• Maramba

    BF Januari 2019 - stannar på FL

    Hej!

    Blev lite less på att nästan det enda som diskuteras i alla gravidgrupper är hur man ska bli medlem i motsvarande grupp på FB. Finns det någon som vill stanna här på FL och bolla tankar kring sin graviditet? :)

  • Svar på tråden BF Januari 2019 - stannar på FL
  • BaKu
    Emelies95 skrev 2018-11-20 18:55:57 följande:

    Hej allihopa!

    Har ni köpt barnvagn ännu?

    Jag blir tokig av barnvagnsdjungeln. Eftersom det kommer en vinterbebis. Så vill jag ha en vagn som funkar bra i snö. Funderat på emmaljunga viking? Någon som har tips eller förslag? Vad som är viktigt för en bra barnvagn på vintern? :)


    Vi har köpt en britax smile 2. Mitt syskonbarn har fått åka runt i likadan vagn och de har varit nöjda. Den är lagom robust och funkar bra både i stan och i viss terräng. Hjulen är låsbara och vagnen är väldigt lättkörd. Dessutom inte supertung så man orkar lyfta den. Är på kampanj lite då och då så håller man lite koll kan man komma ganska billigt undan. Vi betalade typ 4500 för sittdel och mjuklift. Hade blivit ungefär samma om vi valt liggdel istället.
  • Maramba

    Vi har nyss köpt en britax smile 2. Begagnad, med sitt- och liggdel för 4000 kr. Hade säkert kunnat komma lite billigare undan också men jag hade snöat in på att jag ville ha en olivgrön och då fick det bli så. Gjorde vårt val efter att ha hört med bekanta, läst bäst-i-test recensioner samt spenderat en kväll i barnvagnsbutiken där vi tittat och klämt på massa olika sorter. Känns som ett bra val just nu - men det vet man nog först i efterhand egentligen :D

  • Bebis201901
    Emelies95 skrev 2018-11-20 18:55:57 följande:

    Hej allihopa!

    Har ni köpt barnvagn ännu?

    Jag blir tokig av barnvagnsdjungeln. Eftersom det kommer en vinterbebis. Så vill jag ha en vagn som funkar bra i snö. Funderat på emmaljunga viking? Någon som har tips eller förslag? Vad som är viktigt för en bra barnvagn på vintern? :)


    Vi köpte en Emmaljunga Viking. Marknadens smalaste typ :) Jag är ganska kort och min kille är ingen jätte heller så vi ville ha en mindre + så sjukt smidigt att komma in och runt överallt. Och vi lyfte och hade oss och intervjuade säljare och så och de hade det vi ville ha :)
  • BaKu

    Nån mer som börjat må illa igen nu mot slutet? Är i vecka 33+2 och mår pyton. Konstant illamående och känner mig gråtfärdig stor del av tiden. Idag har jag börjat få lite molvärk också. Får en del värmevallningar emellanåt och har fått springa på toaletten för nummer två flera gånger om dagen. Inte direkta diarréer, men är lite lösare än normalt. Har skippat järntabletter ganska länge för var totalt förstoppad lite för länge.

  • Arpe86
    BaKu skrev 2018-11-21 22:40:15 följande:

    Nån mer som börjat må illa igen nu mot slutet? Är i vecka 33+2 och mår pyton. Konstant illamående och känner mig gråtfärdig stor del av tiden. Idag har jag börjat få lite molvärk också. Får en del värmevallningar emellanåt och har fått springa på toaletten för nummer två flera gånger om dagen. Inte direkta diarréer, men är lite lösare än normalt. Har skippat järntabletter ganska länge för var totalt förstoppad lite för länge.


    Värmevallningar + hjärtklappning som i sin tur leder till toabesök (ja lite lösare än normalt) har jag haft till och från ett tag.. har ibland fått det pga stress sittandes på tåget till jobbet. Äter fortf järntabletter 2-3 st/v.
  • Gerbera79

    Jag har också börjat må illa igen. Vissa dagar kräks jag som i början av graviditeten

  • BaKu
    Arpe86 skrev 2018-11-22 08:12:57 följande:

    Värmevallningar + hjärtklappning som i sin tur leder till toabesök (ja lite lösare än normalt) har jag haft till och från ett tag.. har ibland fått det pga stress sittandes på tåget till jobbet. Äter fortf järntabletter 2-3 st/v.


    Gerbera79 skrev 2018-11-22 08:37:03 följande:

    Jag har också börjat må illa igen. Vissa dagar kräks jag som i början av graviditeten


    Idag är jag hemma från jobbet. Kräks inte, men mår superilla och magen är inte okej. Blir lite nojig då det verkar som diarréer kan vara tecken på att förlossningen är på gång. Bebisen får gärna växa till sig lite till innan det är dags.

    Blir det värre eller inte bättre så tänkte jag ringa förlossningen och kolla vad de säger. Antagligen så är det ju inget konstigt, men första barnet och för oss ett IVF barn så man är ju orolig för precis allt...
  • Arpe86
    BaKu skrev 2018-11-22 08:42:14 följande:

    Idag är jag hemma från jobbet. Kräks inte, men mår superilla och magen är inte okej. Blir lite nojig då det verkar som diarréer kan vara tecken på att förlossningen är på gång. Bebisen får gärna växa till sig lite till innan det är dags.

    Blir det värre eller inte bättre så tänkte jag ringa förlossningen och kolla vad de säger. Antagligen så är det ju inget konstigt, men första barnet och för oss ett IVF barn så man är ju orolig för precis allt...


    Har du symptom varje dag? Jag är själv inte orolig då det kommer någon gång då och då i veckan...

    Har en dag med hjärtklappning, lätt dålig mage, andfodd, men hade tur som varit hemma nu på fm pga tid hos BM men ska åka och jobba efter.....

    Jag har redan nämnt symptomen för min BM (verkade fullt normalt) men ska ta upp det igen.
  • BaKu
    Arpe86 skrev 2018-11-22 10:06:15 följande:

    Har du symptom varje dag? Jag är själv inte orolig då det kommer någon gång då och då i veckan...

    Har en dag med hjärtklappning, lätt dålig mage, andfodd, men hade tur som varit hemma nu på fm pga tid hos BM men ska åka och jobba efter.....

    Jag har redan nämnt symptomen för min BM (verkade fullt normalt) men ska ta upp det igen.


    Började för nån dag sen så försöker inte oroa mig för mycket. Men blir inte heller bättre... Får se hur det utvecklar sig...
  • Delilah2001
    BaKu skrev 2018-11-21 22:40:15 följande:

    Nån mer som börjat må illa igen nu mot slutet? Är i vecka 33+2 och mår pyton. Konstant illamående och känner mig gråtfärdig stor del av tiden. Idag har jag börjat få lite molvärk också. Får en del värmevallningar emellanåt och har fått springa på toaletten för nummer två flera gånger om dagen. Inte direkta diarréer, men är lite lösare än normalt. Har skippat järntabletter ganska länge för var totalt förstoppad lite för länge.


    Ja, började må sämre vid vecka 30 ungefär.

    Är i vecka 32 nu. När jag lagt mig på kvällen så kan jag plötsligt bli helt svettig, yr och illamående. Särskilt om jag ligger på vänster sida.

    Har varit väldigt hård i magen under graviditeten, men för några dagar sen blev jag väldigt lös och det blev några akuta toabesök.

    Tar järntabletter ca 3-4 ggr/vecka.
Svar på tråden BF Januari 2019 - stannar på FL