• Humlan88

    Är man som tjej konstig om man bara har killvänner?

    Tycker ni att det är konstigt att man som tjej idag bara har manliga vänner. Jag har alltid trivts bättre med killar och mina bästa vänner är killar. Har jättehärliga kvinnliga kollegor på jobbet men hemma har jag manliga vänner, anses jag som konstig? :/

  • Svar på tråden Är man som tjej konstig om man bara har killvänner?
  • Anonym (A)

    Jag tycker inte det, men då är ju jag också en tjej som bara har manliga vänner. De flesta kvinnor gillar inte mig av nån anledning så det har blivit så.

  • Anonym (ttt)

    Bara en undran, hur fungerar det då du och/eller killkompisarna är i förhållande? Inga respektive som har invändningar?





  • Anonym (A)
    Anonym (J) skrev 2018-06-14 09:23:55 följande:

    Nej, men förmodligen en slampa.


    Varför är man "förmodligen en slampa" för att man bara har killkompisar?
  • Anonym (Kvinna)

    Jag tror du har låg självkänsla och därav inte klarar av att ha kvinnliga vänner då du alltid känner dig i underläge (lite mer oattraktiv, inte lika rolig, inte lika smart o.s.v).
    Med killkompisar får du uppskattning helt gratis utan någon som helst motprestation, det räcker med att du är kvinna så gillar dem dig.

  • Humlan88
    Anonym (Kvinna) skrev 2018-06-14 09:27:39 följande:

    Jag tror du har låg självkänsla och därav inte klarar av att ha kvinnliga vänner då du alltid känner dig i underläge (lite mer oattraktiv, inte lika rolig, inte lika smart o.s.v).

    Med killkompisar får du uppskattning helt gratis utan någon som helst motprestation, det räcker med att du är kvinna så gillar dem dig.


    Så är det inte, däremot är det den sortens resonemang som du kommer med som jag inte gillar hos kvinnor.
  • Humlan88
    Anonym (J) skrev 2018-06-14 09:23:55 följande:

    Nej, men förmodligen en slampa.


    Varför det? Trodde vi levde i ett modernt samhälle men
  • Humlan88
    Anonym (ttt) skrev 2018-06-14 09:23:46 följande:

    Bara en undran, hur fungerar det då du och/eller killkompisarna är i förhållande? Inga respektive som har invändningar?




    Absolut inte, detta är vänner jag haft sedan högstadiet. Och det är BARA vänner
  • Anonym (Vinka)
    Anonym (Kvinna) skrev 2018-06-14 09:27:39 följande:

    Jag tror du har låg självkänsla och därav inte klarar av att ha kvinnliga vänner då du alltid känner dig i underläge (lite mer oattraktiv, inte lika rolig, inte lika smart o.s.v).

    Med killkompisar får du uppskattning helt gratis utan någon som helst motprestation, det räcker med att du är kvinna så gillar dem dig.


    Jag tror du
    Humlan88 skrev 2018-06-14 10:07:42 följande:

    Så är det inte, däremot är det den sortens resonemang som du kommer med som jag inte gillar hos kvinnor.


    Samma här. Jag har visserligen ett par tjejkompisar men de är liksom jag bara ointresserade av det där spelet och tävlan i oväsentliga saker. (Nej jag är inte ful, fick höra att jag borde försöka bli modell för att jag hade förutsättningarna). Att känna av andras hets i att försöka vara rolig och smart blir äcklande och inte ett dugg utvecklande för mig.
  • Anonym (Kvinna)
    Humlan88 skrev 2018-06-14 10:07:42 följande:

    Så är det inte, däremot är det den sortens resonemang som du kommer med som jag inte gillar hos kvinnor.


    Känner igen ?din sort? och det är alltid så även om du inte vill inse det själv.

    Har även gått en kurs där vi diskuterade detta med psykologen. Inget att skämmas över, självkänslan kan man jobba på och förbättra.
Svar på tråden Är man som tjej konstig om man bara har killvänner?