• Maramba

    BF Januari 2019 - stannar på FL

    Hej!

    Blev lite less på att nästan det enda som diskuteras i alla gravidgrupper är hur man ska bli medlem i motsvarande grupp på FB. Finns det någon som vill stanna här på FL och bolla tankar kring sin graviditet? :)

  • Svar på tråden BF Januari 2019 - stannar på FL
  • Bobno1
    Delilah2001 skrev 2019-01-06 12:23:48 följande:

    Känns overkligt. Är inte så nervös ännu, men det kommer garanterat!

    I morgon är han här om allt går som det ska. Har fått tiden flyttad två gånger, så hoppas att inget kommer emellan nu.


    Lycka till imorgon!!!
  • linnea12533
    Delilah2001 skrev 2019-01-06 12:23:48 följande:
    Känns overkligt. Är inte så nervös ännu, men det kommer garanterat!

    I morgon är han här om allt går som det ska. Har fått tiden flyttad två gånger, så hoppas att inget kommer emellan nu.
    Lycka till imorgon!
  • Arpe86
    Delilah2001 skrev 2019-01-06 12:23:48 följande:

    Känns overkligt. Är inte så nervös ännu, men det kommer garanterat!

    I morgon är han här om allt går som det ska. Har fått tiden flyttad två gånger, så hoppas att inget kommer emellan nu.


    Lycka till!!
  • Majan89

    Usch jag var så orolig för min skrutt igår kväll. I vanliga fall är hans rörelser ganska långsamma nu för tiden och varar bara under korta perioder, typ ett par minuter per gång. Men igår kväll var han helt vild under 2-3 timmar i sträck. Min mage stod ut åt alla håll och kanter och vissa sparkar gjorde riktigt ont. Det kändes inte alls bra, det kändes som om han hade panik där inne. Nu är han dock som vanligt igen. Någon som varit med om liknande?

  • Bebis201901
    Majan89 skrev 2019-01-07 09:59:23 följande:

    Usch jag var så orolig för min skrutt igår kväll. I vanliga fall är hans rörelser ganska långsamma nu för tiden och varar bara under korta perioder, typ ett par minuter per gång. Men igår kväll var han helt vild under 2-3 timmar i sträck. Min mage stod ut åt alla håll och kanter och vissa sparkar gjorde riktigt ont. Det kändes inte alls bra, det kändes som om han hade panik där inne. Nu är han dock som vanligt igen. Någon som varit med om liknande?


    Haha ja, rör de sig för lite blir man orolig och rör de sig för mkt likaså Jag googlade på det för några veckor sen, tyckte också det kändes obehagligt att hon var så aktiv, tänkte just att det var nåt som var fel men hon lugnade sig och ja, det verkar kunna bli så... jäddra ungar att oroa!
  • Arpe86
    Majan89 skrev 2019-01-07 09:59:23 följande:

    Usch jag var så orolig för min skrutt igår kväll. I vanliga fall är hans rörelser ganska långsamma nu för tiden och varar bara under korta perioder, typ ett par minuter per gång. Men igår kväll var han helt vild under 2-3 timmar i sträck. Min mage stod ut åt alla håll och kanter och vissa sparkar gjorde riktigt ont. Det kändes inte alls bra, det kändes som om han hade panik där inne. Nu är han dock som vanligt igen. Någon som varit med om liknande?


    Verkar fullt normalt! Det är i princip det rörelsemönstret som jag är van vid och skulle bli orolig om magen någon dag/kväll inte stod åt alla håll..
  • Bebis201901
    Arpe86 skrev 2019-01-07 11:22:32 följande:

    Verkar fullt normalt! Det är i princip det rörelsemönstret som jag är van vid och skulle bli orolig om magen någon dag/kväll inte stod åt alla håll..


    Min bebis rör sig inte så mkt, hon knorrar runt och ibland mer och ibland mindre men jag har haft några ggr då jag tänkt att det här kan inte vara bra så det beror nog på vad man är van vid
  • Delilah2001

    Igår eftermiddag föddes lilla Leon! 2980 g och 46 cm lång. Allt gick superbra

  • BaKu
    Delilah2001 skrev 2019-01-08 15:36:06 följande:

    Igår eftermiddag föddes lilla Leon! 2980 g och 46 cm lång. Allt gick superbra


    Stort grattis!
  • Virvlande
    Delilah2001 skrev 2019-01-08 15:36:06 följande:

    Igår eftermiddag föddes lilla Leon! 2980 g och 46 cm lång. Allt gick superbra


    Åh va mysigt <3
Svar på tråden BF Januari 2019 - stannar på FL