• Vinter16

    Vi som försöker bli gravida!

    Hej! Tänkte starta en tråd för oss som försöker bli gravida. Jag är 25 år och har precis startat bebisverkstaden. Började för någon månad sen att äta folsyra och nu i Maj började jag med äl tester. Fick positivt på äl test den 13/5 så nu väntar och hoppas jag på att få ett plus på stickan i slutet på denna månaden :) Har inga barn sedan tidigare.

    Hoppas att fler vill vara med så vi kan följas åt till ett plus!

  • Svar på tråden Vi som försöker bli gravida!
  • Milian03
    Teyla skrev 2018-05-25 12:59:57 följande:

    Hur går det för alla ? <3


    Är på äl+5. Tiden går så sakta....
  • Nathiis
    Teyla skrev 2018-05-25 12:59:57 följande:

    Hur går det för alla ? <3


    Ca 1 vecka till Bim, tiden går långsamt och har hela veckan fått knasiga signaler från kroppen, så håller tummarna såklart men vågar inte hoppas ! :P
  • lillinejja

    Börjar förbereda mig för äl. ?Ska? inte vara förns på torsdag nästa vecka men har en känsla av att den kan bli tidig den här månaden, har haft mol i magen i flera dagar redan (brukar känna av ca 1vecka innan) :) känner mig så patetisk men har varit o köpt vitaminer till sambon me zink i och även bisolvon till mig efter tips från bästa kompisen hehe vill sååå gärna att det ska bli våran tur snart :D

  • Vinter16
    lillinejja skrev 2018-05-25 16:40:40 följande:

    Börjar förbereda mig för äl. ?Ska? inte vara förns på torsdag nästa vecka men har en känsla av att den kan bli tidig den här månaden, har haft mol i magen i flera dagar redan (brukar känna av ca 1vecka innan) :) känner mig så patetisk men har varit o köpt vitaminer till sambon me zink i och även bisolvon till mig efter tips från bästa kompisen hehe vill sååå gärna att det ska bli våran tur snart :D


    Vilket försök är ni inne på? Jag funderar på att köpa zink till mannen jag med haha ;)
  • Cptwoohaa

    Vi försöker också så hänger på

    Hade ÄL antingen den 16e eller 18e. Blev osäker på testerna men det bör vara nån gång då.

    Just nu EXTREMT vattniga och rikliga flytningar, har varit så i ungefär 4 dagar. Har lite småvärk i magen till och från i lika många dagar men annars inga andra symptom. Googlade kring vattniga flytningar eftersom jag tänkta att nu är det kört igen med obalans i underlivet (har många år med kronisk svamp bakom mig) och fick upp att det kan vara ett graviditetssymtom så nu hoppas jag ju ännu mer

  • Anonym (anonyma tjejen)

    Jag kan tipsa om Clearblue digitala ägglossningstest, den sorten som kan visa tom ring, blinkande smiley och fast lysande smiley. Vi hade sex 1 ggr per dag från att den blinkande visades, tills att den fast lysande visades och det funkade för oss, blev gravida varje gång vi gjorde så.

    Har också läst om många som använt Apiforce bidrottninggele och blivit gravida tack vare det, finns på tex apotea.se och andra sidor på nätet.

  • Anonym (anonyma tjejen)

    Om man vill förbättra spermierna har jag läst en studie att mannen ska äta 5mg Folsyra (finns på recept) plus 66 mg Zink. Det hjälper inte med bara zink eller bara folsyra, måste vara båda samtidigt och i dessa doser.

    Folsyra finns i 500mikrogram receptfritt på Apoteket. Så krävs 10 såna tabletter per dag för att komma upp i 5 mg. Eller hitta en läkare som skriver ut recept på 5 mg. Folsyra 1mg och 5 mg finns som receptbelagt i Sverige, men säljs receptfritt i vissa länder utomlands.

  • lillinejja
    Vinter16 skrev 2018-05-25 16:55:53 följande:

    Vilket försök är ni inne på? Jag funderar på att köpa zink till mannen jag med haha ;)


    Det blir 9e försöket nu nästa äl så börjar känna att jag snart provar vad som helst för o få det att funka haha
  • eman303

    Vi försöker också så hänger på!

    Är på äl +3 och lääääängtar.

    Äter ni folsyretabletter? Har ni nå andra tips?????

Svar på tråden Vi som försöker bli gravida!