• Anonym (P)

    SD varför är du för / emot?

    Jag har ingen aning hur partierna ser ut det enda jag hört om är att folk antingen hatar eller älskar SD that's it

    Vore kul att höra folk som är emot SD vad ni utgår från för argument? och ni som är neutral mot SD eller stöttar SD varför ni gillar de?

  • Svar på tråden SD varför är du för / emot?
  • Anonym (xyz)
    Padirac skrev 2018-08-04 19:28:39 följande:
    Jag tror all partier utom SD är beredda att kompromissa om sin politik för att få igenom något. Ge och ta.

    SD kan inte det - de har bara en fråga. Den politiska oerfarenheten har inte hjälpt dem
    Efter förra valet kompromissade alliansen bort all sin politik bara för att stänga ute SD. Det har straffat sig rejält, och den "politiska erfarenheten" var inte mycket värd. Varför skulle ett parti kompromiisa i sin viktigaste fråga, när dessutom svenska folket rankar dem högst i den frågan?
  • Padirac
    Anonym (Folket.) skrev 2018-08-04 20:19:13 följande:
    SD är väl ändå väldigt villiga att komprimissa i alla frågor just utom invandringen där de vill ha mer restriktiva regler.

    Kulturrasism är väl i princip förutfattade meningar, jag tror många från vänster är rasist mot sd:are ;)

    SD som parti är vilka som röstar på dom idag, inte va de va i början på 90-talet, och det är nog där du och många andra går vilse och vägrar inse, att det är så de som röstar på SD tänker.

    S är inte nazister, men dock tycks det ok att censurera sd film, ok när det görs åt rätt håll i demokratins namn. Jag röstade M innan men de har missbrukat min röst så nu är det dags att några andra får chansen.

    Sen att man lusläser ett principprogram och tolkar saker som nazistiska ja det är nog inte så mkt att göra åt det, stora massan gör nog inte heller det och om de gör det så läser man nog det med mer neutrala ögon än dig.
    Jo, du har rätt SD kompromissar om allt utom den enda fråga de driver - å andra sidan är kompromissen omvänd. det kallas utpressning. Sd har fler än en gång lovat att fälla regeringar/budget/förlag om de inte får igenom sina migrationspolitiska frågor.

    Kan vara bra att känna till för den som sa att denne vill veta vad ett parti stod för innan valetDrömmer

    SD som parti är de som skapar partiets politik, det är de 4as gäng som gjort det - nu är en del personer i närmsta kretsen borta i alla fall. Undrar om det ger mer utrymme för BS's fixering vid nationen och judar
    Ekerötterna och de andra i järnrörsgänget är ute

    www.aftonbladet.se/nyheter/a/ngmLPx/de-fyras-gang-styr-sverigedemokraterna

    De 4as gäng får kritik från högerflanken att de utarmat partiets politik och blivit en del av etablissemanget som samlas vid köttgrytorna för egen vinning. En nöt att knäcka för de 4a, Afs och NMR kniper en del röster

    SD har i dagarna gjort en stor grej av att S var nazister. Helt absurt och falskt naturligtvis.

    Sds film drogs tillbaks för att den anmäldes för att den visade nakenhet, det var en del nakna judar som skulle gasas eller avlivas på annat sätt eller så var det de som räddades från detta grymma brott. Youtube tillåter utgivaren att överklaga stoppen och då kom filmen tillbaks.  Censurerades filmen?  eller menar du den tidigare filmen som Tv4 inte visade pga det rasistiska innehållet?

    med tanke på Sds fixering vid nationalitet, deras bakgrund som ett parti skapat av  BSS, vitmaktsmiljön, nazister och andra rasister är det inte orimligt att dra dessa slutsatser. Krydda grytan med nazistiska och rasistiska uttalanden från än den ena, än den andra så har Sd en uppförbacke som heter duga för att tvätta sin smutsiga byk,

    Att JÅ säger sig inte känna till och veta något tillsammans med senaste stuntet med propagandafilmen planar inte ut backen  direkt.

    Tänk, du sa ju att du läst programmet - men att sätta det i en historisk, nutidshistorisk  och samtidig kontext, det har du alltså inte gjort.  Och det gör säkert inte de flesta heller, de tittar på vad som sägs. en del kanske läser föreslagen budget för att se vad som menas egentligen.

    SD kompromissar om allt utom den enda fråga de driver - å andra sidan är kompromissen omvänd. det kallas utpressning. Sd har fler än en gång lovat att fälla regeringar/budget/förlag om de inte får igenom sina migrationspolitiska frågor.

    Kan vara bra att känna till för den som sa att denne vill veta vad ett parti stod för innan valetDrömmer

    Så inget är garanterat med en röst på SD - själv hoppas jag att den är kastad i soptunnan - men så har jag et tydlig bild av vad SD står för utöver det de påstår sig vilja göra.
  • Padirac
    Anonym (xyz) skrev 2018-08-04 20:36:11 följande:
    Efter förra valet kompromissade alliansen bort all sin politik bara för att stänga ute SD. Det har straffat sig rejält, och den "politiska erfarenheten" var inte mycket värd. Varför skulle ett parti kompromiisa i sin viktigaste fråga, när dessutom svenska folket rankar dem högst i den frågan?
    För att de vill ha en liten del av sina fråga som den faktiska politik som förs. Ge och ta. För att de andra partierna ska vilja samarbeta. 

    Sd har stängt ute sig själva - enkelt uttryckt
  • Anonym (xyz)
    Padirac skrev 2018-08-04 20:45:57 följande:
    Sd har stängt ute sig själva - enkelt uttryckt
    Jag skulle snarare säga att det är de övriga partierna som har målat in sig i ett hörn ...
    Deras viktigaste fråga verkar vara att stänga ute SD, oavsett vilken politik det leder till. Taktiken har slagit fel och SD kommer göra sitt bästa val någonsin.

  • Padirac
    Anonym (xyz) skrev 2018-08-04 21:31:00 följande:
    Jag skulle snarare säga att det är de övriga partierna som har målat in sig i ett hörn ...
    Deras viktigaste fråga verkar vara att stänga ute SD, oavsett vilken politik det leder till. Taktiken har slagit fel och SD kommer göra sitt bästa val någonsin.

    Det är nog mer än så som spelar in för SDs framgång vid väljarurnorna. Att lägga skulden på de andra partierna är en förenkling - å andra sidan - det är ju det SD håller på med.

    Men det är konstigt att inte V eller VPK egentligen hade 25% med samma resonemang.. så resonemanget ärbara ett sätt för SD att få komma in i värmen.

    De andra partierna gör rätt i att inte samarbeta med SD med tanke på vad SD står för. De flagranta påståenden i propagandafilmen nu i veckan lär inte göra dem mer populära hos de som SD vill samarbeta med.
  • lövet2
    Anonym (Folket.) skrev 2018-08-04 19:07:37 följande:
    . Nu är jag nog rasist igen eftersom jag inte tycker det är svenskt att fasta 1 månad, anse att religonen står över lagen etc.
    Många troende i Svenska Kyrkan fastar varje år. "Nu är det jul igen" - om du sjunger i genom texten där, så hör du att mellan jul och påsk kommer fastan. Det är en gammal kristen tradition, som en vanlig ateistisk Svensson inte tänker på, men troende kristna gör det. Reglerna är inte samma som för muslimerna, men lik förbaskat är det fasta.
    Alla troende jag känner, anser att Gud står över lagen. För kristna är det inte ett jättestort problem, eftersom svensk lag är skriven med kristendomen som grund. Men om de måste välja, så följer de Guds lag i stället för Sveriges lag.
  • lövet2
    Anonym (SD) skrev 2018-08-04 20:30:56 följande:
    Varför ska min gammelmormor betalå flera hundra för ett tandvårdsbesök medan kvinnan innan som var invandrare betala 50 kr. Varför ska en som kommer hit få mer pengar i plånboken än min pappa som är 73 år gammal ? Varför ska vi hjälpa alla andra innan vi hjälper våra egna ? Jag vill gärna hjälpa alla men vi kan ju inte det. Det ska väl ändå vara värdigt att komma till ett nytt land! Å det eviga jävla tjafset om rasister hit och dit. jag har många vänner som inte är svenska så det är så löjligt snack att man röstar på SD och då är man rasist.
    Därför att din gammelmormor har valmöjligheter. Har hon tandvärk? Då betalar hon 200 kr (hon har tandvårdsbidrag) och fixar tanden. Om den asylsökande får tandvärk, då får hon vård om landstinget godkänner det. Om det inte tycker det är tillräckligt akut, då blir det ingen tandläkare utan en ask Ipren i stället.

    På "vårt" asylboende var det en kvinna från Afghanistan, som blivit skjuten i benet när hon tog sig över gränsen. Kulan satt kvar i benet, hon hade olidliga smärtor och kunde inte gå. Landstinget bedömde att skadan inte var livshotande, så hon fick ingen vård. Så "bortskämda" blir de som sökt asyl ...

    Du kan ta och läsa på också, om hur mycket pengar en asylsökande egentligen får. Jag kan säga att min gamla mamma, som har en riktigt låg pension, hon får ändå ca 10 gånger mer än en asylsökande.
  • Anonym (För SD)
    lövet2 skrev 2018-08-04 21:46:57 följande:

    Många troende i Svenska Kyrkan fastar varje år. "Nu är det jul igen" - om du sjunger i genom texten där, så hör du att mellan jul och påsk kommer fastan. Det är en gammal kristen tradition, som en vanlig ateistisk Svensson inte tänker på, men troende kristna gör det. Reglerna är inte samma som för muslimerna, men lik förbaskat är det fasta.

    Alla troende jag känner, anser att Gud står över lagen. För kristna är det inte ett jättestort problem, eftersom svensk lag är skriven med kristendomen som grund. Men om de måste välja, så följer de Guds lag i stället för Sveriges lag.


    Det är bara inte så bra när guds lag säger att homosexualitet är fel, och att kvinnor inte har samma rättigheter som män, eller att vi otrogna icke muslimer inte är lika mycket värda.

    Det är då det går snett för dessa/oss som det gjort i andra länder.
  • Padirac
    Anonym (För SD) skrev 2018-08-04 22:33:12 följande:
    Det är bara inte så bra när guds lag säger att homosexualitet är fel, och att kvinnor inte har samma rättigheter som män, eller att vi otrogna icke muslimer inte är lika mycket värda.
    Det är då det går snett för dessa/oss som det gjort i andra länder.
    Mmm... det är tydligen svensk kultur att ogilla homosexualitet - för SD är ju så 'svenska'Kräks

    Från en annan tråd .Tack till KillBill som grävt lite i det bruna runt SD

    gamla.familjeliv.se/Forum-26-65/m78927320-11.html

    KillBill skrev 2018-08-04 22:10:07 följande:

    Artikeln som jag länkar till innehåller exempel på homofoba uttalanden från höga politiker i SD. Du tycker att jag har fel när jag hävdar att SD är ett homofobt efter att ha läst artikeln. Antingen så har du inte kollat min länk eller så förstår du inte vad som är homofobiska uttalanden är. Nedan några exempel från artikeln:


    David Lång,  riksdagsman Sverigedemokraterna:


    "Är SD för att Sverige ska jobba internationellt för rätten till gayparader? Har ni som svarade på frågorna sett bögparaden i Stockholm någon gång? Jag tycker att de mest perversa yttringarna borde klassas som förargelseväckande beteende och förbjudas" 


    Björn Söder, riksdagsman Sverigedemokraterna:


    "Vad är det som säger att den s k normaliseringen slutar med att bi- homo- och transpersoner skall normaliseras? Varför inte personer som begår tidelag (sex med djur) eller pedofili? Dessa sexuella avarter är inte normala och kommer aldrig att vara normala"


    SD-politikern Tommy Hansson (tidigare chefredaktör för partitidningen SD-Kuriren):


    "Den aidsdoftande Shamefestivalen"


    Jimmie Åkesson partiledare Sverigedemokraterna


    "De smaklösa figurerna i Prideparaden"

  • Anonym (My SD-soul)

    Så underhållande när SD-hatarna länkar en massa dynga från interasistmen, motargument och liknande sosse/vänsterpropagandasidor.

    Jag såg irm under Almedalsveckan när de bar sig åt som en skock efterblivna getter. Med bajsballonger och en massa fåniga plakat som saknar grund. Fullständigt galet.

    Någon som hänvisar till de ovan nämnda är inte värd att ta på allvar.

Svar på tråden SD varför är du för / emot?