bli gravid efter missfall följas åt
  • T90
    EIJ90 skrev 2018-04-26 22:41:47 följande:

    Sååå tråkigt! Lider med dig verkligen! <3 Men visst skulle ni få påbörja nån utredning?

    Hoppas det kan ge lite hopp. Sen vet man inte det kanske bara tar tid och sen funkar det helt plötsligt. Kan ju ta ett år utan att något är fel


    Ja 25/5 ska vi dit... Känns bara som tålamodet och orken är slut...
  • Lottch3n
    Systeryster33 skrev 2018-04-26 19:28:57 följande:

    Man säger ju 5 dagar innan, äl dagen och dagen efter! Ägget kan bara leva i 24 timmar! Men sex är ju aldrig fel så kör på för säkerhetsskull! Haha <3


    Inte alltid mannen och jag drar jämt ;) Det har varit så mkt annat denna veckan så ingen ork fanns alls igår :( Så nu får man väl bara hoppas att dagen innan och på äl räcker.. :/
  • babytjejen

    Nu blir jag förvirrad...tog ett clearblue nu o den visade 1-2 så har ju gått ner från 2-3 från i lördags. Men ältesterna var starka i lördags, blev lite svagare under veckan men nu är det starkare igen. Hur kan ältesterna bli starkare om clearblues test blir svagare????

    Någon som vet vad som händer??

  • Elinmariajosefin
    babytjejen skrev 2018-04-26 23:10:03 följande:

    Har ju slutat blöda men får lite blod på pappret lite då o då, max en gång om dagen. Vågar man sexa på då el bör man vänta??

    Vill ju maxa chanserna även om hormonerna finns kvar o chansen är minimal för ägglossning....

    Ska ta ett digitalt imorgon o hoppas verkligen att det visar åtminstone 1-2v men chansen finns nog att det fortfarande står 2-3 då ägglossningstesten jag tagit under veckan inte sjunkigt nämnvärt.

    Vet att det är dumt att testa varje dag men får en känsla av kontroll genom att göra det även om jag blir ledsen varje gång den visar starkt resultat. Vill verkligen inte vara den som plussar i 8-9v innan vi får en riktig chans!!!!


    Kan du inte ringa gyn och be om att få göra blodprov för att mäta hcg? Det ska jag göra en gång/vecka nu tills det är nere under 5.
  • T90
    Elinmariajosefin skrev 2018-04-27 12:08:20 följande:

    Kan du inte ringa gyn och be om att få göra blodprov för att mäta hcg? Det ska jag göra en gång/vecka nu tills det är nere under 5.


    Jag fick inte hjälp av gyn med blodprov, ville se att hcg gick ner.... Fick min vårdcentral till att hjälpa mig med det. Så olika det kan vara....
  • darin2018

    Vi har försökt få barn i 6 mån, blev gravid 20/2 och fick missfall runt 28/3... nu lever jag i ovisshet om varför jag blöder fortfarande 1 månad senare, varför jag har blivit kallad på nytt vul på torsdag fastän bm inte såg något tecken på grav förra veckan, och när mens/ äl kommer igång igen...:( jag vill bli gravid så fort som möjligt igen, det var den lyckligaste dagen i mitt liv när jag plussade, men den hemskaste dagen då jag fick veta att jag förlorat mitt barn.. kämpa på alla jag kan följas åt här i tråden med andra som också väntar och kämpar...

  • T90

    Läst på alla möjliga sidor och pratat med andra, förstår inte varför det verkar och känns det som så många / de flesta blir gravida så fort efter missfall? När en annan gör 5 försök utan att det går....

  • Elinmariajosefin
    T90 skrev 2018-04-27 12:11:35 följande:

    Jag fick inte hjälp av gyn med blodprov, ville se att hcg gick ner.... Fick min vårdcentral till att hjälpa mig med det. Så olika det kan vara....


    Jag fick inte hjälp på mitt vanliga sjukhus utan vände mig till en privat klinik där högkostnadsskydd gäller.
  • babytjejen
    darin2018 skrev 2018-04-27 16:58:37 följande:

    Vi har försökt få barn i 6 mån, blev gravid 20/2 och fick missfall runt 28/3... nu lever jag i ovisshet om varför jag blöder fortfarande 1 månad senare, varför jag har blivit kallad på nytt vul på torsdag fastän bm inte såg något tecken på grav förra veckan, och när mens/ äl kommer igång igen...:( jag vill bli gravid så fort som möjligt igen, det var den lyckligaste dagen i mitt liv när jag plussade, men den hemskaste dagen då jag fick veta att jag förlorat mitt barn.. kämpa på alla jag kan följas åt här i tråden med andra som också väntar och kämpar...


    Vill oxå bli gravid så fort som möjligt, har slutat blöda men hormonerna finns kvar. Gått ner dock så hoppas på negativt om en vecka. ..är dock förvirrad över att gravtest gått ner men ältesten blivit starkare...hittar olika åsikter om ägglossning. Vissa att man måste ha negativa test o vissa säger att det går att få ägglossning medan hcg fortfarande finns kvar...vet inte vad jag ska tro men sexar på under tiden...
  • babytjejen

    Äntligen börjar hormonerna sjunka ordentligt o hoppas verkligen att testen blir helt negativa nästa helg...börjar se ett slut på detta nu o en bÖrjan till att försöka igen. Hoppas vara gravid igen inom några månader.

    Vill gärna vara gravid innan november annars blir det extra jobbigt...då skulle vi fått barn om inte missfallet kommit...

Svar på tråden Bli gravid efter missfall följas åt