• Anonym (P)

    SD varför är du för / emot?

    Jag har ingen aning hur partierna ser ut det enda jag hört om är att folk antingen hatar eller älskar SD that's it

    Vore kul att höra folk som är emot SD vad ni utgår från för argument? och ni som är neutral mot SD eller stöttar SD varför ni gillar de?

  • Svar på tråden SD varför är du för / emot?
  • Anonym (xyz)
    Anonym (Rt) skrev 2018-08-01 01:00:21 följande:
    Jag förlitar mig hellre på BRÅs statistik som görs varje år.
    Du har inte presenterat en enda siffra från BRÅ's statistik som stöder dina påståenden. Hade du verkligen läst BRÅ's statistik borde du veta att de inte längre får göra statistik över brottslingars etnicitet. Deras senaste statistik är från 2005, och den ger inget stöd för din ståndpunkt.

    Fakta var för obekväma för beslutsfattarna, men i stället för att försöka lösa problemen så förbjuder man statistiken i bästa öststatsanda.
    Det enda sättet att få fram statistik är alltså att gå igenom domstols-domar, men det accepterar du inte för att du är "källkritisk".

    Var god och presentera de källor som du använder som underlag för dina påståenden.
  • Anonym (mot)

    Jag lämnar rasistspåret och pekar i stället på SD's inställning till internationalism i allmänhet och EU i synnerhet. SD vill att vi lämnar EU och vill återskapa folkhemmet som det såg ut förr. För mig är det en total utopi och direkt konfliktfrämjande. SD har dessutom en dunkel men ibland helt öppet positivt positiv inställning till Ryssland, som enligt min mening är det största hotet mot demokratisk utveckling i Europa. Därutöver befolkas SD av partifunktionärer i större utsträckning än andra partier, som är olämpliga på många sätt. (kulspruta på Öresundsbron, slåss med metallrör, inte kan räkna, ekobrotts- och förtalsdömda. osv)

    Rösta på vilket parti som helst, men inte SD! Det är farligt!

  • Anonym (Rt)
    Anonym (xyz) skrev 2018-08-01 12:07:19 följande:

    Du har inte presenterat en enda siffra från BRÅ's statistik som stöder dina påståenden. Hade du verkligen läst BRÅ's statistik borde du veta att de inte längre får göra statistik över brottslingars etnicitet. Deras senaste statistik är från 2005, och den ger inget stöd för din ståndpunkt.

    Fakta var för obekväma för beslutsfattarna, men i stället för att försöka lösa problemen så förbjuder man statistiken i bästa öststatsanda.

    Det enda sättet att få fram statistik är alltså att gå igenom domstols-domar, men det accepterar du inte för att du är "källkritisk".

    Var god och presentera de källor som du använder som underlag för dina påståenden.


    Som sagt, vi tar den diskussionen när du på ett nyktert och vaket sätt kan bedöma och se vinklingen i den undersökning du presenterar.
  • Anonym (xyz)
    Anonym (Rt) skrev 2018-08-01 13:00:45 följande:
    Som sagt, vi tar den diskussionen när du på ett nyktert och vaket sätt kan bedöma och se vinklingen i den undersökning du presenterar.
    Vi kan diskutera de senaste officiella från BRÅ, som är från 1996 och 2005, men jag antar att du inte har läst dem heller? Är du kritisk mot alla källor som inte stämmer med din uppfattning?
  • Anonym (Rt)
    Anonym (xyz) skrev 2018-08-01 13:13:43 följande:

    Vi kan diskutera de senaste officiella från BRÅ, som är från 1996 och 2005, men jag antar att du inte har läst dem heller? Är du kritisk mot alla källor som inte stämmer med din uppfattning?


    Jag är kritisk mot den snedvridna och verklighetsfrånvända värld SD försöker pracka på människor genom terror...skrämmas med hot om våld och våldtäk. Det är inte okej!
  • lövet2
    Anonym (Affe) skrev 2018-08-01 00:02:41 följande:
    Och o princip alla terrordåd görs i islams namn.
    Just nu. De uppfann inte terrorism. När jag lärde mig ordet terrorism, då var vi rädda för tyskar. Alla terrorister var inte tyskar, men de var politiska extremister och tyckte att de hade rätt att döda oskyldiga för sin sak. Sedan kom då den sortens terrorister som tyckte sig kämpa för frihet. IRA, ETA och några till. De ansåg sin sak vara så viktig att de hade rätt att massmörda oskyldiga människor.
    Just nu är det främst religion terrorismen handlar om. Fanatiska extremister som tar sig rätten att mörda folk för att få som de vill. Det handlar egentligen inte om islam, utan det handlar om en viss sorts människor som är fanatiker och kan få andra med sig. De sprider "fake news" om andra religioner och även om islam. En del är lättlurade och tror på lögnerna och ryktena, och vips har de skaffat sig nya självmordsbombare.

    Vad nästa terrorvåg handlar om vet vi inte, men vi kan vara säkra på att den kommer. Min gissning är att det blir "Vit makt"-liknande grupperingar som står för den terrorismen - men det är förstås bara en gissning.
  • nihka
    Anonym (Vakna) skrev 2018-08-01 00:43:22 följande:

    För!! 9/9 kommer alla partier, V,Mp,S,Kd,M,C,L fundera vad som hände! Dom gjorde valet att försöka stänga ute ett parti, det är det ända dom fokuserat på och i samma veva helt missat vad dom själv skall göra , samt inte lyssnat på vad 30-35% av svenska folket vill! Jag säger bara, grattis och god morgon!


    Vad finns det attt fundera på? En klar majoritet kommer att ha röstat på ett annat parti än SD och denna klara majoritet vill inte samarbeta med SD, så det blir som majoriteten vill och minoriteten får finna sig i vad majoriteten vill.

    Kallas demokrati.
    Om du vill behålla min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • klyban
    nihka skrev 2018-08-02 02:14:03 följande:
    Vad finns det attt fundera på? En klar majoritet kommer att ha röstat på ett annat parti än SD och denna klara majoritet vill inte samarbeta med SD, så det blir som majoriteten vill och minoriteten får finna sig i vad majoriteten vill.

    Kallas demokrati.

    Den Demokratin gör snart till det största enskilda partiet.
    Och ser ut som mina prognoser på SD kommer igen spräckas, fast jag ansåg jag tilltog det rejält.
    Redan för 8 år sedan så gjorde jag en prognos på 22-24% till detta valet.

    Och har även förutspått att M ska samarbeta med SD en dag, där har jag ingen tidsperspektiv.
    Men om SD kommer upp mot 30%, så kommer det nog ske.

    Även börjar man berätta att en del lämnar S för V, och detta för de ogillar S mer anpassade invandringspolitik.
    Dock är en sådan röst alltid på S, ja, i alla fall så länge ett samarbete mellan S och V inte blir till.
    Med det säger jag inte en som röstar på V ska ändra sig, men den som röstar S normalt och håller med S i deras frågor(utom den nya IP då).
    Den gör ett fatalt misstag med den rösten på V, då det är samma som en röst på SD i princip.

    Idag går det sätta lapp på luckan till Sverige, och utan yttra ett enda rasistisk sak.
    Desto snabbare folket förstår detta, desto snabbare kan man avpollettera SD, men nått säger mig att folk är för blockerade att förstå detta.

    Jag säger bara ha det skoj med SD, så får ni även veta vad de verkligen står för.


    hur många meter var det?
  • SWO
    Anonym (xyz) skrev 2018-08-01 00:36:01 följande:

    Återigen bevisar du att du inte är läskunnig. Länken du klagar på nu innehåller fullständig källinformation. Din dator eller internet-anslutning kanske inte klarar att ladda ner filen på 1.9 GByte som innehållar alla domar som statistiken bygger på?

    För att packa upp filen behöver du programmet 7-Zip. För att läsa domarna behöver du en pdf-läsare. Behöver du hjälp med något mer kan du fråga här i stället för att kasta ur dig åsikter utan faktaunderlag.

    Varför tror du att de senaste statistiska undersökningarna från BRÅ om brottslingars etnicitet är från 1996 och 2005?

    Beror det på att ingen är intresserad, eller beror det på att PK-eliten som bestämmer inte vill att det görs fler sådana undersökningar?


    www.bra.se/publikationer/arkiv/publikationer/2005-12-14-brottslighet-bland-personer-fodda-i-sverige-och-i-utlandet.html

    Man ville inte göra fler undersökningar för att de tre senaste (70, 80 samt 2005) gav typ samma utslag. 1,5 - 2,5 ggr högre brottslighet hos invandrare än hos svenskar.

    Vi har redan denna info, "alla" vet om den. Ändå så vill vi inte rösta på SD för de är inge bra.

    Deras politik är en tillbakagång. Deras retorik och principprogram kan jämföras med tyskt 30-tal. Det är skrämmande!

    SWO
  • Anonym (Tjabbah)

    Kolla World Value Surveys kulturkarta. Sverige är väldigt unikt. Vi ligger längst upp i högra hörnet vilket betyder att vi är jämställda, toleranta mot HBTQ-personer, sekulära, demokratiska, individualistiska mm. Detta älskar jag med Sverige!

    SD:s värderingar platsar mer i motsatt del av diagrammet - tillsammans med länder som Ghana, Irak och Marocko. Afghanistan finns inte med men de hade också legat där. Många invandrare sympatiserar med SD. Inte förvånande alls. Det är betydligt konstigare att frihetsälskande svenskar gör det.

    SD är alltså väldigt osvenska. Det enda positiva med SD, och det är gissningsvis därför de blivit populära, är att inga andra partier förrän nyligen ville andas ens minsta lilla att invandring inte är utan problem eller att man måste diskutera nivåer. Om moderaterna lyssnat på Tobias Billström istället för att sparka honom och sen börja prata om "öppna era hjärtan" hade dagens Sverige sett annorlunda ut, och SD hade säkerligen haft färre sympatisörer.

Svar på tråden SD varför är du för / emot?