• Anonym (C)

    Graviditetssymptom som inte står på interent

    Hade/har du några graviditetssymptom som inte står på internet? 
    De vanligaste symptomen är ju bland annat:

    - Kissar ofta
    - Ömma bröst
    - PMS liknande symptom
    - Bröstförändringar
    - Trötthet
    - Illamående

    Är det någon som har eller har haft symptom som inte är någon utav dessa? 

    HELT fel kategori, ursäkta för det. 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-06-04 18:34
    Kan tillägga att jag menar när som helst under graviditeten. Innan ni ens visste om att ni var gravida och framåt.

  • Svar på tråden Graviditetssymptom som inte står på interent
  • Corneliass
    Passiflora skrev 2018-06-04 18:30:43 följande:
    Flyttat

    /Moderator
    Vad snällt! Tack. 

    Nu kanske mitt riktiga konto syns här men det gör ju ingenting. 
  • BuoBä

    Jag blev jätteanfådd av ingenting. Det började redan innan jag fick plus och höll i sig hela tiden.

    Mot slutet fick jag "skin tags", mest på halsen och bröstet. Det är tydligen vanligt men jag hittade ganska lite info på svenska om det.

  • BuoBä
    BuoBä skrev 2018-06-04 18:50:43 följande:

    Jag blev jätteanfådd av ingenting. Det började redan innan jag fick plus och höll i sig hela tiden.

    Mot slutet fick jag "skin tags", mest på halsen och bröstet. Det är tydligen vanligt men jag hittade ganska lite info på svenska om det.


    *andfådd
  • Corneliass
    BuoBä skrev 2018-06-04 18:50:43 följande:

    Jag blev jätteanfådd av ingenting. Det började redan innan jag fick plus och höll i sig hela tiden.

    Mot slutet fick jag "skin tags", mest på halsen och bröstet. Det är tydligen vanligt men jag hittade ganska lite info på svenska om det.


    Men fy vad jobbigt att bli andfådd av ingenting. Och ännu jobbigare att det höll i sig. 
  • Ejjami

    Detta är ett konstigt symptom men... med dottern (som ej va planerad utan "bara" hoppsan-barn) så vaknade jag upp en dag och kände mig så jävla gravid (magkänsla, inga andra symptom). Sa till min pojkvän (nu sambo) att vi måste köpa ett test. Visade sig att jag var gravid, blev positivt på bara 2 sekunder :P (var då i vecka 6)

  • Jag är bara jag

    Migrän! Får bara migrän som gravid. Ingen b.m eller läkare jag träffat har stött på nån annan som haft det så, men här har jag läst om enstaka kvinnor som också drabbats. Och ett jättemärkligt symptom som kommer senare- håret på benen växer mycket saktare än som ickegravid! Behändigt nu på sommaren dock. Glad

  • BuoBä
    Corneliass skrev 2018-06-04 19:00:15 följande:

    Men fy vad jobbigt att bli andfådd av ingenting. Och ännu jobbigare att det höll i sig. 


    Ja när man är höggravid är det ju inte så konstigt, men när man var i typ v7, inte ville avslöja nåt och flåsade som en marathonlöpare av att resa sig från stolen var det lite jobbigt.
  • Aliona

    Har hittat allt på nätet men av det som du inte skrev så hade jag metallsmak i munnen (v4-5, alltså första symptomet), andfåddhet, sprängande huvudvärk (v 16-20 ca) migrän (första halvan av graviditeten), förstoppning (som bara den!), näsblod (i slutet)... Men värst av allt var depression de första 4-5 månaderna. Sista trimestern var klart bäst och behagligast!

  • Kotokig
    Jag är bara jag skrev 2018-06-04 19:57:02 följande:

    Migrän! Får bara migrän som gravid. Ingen b.m eller läkare jag träffat har stött på nån annan som haft det så, men här har jag läst om enstaka kvinnor som också drabbats. Och ett jättemärkligt symptom som kommer senare- håret på benen växer mycket saktare än som ickegravid! Behändigt nu på sommaren dock.


    Haha jag har verkligen exakt motsatt från dig! Har vanligtvis mycket huvudvärk och migrän och tar medicin flera gånger i veckan. Halvvägs in i graviditeten har jag tagit EN tablett och har inte tillstymmelse till huvudvärk. Benhåret växer dessutom så sjukt mycket snabbare än vanligt...
  • Corneliass
    Kotokig skrev 2018-06-05 16:12:33 följande:
    Haha jag har verkligen exakt motsatt från dig! Har vanligtvis mycket huvudvärk och migrän och tar medicin flera gånger i veckan. Halvvägs in i graviditeten har jag tagit EN tablett och har inte tillstymmelse till huvudvärk. Benhåret växer dessutom så sjukt mycket snabbare än vanligt...
    Det är så fascinerande att det är så olika från person till person haha.
  • Jag är bara jag
    Kotokig skrev 2018-06-05 16:12:33 följande:
    Haha jag har verkligen exakt motsatt från dig! Har vanligtvis mycket huvudvärk och migrän och tar medicin flera gånger i veckan. Halvvägs in i graviditeten har jag tagit EN tablett och har inte tillstymmelse till huvudvärk. Benhåret växer dessutom så sjukt mycket snabbare än vanligt...
    Ja, det är vad alla sagt till mig- att de som vanligen har migrän slipper den. Inte att man kan få det som gravid. Jag ville dö varje dag mellan v.7 och 27 denna graviditet för medicinen fick jag bara ta "vid behov". Tja, det var ju varje dag så jag fick välja de dagar jag skulle iväg...
  • Aliona
    Jag är bara jag skrev 2018-06-05 20:26:47 följande:

    Ja, det är vad alla sagt till mig- att de som vanligen har migrän slipper den. Inte att man kan få det som gravid. Jag ville dö varje dag mellan v.7 och 27 denna graviditet för medicinen fick jag bara ta "vid behov". Tja, det var ju varje dag så jag fick välja de dagar jag skulle iväg...


    Jag har migrän vanligtvis och sen dessutom under graviditeten. Gick över efter ca halva tiden.
Svar på tråden Graviditetssymptom som inte står på interent