• Maramba

    BF Januari 2019 - stannar på FL

    Hej!

    Blev lite less på att nästan det enda som diskuteras i alla gravidgrupper är hur man ska bli medlem i motsvarande grupp på FB. Finns det någon som vill stanna här på FL och bolla tankar kring sin graviditet? :)

  • Svar på tråden BF Januari 2019 - stannar på FL
  • Bebis201901
    Joline98 skrev 2018-11-15 00:52:53 följande:

    Hej! Finns det någon här som tagit influensa vaccinet eller ska göra?? Hur tänker ni kring det?

    Hört att man borde göra det men är så rädd för om det kan skada fostret på något sätt !!


    Jag tog det igår. Som de andra skrivit, vi rekommenderas ju av en anledning och det är ju välbeprövat vid det här laget. Känns bra också att lillan får skydd på kuppen.

    Är lite öm som ett blåmärke på armen men annars känner jag inget.
  • Joline98

    Tack för alla svar!

    Kanske bara dumt och över nojigt att jag ens tänker/tänkt så..

    Har iallafall bestämt mig för att ta vaccinet! <3

  • Delilah2001
    Joline98 skrev 2018-11-18 02:12:52 följande:

    Tack för alla svar!

    Kanske bara dumt och över nojigt att jag ens tänker/tänkt så..

    Har iallafall bestämt mig för att ta vaccinet! <3


    Tycker inte alls att det är dumt att fundera en stund innan man tar vaccin som gravid.

    Har aldrig fallit mig in att ta något influensavaccin tidigare, men har bestämt mig för att göra det i år.

    Efter vad jag läst så är denna typ av vaccin använd på gravida sedan många år, och väl beprövat.
  • Emelies95

    Hej allihopa!

    Har ni köpt barnvagn ännu?

    Jag blir tokig av barnvagnsdjungeln. Eftersom det kommer en vinterbebis. Så vill jag ha en vagn som funkar bra i snö. Funderat på emmaljunga viking? Någon som har tips eller förslag? Vad som är viktigt för en bra barnvagn på vintern? :)

  • linnea12533
    Emelies95 skrev 2018-11-20 18:55:57 följande:

    Hej allihopa!

    Har ni köpt barnvagn ännu?

    Jag blir tokig av barnvagnsdjungeln. Eftersom det kommer en vinterbebis. Så vill jag ha en vagn som funkar bra i snö. Funderat på emmaljunga viking? Någon som har tips eller förslag? Vad som är viktigt för en bra barnvagn på vintern? :)


    Vi har köpt Emmaljunga. Hade en edge duo combi till vår dotter och var grymt nöjda. Den här gången köpte vi begagnat, och körde på en liknande modell med Viking chassi (tror jag). Det enda jag kan se som en liten nackdel är att den är rätt stor och tar stor plats i tex bilen, men samtidigt så får barnet plats länge i den också. Och den känns rejäl.
  • Bobno1
    Emelies95 skrev 2018-11-20 18:55:57 följande:

    Hej allihopa!

    Har ni köpt barnvagn ännu?

    Jag blir tokig av barnvagnsdjungeln. Eftersom det kommer en vinterbebis. Så vill jag ha en vagn som funkar bra i snö. Funderat på emmaljunga viking? Någon som har tips eller förslag? Vad som är viktigt för en bra barnvagn på vintern? :)


    Vi köpte ny vagn förra året när 2an kom. En Bugaboo Buffalo och storebror har åkt på ståbräda. Men nu när det blir så tätt måste vi ha syskonvagn och det känns ju sådär att köpa ny vagn i år igen, det är ju inte billigt. Så det blir en begagnad Bugaboo Donkey Duo. Ska bara hitta en först! Alltid vart sjukt nöjda med Bugaboo.
  • Arpe86
    Emelies95 skrev 2018-11-20 18:55:57 följande:

    Hej allihopa!

    Har ni köpt barnvagn ännu?

    Jag blir tokig av barnvagnsdjungeln. Eftersom det kommer en vinterbebis. Så vill jag ha en vagn som funkar bra i snö. Funderat på emmaljunga viking? Någon som har tips eller förslag? Vad som är viktigt för en bra barnvagn på vintern? :)


    Har hittills kollat på Emmaljunga och Britax (ligg/sitt) och jämfört lite.

    Emmaljunga kändes väldigt tung (chassit) men samtidigt rejäl/stabil. Framhjul gick att låsa (bra när man kör i snö tydligen).

    Jag som är liten känner mig dock inte helt bekväm med vagnen då den känns stor/klumpig.

    Britaxmodellen vi kikat på känns också rejäl, men samtidigt smidigare, jag kände mig mer bekväm när jag provkörde den. Tydligen bra uppblåsbara däck att köra med i snön. Vet inte om framhjulen gick att låsa? Sambon tyckte även att liggdelen kändes bättre/stadigare att lyfta.

    Leveranstiderna på båda modellerna var relativt korta.
  • FrökenFlower

    Vi köpte en Brio Happy duo begagnad för 800kr vilken blir perfekt ombonad pansarvagn här hemma och när vi är i stugan.

    Köpte ockdå en smidigare Cybex Balios S för att ha i bilen om jag ska åka själv då jag inte kommer orka lasta Happyn och kunna sätta babyskyddet på om jag ska på affären. Den vagnen och babyskyddet köpte vi nytt för 4000kr så det kändes okej.

Svar på tråden BF Januari 2019 - stannar på FL