• Anonym (P)

    SD varför är du för / emot?

    Jag har ingen aning hur partierna ser ut det enda jag hört om är att folk antingen hatar eller älskar SD that's it

    Vore kul att höra folk som är emot SD vad ni utgår från för argument? och ni som är neutral mot SD eller stöttar SD varför ni gillar de?

  • Svar på tråden SD varför är du för / emot?
  • lövet2
    Anonym (För SD) skrev 2018-07-31 17:32:07 följande:
    Fortsätt blunda då. Är vi bättre nu jämfört med bara för ett år sedan då?
    www.google.dk/amp/s/amp.svt.se/nyheter/inrike...
    Det som är läskigare nu, är att risken är större att råka ut för rasister. En öl för mycket, så slår de först och frågar sedan. De vågar visa sina åsikter offentligt mer nu, än för bara ett år sedan.
  • Anonym (För SD)
    lövet2 skrev 2018-07-31 17:43:05 följande:

    Det som är läskigare nu, är att risken är större att råka ut för rasister. En öl för mycket, så slår de först och frågar sedan. De vågar visa sina åsikter offentligt mer nu, än för bara ett år sedan.


    Det som jag tycker är skrämmande är att folk drar rasistkortet så fort någon yttrar något som är negativt om islam.
  • nihka
    Anonym (För SD) skrev 2018-07-31 14:32:35 följande:
    Du skrev att just SDs ideologi är läskig, så förklara gärna vad det är i den som du anser läskigt.
    Fel igen.

    Vill du att jag ska förklara vad ideologi är?
    Om du vill behålla min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Rt)
    Anonym (Juli) skrev 2018-07-31 17:52:33 följande:

    Du har fel pjjonasson.wordpress.com/2017/10/23/ny-undersokning-om-utlanningar-och-sexualbrott/ Men antar att du är en av alla naiva feminister


    Herregud!!! Har du hört talas om källkritik? Tror du verkligen din länk är en trovärdig källa? I så fall tycker jag synd om dig...okunskap är samhällets värsta fiende!

    Nej, jag är varken naiv eller feminist. Men däremot bygger jag (till skillnad från dig) min argumentation på fakta och riktiga källor. Tyvärr är det många i vårt samhälle som inte orkar leta säkra källor (SD-anhängare) och istället förlitar sig på rasistiska argument.

    Tack och hej
  • Anonym (För SD)
    nihka skrev 2018-07-31 22:29:24 följande:

    Fel igen.

    Vill du att jag ska förklara vad ideologi är?


    Sorry, det var signaturen mila som skrev läskig ideologi etc.
  • Anonym (Affe)
    Anonym (För SD) skrev 2018-07-31 22:14:46 följande:
    Det som jag tycker är skrämmande är att folk drar rasistkortet så fort någon yttrar något som är negativt om islam.
    Har funderat på om det överhuvudtaget finns en enda sak som är bra med islam, men kan inte komma på något.

    Kvinnoförtryck, rasism och homofobi präglar islam.

    Och o princip alla terrordåd görs i islams namn.

    Nu kommer säkert ngn skriva om vad Breivik gjorde för 7 år sedan....
  • Anonym (Affe)
    Anonym (Rt) skrev 2018-07-31 15:41:33 följande:
    Jag vet att det är skillnad eftersom jag både bott och jobbat i olika muslimska länder...våldtäkter och mord är lika brottsligt och otänkbart där som här.
    Ok, så det fälls män för våldtäkt i Afghanistan, Irak och Syrien?

    De tre länder där de flesta ekonomiska migranter kommer från.

    Anmäler du våldtäkt för polisen där riskerar du att bli våldtagen även av polisen.

    Ingen ordning och reda utan korruption kaos. Världens mest patriarkala länder!
  • Anonym (xyz)
    Anonym (Rt) skrev 2018-07-31 22:31:23 följande:
    Herregud!!! Har du hört talas om källkritik? Tror du verkligen din länk är en trovärdig källa? I så fall tycker jag synd om dig...okunskap är samhällets värsta fiende!
    Återigen bevisar du att du inte är läskunnig. Länken du klagar på nu innehåller fullständig källinformation. Din dator eller internet-anslutning kanske inte klarar att ladda ner filen på 1.9 GByte som innehållar alla domar som statistiken bygger på?
    För att packa upp filen behöver du programmet 7-Zip. För att läsa domarna behöver du en pdf-läsare. Behöver du hjälp med något mer kan du fråga här i stället för att kasta ur dig åsikter utan faktaunderlag.

    Varför tror du att de senaste statistiska undersökningarna från BRÅ om brottslingars etnicitet är från 1996 och 2005?
    Beror det på att ingen är intresserad, eller beror det på att PK-eliten som bestämmer inte vill att det görs fler sådana undersökningar?

  • Anonym (Vakna)

    För!! 9/9 kommer alla partier, V,Mp,S,Kd,M,C,L fundera vad som hände! Dom gjorde valet att försöka stänga ute ett parti, det är det ända dom fokuserat på och i samma veva helt missat vad dom själv skall göra , samt inte lyssnat på vad 30-35% av svenska folket vill! Jag säger bara, grattis och god morgon!

  • Anonym (Rt)
    Anonym (xyz) skrev 2018-08-01 00:36:01 följande:

    Återigen bevisar du att du inte är läskunnig. Länken du klagar på nu innehåller fullständig källinformation. Din dator eller internet-anslutning kanske inte klarar att ladda ner filen på 1.9 GByte som innehållar alla domar som statistiken bygger på?

    För att packa upp filen behöver du programmet 7-Zip. För att läsa domarna behöver du en pdf-läsare. Behöver du hjälp med något mer kan du fråga här i stället för att kasta ur dig åsikter utan faktaunderlag.

    Varför tror du att de senaste statistiska undersökningarna från BRÅ om brottslingars etnicitet är från 1996 och 2005?

    Beror det på att ingen är intresserad, eller beror det på att PK-eliten som bestämmer inte vill att det görs fler sådana undersökningar?


    Ha ha...läskunnig är jag...och källkritisk! Återigen, som sagt, den här undersökningen och den info som står i din länk ger jag inte mycket för. Man kan som du vet vinkla allt så det passar undersökningens syfte. I detta fall är syftet givet!

    Jag förlitar mig hellre på BRÅs statistik som görs varje år.

    En vacker dag ska jag förklara för dig vad källkritik är och innebär, men så länge du tillhör SD är detta inte möjligt eftersom...
Svar på tråden SD varför är du för / emot?