• Anonym (Arg)

    Vad ska jag gör med min aggressiva pojkvän??

    Jag är tillsammans med en kille som alltid är så hård och jobbig och elak då han blir irriterad/arg. Varför blir han så? Ibland funderar jag på att göra slut i de stunder då han är arg men det är så svårt för att han är hur bra som helst annars, men förvandlas till ett monster då han är arg. Förstår ni? Han är ju inte arg jämt och då vill man ju inte göra slut sedan då det gått över...

    Men då han är arg då, vad gör han då? Han blir elak. Säger fula saker och kastar saker och håller på. Det är som att alla hans problem sköljer över honom på en gång då han blir arg.

    Jag har t.o.m sagt åt honom en gång då han var elak åt sin mamma hos honom, det kändes konstigt att gå mellan dem men jag kunde inte hålla igen... Hans mamma är sjuk, psykiskt, så hon går inte riktigt alltid att räkna med och denna gången hade hon kokat kaffe på fel sätt tydligen. Min kille tycker det är *typiskt* att hon inte ens ska få kaffet rätt.

    Sedan leder det ena till det andra och det var när en ugnsplåt var i vägen för honom och han sade till sin mamma att ta den och stoppa upp den i röven som jag var tvungen att ingripa... hur kan man säga så till sin mor? Jag tyckte synd om henne...

    Sedan har han sagt fula saker till mig med, även om min familj har han hintat saker... Behöver kanske inte rabbla upp allt han gjort i sin aggression. Men vad ska man göra med sådant beteende?? Sedan när han är glad är allt bortblåst och han blir den fina killen igen...

  • Svar på tråden Vad ska jag gör med min aggressiva pojkvän??
  • Anonym (H)
    Anonym (Sara) skrev 2018-06-22 10:20:45 följande:

    Att han växlar mellan att vara trevlig till aggressiv hela tiden,det är för att du ska stanna och manipulera dig.Han är snäll ibland och därför stannar du,tills han blir elak igen.


    Exakt. Det är ett trick de gör.

    TS. I kärlek kommer du ALDRIG behöva skriva en tråd om att din kille har egenskaper som är högst oroväckande, som innebär att han går på dig och kallar dig saker eller skriker och är hotfull i beteendet.
  • Anonym (H)

    - Den viktigaste punkten. Berätta. Gör som mig och börja att prata anonymt,vänj dig att säga sanningen så mycket att steget att säga det till en anhörig,plötsligt inte är så långt bort.

    - När du våndas att berätta , tänk såhär "Detta steget kommer vara det viktigaste jag ger mig själv, sedan första ordet, första sveket, jag är värd att komma framåt!!" Tänk även, : Vad är det värsta som kan hända att jag berättar? Att folk vet att jag inte haft det bra, men vad är det BÄSTA som kan hända om jag berättar?" "JAG BLIR FRI!"

    - Mantra skriv ner upprepa läs varje dag att du förtjänar att :

    * Känna dig älskad

    * Känna dig omtyckt

    * Känna dig respekterad

    * Känna dig accepterad

    *Känna dig som en viktig och toppenbra person!

    "

    Och din kille om inte han ger dig dessa 4 nycklar helt naturligt varje dag, då är han inte kärleksfull och då är det du tycker är "fantastiskt!!" "Underbar kille!!" Bara självklarheter i en kärleksfull relation av normal levnadsstandard men du har målat upp det som så så så himla speciellt, du tror du har något speciellt, det blir så när man är med en destruktiv människa som manipulerar dig.

    Du kommer tycka att alla gånger han inte går på dig, är speciella. Men du trampar på äggskal genom hela er relation. Du lever i ett minfält.

  • Anonym (H)

    " De första slagen är ord, attityd, svartsjuka, agressiva tendenser, kontroll, (och allt det andra jag skrev) slag att hålla fast övergrepp våldtäkt det är sånt som sker efter den psykiska Manipulation som jag vill att människor ska vara uppmärksam på,för ju tidigare du ser tecknen och fattar att det är inte "bara" svartsjuka, det är inte "bara" fula ord, det är inte "bara" begränsningar, det är inte "bara" en kort stubin, desto större chans att du lämnar, ju längre in desto djupare manipulerad desto mindre i kontakt med dina egna känslor desto svårare att inse och desto längre tid tar det att komma till insikt och lämna.

    Känner du dig träffad av någon av punkterna antingen hur du är själv eller hur din partner är så är det för att du antagligen inte är i en relation av normal standard"

    Stod det i tråden den hjälper mig att ha koll. När man varit i våld i relationen, någon som skriker på dig och kallar dig hemska saker och skrämmer dig och kan skada dig när de vill då blir ens standard för kärlek väldigt manipulerad, och skev. Så jag behöver påminnas, vad jag tycker är speciellt, tycker andra är självklarheter i en relation. För jag har tyckt det varit speciellt, gångerna min kille visade respekt, för ibland försvann den respekten och ut kom ord som dum i huvudet din jävla hora du är helt efterbliven ingen vill ha dig du är värdelös. (Etc) så nästa dag om han gjorde en kopp te till mig kunde jag känna " å å å å jag har världens finaste kille" för jag var så manipulerad.

    Har man en kille som kallar en dumma saker då finns det inget med han som är fint eller bra nog för att stanna. Du kan få en kille som inte bara ger dig ge, håller om dig, stöttar dig, skrattar med dig, du kan få allt det + kärlek och aldrig ett enda fult ord om dig. En kille som RESPEKTERAR dig, han gör det 100 % vare sig han är glad upprörd trött ledsen. Så är respekten kvar. DET är mycket mer speciellt kan jag med egen erfarenhet säga.

  • Anonym (Värdera dig själv högre)

    Den stora frågan är väl varför du vill ha en sån kille. Fy fan vad pinsamt att ha en partner som inte kan bete sig som folk, som balkar ur för skitsaker. Jag skulle skämmas, skulle inte vilja vistas bland folk tillsammans med honom.

    Var inte så naiv att du skaffar barn med honom. Är själv uppvuxen med en pappa som balkade ur för minsta lilla, och det var inte kul. Vi tassade på tå därhemma för att inte irritera honom. Har fått bearbeta mig själv i terapi som vuxen för det.

    Och du, ju förr du inser att du faktiskt väljer det här beteendet hos honom desto bättre. För att stanna hos honom säger ju en del om dig också, att du accepterar skit.

    Jag skulle aldrig acceptera att bli behandlad så, kallad för saker, fula ord, lättirritation osv, skit samma att han är världens gulligaste när han själv är på det humöret. Det funkar inte att vara ihop med någon som har ljusglimtar, men däremellan beter sig som en idiot.

    Har han självinsikt och lider av sitt eget beteende finns ju hopp att han kan få hjälp hos psykolog, annars kan ingenting förändra honom.

  • Tow2Mater

    Vad tycker han själv om sitt humör? Tycker han det är acceptabelt, eller vill han göra nåt åt det och ändra sig?

  • Anonym (Arg)
    Anonym (Antingen eller) skrev 2018-06-22 09:43:35 följande:

    1.Du stannar. Han kommer inte att sluta vara som han är och bli arg och elak. Du kommer att göra vad du kan för att han inte ska bli arg dvs du kommer att bli alltmer kuvad. Du kommer att tassa på tå kring honom och ge avkall på dig själv för att undvika ilska och elakheter.

    2. Du lämnar.

    Man kan liksom inte bara bortse från de dåliga stunderna när det är bra stunder som om de inte är en del av honom. Detta är manipulation och misshandel. Han stärker sig själv på andras bekostnad och ilskeutbrott och elakheter är tänkta att tysta och kuva.


    Detta är sant. Nr 1. Han verkar inte sluta... Alltid då jag säger till så tar han upp något jag gjort någon gång och då inser jag att ja okej han måste ju också få vara arg. Så nu är det ett ekorrhjul bestående av att han är arg o håller på, men han måste ju också få bli arg någon gång, och jag känner att jag har ingen rätt att säga ifrån då jag ju också varit irriterad någon gång...

    Och ibland gör jag som du skriver också. Tassar på tå, lite som att man aktar sig lite för att inte fråga för mycket kring saker osv, så att han inte ska bli arg liksom...
  • Anonym (Arg)
    Anonym (Självrespekt och integritet) skrev 2018-06-22 09:45:50 följande:

    Varför behöver du ens fråga vad du ska göra? Det är väl uppenbart. Hur har du det själv om du tvekar på vad som är rätt att göra här? Kanske behöver du fundera på hur du värderar saker och vad du värdesätter i ditt liv och vilken respekt du har för dig själv. Du borde veta att du är värd att inte behandlas illa. Om du inte är säker på ditt värde så kan du få stöttning i det.


    Jag har blivit illa behandlad i alla relationer jag haft. Så jag har väl ingen självrespekt kanske?
  • Anonym (Arg)
    Anonym (Sara) skrev 2018-06-22 10:20:45 följande:

    Att han växlar mellan att vara trevlig till aggressiv hela tiden,det är för att du ska stanna och manipulera dig.Han är snäll ibland och därför stannar du,tills han blir elak igen.


    Alltså ja, ibland funderar jag om det kan vara så, manipulation... Man vill ju inte tro det, och jag har svårt att tro det men alltså han kan bli så arg så att han skakar liksom! Och iiinget får honom att sluta då han nått denna nivå... och nästa dag är allt glömt, typ
  • Anonym (Arg)
    Anonym (Värdera dig själv högre) skrev 2018-06-22 11:04:24 följande:

    Den stora frågan är väl varför du vill ha en sån kille. Fy fan vad pinsamt att ha en partner som inte kan bete sig som folk, som balkar ur för skitsaker. Jag skulle skämmas, skulle inte vilja vistas bland folk tillsammans med honom.

    Var inte så naiv att du skaffar barn med honom. Är själv uppvuxen med en pappa som balkade ur för minsta lilla, och det var inte kul. Vi tassade på tå därhemma för att inte irritera honom. Har fått bearbeta mig själv i terapi som vuxen för det.

    Och du, ju förr du inser att du faktiskt väljer det här beteendet hos honom desto bättre. För att stanna hos honom säger ju en del om dig också, att du accepterar skit.

    Jag skulle aldrig acceptera att bli behandlad så, kallad för saker, fula ord, lättirritation osv, skit samma att han är världens gulligaste när han själv är på det humöret. Det funkar inte att vara ihop med någon som har ljusglimtar, men däremellan beter sig som en idiot.

    Har han självinsikt och lider av sitt eget beteende finns ju hopp att han kan få hjälp hos psykolog, annars kan ingenting förändra honom.


    Det vill jag inte, egentligen. Men man lever väl för det normala och sedan vill man göra slut då han blir arg. Är såklart fel... jag vet. Han har förövrigt inte betett sig illa i allmänheten ännu, inte mot mig. Endast illa mot hans egen familj några ggr då han blivit irriterad.

    Jag vill inte få barn med honom, inte som det är just nu. Så jag brukar vara väldigt försiktig med sånt...
Svar på tråden Vad ska jag gör med min aggressiva pojkvän??