• Noralinnea

    Äckligt att rätta till stora bröst på stan?

    Jag har mycket stora bröst och för att de ska kunna hålla sig så upprätt som möjligt, både av estetiska skäl men inte minst för att avlasta ryggen så mycket som möjligt, så behöver jag ta händerna innanför BH:n och rätta till dem flera ggr/dag. Ibland gör jag det när andra ser på (tex om jag är flera h på stan och inte har tillgång till toalett) och nu undrar jag hur det uppfattas? Tycker ni att det är äckligt och blir besvärade? Spär det på fördomar om att feta är...tja, äckliga och inte har självdisciplin?

  • Svar på tråden Äckligt att rätta till stora bröst på stan?
  • OlgaElvira
    Noralinnea skrev 2018-07-02 11:11:18 följande:

    Jag har mycket stora bröst och för att de ska kunna hålla sig så upprätt som möjligt, både av estetiska skäl men inte minst för att avlasta ryggen så mycket som möjligt, så behöver jag ta händerna innanför BH:n och rätta till dem flera ggr/dag. Ibland gör jag det när andra ser på (tex om jag är flera h på stan och inte har tillgång till toalett) och nu undrar jag hur det uppfattas? Tycker ni att det är äckligt och blir besvärade? Spär det på fördomar om att feta är...tja, äckliga och inte har självdisciplin?


    Att i det offentliga rummet eller i andras sällskap stoppa händerna innanför kläderna för att räta till sina kroppsdelar är inte ett accepterat beteende. Oavsett om det är byst, penis eller pung.
  • Noralinnea
    OlgaElvira skrev 2018-07-02 11:18:37 följande:

    Att i det offentliga rummet eller i andras sällskap stoppa händerna innanför kläderna för att räta till sina kroppsdelar är inte ett accepterat beteende. Oavsett om det är byst, penis eller pung.


    Tack för tankar (även om du uttrycker dig som att du känner till sanningen om ett samhälle vilket gör det lite svårare att lita på ditt svar). Personligen tycker jag det är skillnad på penis och bröst men är nog enig i att det lämpar sig bättre att rätta till bröste enbart i enskilt rum.
  • Noralinnea
    Anonym (eh) skrev 2018-07-02 11:19:01 följande:

    Är det inte bättre att köpa en bättre BH?


    Bra tanke men har de bästa som finns på marknaden för över 600 kr...
  • Anonym (Jonna)

    Det är inte mer okej att stoppa händerna innanför kläderna bara för att det är bröst .

    Jag tar inte illa upp men tycker det är opassande och bör skötas enskilt.

  • Fjäril kär

    Jag tycker det tillhör det privata och inget man "skyltar" med. På samma sätt som man inte gräver i rumpan efter troskanten i Konsum-kön.

  • Anonym (...)

    Har du varit hos en riktig bh-butik och mätt ut rätt bh-storlek? Med största sannolikhet är det fel bh-storlek som du har. 

    1. Antingen är den här tråden fejk och ett försök till att se ifall kommentarerna är samma nu när det handlar om att rätta till brösten istället för snoppen.

    (dock inte samma sak, samma sak hade det varit ifall det hade handlat om att rätta till blygdläpparna,..... )

    2. OM den här tråden är sann. Nej jag vill inte se folk gräva runt inne i sin tröja på stan. Det är inget man gör ute bland folk.  Rätta till när ingen ser, tack.

  • Noralinnea
    Anonym (...) skrev 2018-07-02 11:41:07 följande:

    Har du varit hos en riktig bh-butik och mätt ut rätt bh-storlek? Med största sannolikhet är det fel bh-storlek som du har. 

    1. Antingen är den här tråden fejk och ett försök till att se ifall kommentarerna är samma nu när det handlar om att rätta till brösten istället för snoppen.

    (dock inte samma sak, samma sak hade det varit ifall det hade handlat om att rätta till blygdläpparna,..... )

    2. OM den här tråden är sann. Nej jag vill inte se folk gräva runt inne i sin tröja på stan. Det är inget man gör ute bland folk.  Rätta till när ingen ser, tack.


    Uppriktig fråga som jag kom att tänka på då jag läste frågan du nämnde. Denna fråga är aktuell för mig.

    Har mätt i BH-butik, ja.
  • Anonym (d)

    Om du har rätt bh-storlek ska du inte behöva rätta till dem hela tiden. Jag gick också med fel storlek förr och fick rätta till dem då och då (dock aldrig bland folk så det syntes, lite hyfs får man ha). Sedan fick jag hjälp i en bra bh-affär och har aldrig mer haft det problemet.

Svar på tråden Äckligt att rätta till stora bröst på stan?