• felicityporter

    Jag HATAR min sons namn

    Min son har ett namn som jag HATAR av hela mitt hjärta. Mår dåligt av att kalla honom för hans namn. Till saken hör att hans pappa och jag kom överens om detta namnet innan han var född eftersom han alltid velat ha en son som hette det namnet. 
    Jag fick dock reda på efter ett tag att han och hans ex (som nu ligger i koma och som han har hundratals bilder på och skrivit hur jävla mycket som helst om på facebook lång tid efter att det tagit slut) försökte skaffa barn som skulle heta detta namn. Han ljög för mig och påstod att han aldrig velat ha barn med henne eller någon annan och att han absolut inte diskuterat det namnet med henne.

    För att göra en lång historia kort kom det fram att detta var ren lögn, både han och hon hade gjort en fertilitetsutredning och kom fram till att hon var infertil men han kunde få barn och deras barn skulle heta detta pissnamn. Han hade dessutom en tjej efter hepatit c-koma-bruden som han dejtat ett kort tag och ville ha barn med, samma namn som den andra pundarbruden och han kommit överens om. Den andra tjejen hade dock mer vett än jag och drog ifrån honom. Han förnekar allt, men jag sitter på förstahandsinformation som visar att det är sant.

    Jag vägrade det namnet när det kom fram, han hade redan skrivit på namnpapperet med namnet som jag valt istället. Sedan gömde idioten det innan vi postade det och hämtade en ny blankett bakom min rygg. Han tvingade mig att skriva under, tog sin sjuka mamma med sig och båda gapade och skrek på mig hur jävla ondskefull jag var(!) och hotade mig att om jag inte skrev under skulle de göra mitt liv till ett helvete.

    Jag var svag just då och kände mig så sviken, otrolig deprimerad och självmordsbenägen. Skrev under medan tårarna föll...

    Vet inte hur jag ska göra nu. Mitt namn som jag valde fick jag bara ha i andranamn och nu hatar hans mamma mig för det och min sambo vill inte gifta sig med mig längre, trots att vi planerat att gifta oss i sommar, han vägrar säga vår sons andranamn. Till och med på dopet gjorde han en ful min när jag sa alla vår sons namn.

    Hur fan ska jag göra? Jag klarar inte av att säga hans namn utan att må ännu sämre och om jag kallar honom för sitt andranamn vill min sambo lämna mig.

  • Svar på tråden Jag HATAR min sons namn
  • v i r r a

    Ursäkta om det här låter otrevligt men - Är det här ens på riktigt?

    Samla er lite och tänk för guds skull på BARNET! Och gifta er? Jösses.

  • felicityporter

    Ja det är på riktigt. Jag vill uppenbarligen inte gifta mig med det lögnaktiga svinet nu, men jag är besviken som fan på att han ljugit för mig medan vi planerade barn, under hela graviditeten och dessutom tills jag skrivit på papperna som han tog hem bakom min rygg och tvingade mig att skriva under. Eftersom han gömt papperet han redan skrivit under.

    Han vill inte heller gifta sig nu, det var bara något han sa för att få som han ville. Han ville ha ett barn som han länge planerat med någon annan och trodde han kunde få det med en random brud om han smörade och ljög som inihelvete.

  • felicityporter

    Inser att jag framstår som något labil i den här tråden, men jag är så jävla upprörd och känner mig maktlös. Hela vårt förhållande var byggt på en lögn och han ville inte ens ha barn med mig egentligen utan trodde att han kunde få deras barn med en annan tjej om han ljög och smörade tillräckligt.

  • felicityporter

    Jag tänker på barnet. Stackars barn som blev till p.g.a att hans pappa ville ha barn med en annan och lurade vår sons stackars mamma. Jag berättade klart och tydligt att jag HATAR hans namn om han tvingar mig att vår son ska heta det namn han och hans hepatit-c pundares ex kommer överens om. Jag har berättat att jag mår dåligt varje gång jag tvingas säga det. Men det bryr sig inte min sambo det minsta om.

  • v i r r a
    felicityporter skrev 2018-05-18 01:39:27 följande:

    Inser att jag framstår som något labil i den här tråden, men jag är så jävla upprörd och känner mig maktlös. Hela vårt förhållande var byggt på en lögn och han ville inte ens ha barn med mig egentligen utan trodde att han kunde få deras barn med en annan tjej om han ljög och smörade tillräckligt.


    Ja det låter verkligen som en soppa.. minst sagt!

    Hur gammalt är barnet?
  • felicityporter
    v i r r a skrev 2018-05-18 01:44:46 följande:
    Ja det låter verkligen som en soppa.. minst sagt!

    Hur gammalt är barnet?
    Verkligen... Rynkar på näsan

    Han är strax över 7 månader.
  • felicityporter
    v i r r a skrev 2018-05-18 01:53:24 följande:

    Det låter inte som att det finns mycket hopp för er relation. Funderat på att lämna honom?


    Ja, det är klart jag har. Men han hotar mig att snacka skit om mig till soc, skaffa en bra advokat så att han får ensam vårdnad och han sa att han kommer ta med alla möbler så att jag inte kommer ha ett piss kvar. Till saken hör att hans mamma har varit snäll och köpt vår sons möbler, så då är jag tvungen att köpa garderob, spjälsäng, superdyrt fancy skötbord osv, plus att lösa ut hälften av vår svindyra TV vi köpte nyss tillsammans och en svindyr bokhylla. Jag har inte särskilt god ekonomi, och han har fått mig att slänga min TV, min gamla bokhylla och massor av porslin samt glad eftersom "han ändå har en uppsättning". 

    Han kommer göra allt för att snacka skit om mig till soc och jag vet att han är mycket bra på att manipulera människor (han är före detta missbrukare så detta är han expert på) och jag vet också att hans mamma och morbror kommer backa upp allt han säger till 100%. Jag kommer inte ha några pengar till alla nya möbler och har ingen aning om vad jag ska göra... Det känns så jobbigt, vet att han är så jävla känslokall och inte har något som helst samvete eller problem att ljuga och manipulera för att han ska framstå som den mest lämpade föräldern. Gråter
  • felicityporter

    "glas" skulle det stå. Inte "glad". Han har precis fått jobb också och jag har inget jobb, är sjukskriven för depression och panikångest - vilket får mig att automatiskt framstå som sämre i socialens ögon. Gråter

  • BurningDiamond

    Är du samma felicityporter som själv är/har knarkar och som är sambo med en knarkare och var gravid med denne? Samma felicityporter som hade problem med att pundar-sambon fortfarande knullade sitt pundar-ex?

Svar på tråden Jag HATAR min sons namn