• Anonym (Arg)

    Vad ska jag gör med min aggressiva pojkvän??

    Jag är tillsammans med en kille som alltid är så hård och jobbig och elak då han blir irriterad/arg. Varför blir han så? Ibland funderar jag på att göra slut i de stunder då han är arg men det är så svårt för att han är hur bra som helst annars, men förvandlas till ett monster då han är arg. Förstår ni? Han är ju inte arg jämt och då vill man ju inte göra slut sedan då det gått över...

    Men då han är arg då, vad gör han då? Han blir elak. Säger fula saker och kastar saker och håller på. Det är som att alla hans problem sköljer över honom på en gång då han blir arg.

    Jag har t.o.m sagt åt honom en gång då han var elak åt sin mamma hos honom, det kändes konstigt att gå mellan dem men jag kunde inte hålla igen... Hans mamma är sjuk, psykiskt, så hon går inte riktigt alltid att räkna med och denna gången hade hon kokat kaffe på fel sätt tydligen. Min kille tycker det är *typiskt* att hon inte ens ska få kaffet rätt.

    Sedan leder det ena till det andra och det var när en ugnsplåt var i vägen för honom och han sade till sin mamma att ta den och stoppa upp den i röven som jag var tvungen att ingripa... hur kan man säga så till sin mor? Jag tyckte synd om henne...

    Sedan har han sagt fula saker till mig med, även om min familj har han hintat saker... Behöver kanske inte rabbla upp allt han gjort i sin aggression. Men vad ska man göra med sådant beteende?? Sedan när han är glad är allt bortblåst och han blir den fina killen igen...

  • Svar på tråden Vad ska jag gör med min aggressiva pojkvän??
  • Anonym (Arg)
    Tow2Mater skrev 2018-06-22 23:21:52 följande:

    Vad tycker han själv om sitt humör? Tycker han det är acceptabelt, eller vill han göra nåt åt det och ändra sig?


    Ofta ber han om ursäkt för att han ropat eller sagt dumma saker. Dock ibland tycker han att jag är lite känslig i vad som är *fula ord*. Typ att det inte är något, för honom. Och ibland kommer han med ursäkten *jag måste väl få vara arg någon gång också och ha känslor?!*. Han verkar inte ändra på sig... Har sagt tusen ggr men det hjälps inte då han är där igen nästa gång. Eller jo, en sak har ändrat. Ibland byter han ut det fula ordet han vill kalla mig till ett påhittat skällsord istället, han måste alltså ha NÅGOT han FÅR kalla mig då han blir arg
  • Anonym (Sara)
    Anonym (Arg) skrev 2018-06-23 00:28:48 följande:

    Alltså ja, ibland funderar jag om det kan vara så, manipulation... Man vill ju inte tro det, och jag har svårt att tro det men alltså han kan bli så arg så att han skakar liksom! Och iiinget får honom att sluta då han nått denna nivå... och nästa dag är allt glömt, typ


    Så du får jämt vara rädd när han ska bli arg nästa gången?Hans beteende handlar inte om dig .Han har problem med sig själv.
  • fornminne

    Ts, vad skulle du behöva för stöd? Alltså för att lämna. För det låter inte som att du klarar det själv, då skulle du redan lämnat.

  • Anonym (Arg)
    Anonym (Sara) skrev 2018-06-23 09:10:31 följande:

    Så du får jämt vara rädd när han ska bli arg nästa gången?Hans beteende handlar inte om dig .Han har problem med sig själv.


    Inte rädd, det är jag inte... men bara liksom att man typ slutar fråga i tid och kanske går oförstående ur en konversation för att inte reta upp honom
  • Anonym (Lena)

    Vi är tyvärr många som varit där du är nu, jag är en av dem.

    Mitt ex slog sönder saker och skrek om grejer som irriterade honom, småsaker och jag fattade ingenting i början. Men började sedan tassa på tå, det är oundvikligt tror jag, om man inte bryter på en gång.

    Han bad om ursäkt efteråt visserligen men menade samtidigt att jag var överkänslig.

    Jag blev kvar i 15 år och det blev även barn. Lämna TS!

  • AndreaBD
    Anonym (Arg) skrev 2018-06-23 00:25:31 följande:
    Jag har blivit illa behandlad i alla relationer jag haft. Så jag har väl ingen självrespekt kanske?
    Acceptera inte det då, så blir du inte behandlad så! De här typerna väljer förstås tjejer som har dåligt självförtroende. Men om du inte accpeterar sånt skit, så sticker de snabbt. Vilket är positivt för att det ger dig möjligheten att träffa bättre killar.
  • Anonym (Hm)
    Anonym (Värdera dig själv högre) skrev 2018-06-22 11:04:24 följande:
    Den stora frågan är väl varför du vill ha en sån kille. Fy fan vad pinsamt att ha en partner som inte kan bete sig som folk, som balkar ur för skitsaker. Jag skulle skämmas, skulle inte vilja vistas bland folk tillsammans med honom.

    Var inte så naiv att du skaffar barn med honom. Är själv uppvuxen med en pappa som balkade ur för minsta lilla, och det var inte kul. Vi tassade på tå därhemma för att inte irritera honom. Har fått bearbeta mig själv i terapi som vuxen för det.

    Och du, ju förr du inser att du faktiskt väljer det här beteendet hos honom desto bättre. För att stanna hos honom säger ju en del om dig också, att du accepterar skit.
    Jag skulle aldrig acceptera att bli behandlad så, kallad för saker, fula ord, lättirritation osv, skit samma att han är världens gulligaste när han själv är på det humöret. Det funkar inte att vara ihop med någon som har ljusglimtar, men däremellan beter sig som en idiot.

    Har han självinsikt och lider av sitt eget beteende finns ju hopp att han kan få hjälp hos psykolog, annars kan ingenting förändra honom.
    Håller med
  • AndreaBD
    Anonym (Arg) skrev 2018-06-23 00:46:35 följande:
    Ofta ber han om ursäkt för att han ropat eller sagt dumma saker. Dock ibland tycker han att jag är lite känslig i vad som är *fula ord*. Typ att det inte är något, för honom. Och ibland kommer han med ursäkten *jag måste väl få vara arg någon gång också och ha känslor?!*. Han verkar inte ändra på sig... Har sagt tusen ggr men det hjälps inte då han är där igen nästa gång. Eller jo, en sak har ändrat. Ibland byter han ut det fula ordet han vill kalla mig till ett påhittat skällsord istället, han måste alltså ha NÅGOT han FÅR kalla mig då han blir arg
    Säg inte att han "behöver" göra så! Om han behöver det, så kan han INTE ha en relation. Då är han helt olämplig som partner. Såna människor kan förstås jobba på sig själva och ändra sig. Men det gör de bara om de själva vill det. Och här ser man tydligt att han skiter i det. Han tar hellre hela skiten på dig, för att han inte ids ändra på sig. Ta dig ur det där så snabbt du bara kan! Du har valt någon av dem värsta killarna man kan välja.
  • Anonym (Värdera dig själv högre)
    Anonym (Arg) skrev 2018-06-23 00:41:50 följande:

    Det vill jag inte, egentligen. Men man lever väl för det normala och sedan vill man göra slut då han blir arg. Är såklart fel... jag vet. Han har förövrigt inte betett sig illa i allmänheten ännu, inte mot mig. Endast illa mot hans egen familj några ggr då han blivit irriterad.

    Jag vill inte få barn med honom, inte som det är just nu. Så jag brukar vara väldigt försiktig med sånt...


    Bra!

    Men just nu... han kommer inte förändras av sig själv.

    Sånt där häftigt humör är riktigt obehagligt, och ser han inte själv att det är ett problem är det kört, då kommer han aldrig förändras.
  • Physalis

    Du kan inte separera hans glada jag och hans arga jag. Behandlar han dig illa när han är arg så kan det inte kompenseras med att han är bra resten av tiden.

    Man blir aldrig av med ansvaret att vara respektfull mot någon, speciellt någon man antas älska, oavsett hur arg man blir. Alltså har han rätt att vara arg men han har INTE rätt att kalla dig saker eller behandla dig illa när han är arg.

    Försöker han skylla på dig så är han en idiot och ska lämnas direkt. Det är inte normalt att du ska behöva kämpa för att få honom att förstå.


    Korrekturläser som en kratta
Svar på tråden Vad ska jag gör med min aggressiva pojkvän??