• Anonym (P)

    SD varför är du för / emot?

    Jag har ingen aning hur partierna ser ut det enda jag hört om är att folk antingen hatar eller älskar SD that's it

    Vore kul att höra folk som är emot SD vad ni utgår från för argument? och ni som är neutral mot SD eller stöttar SD varför ni gillar de?

  • Svar på tråden SD varför är du för / emot?
  • Anonym (grev)
    xMKx skrev 2018-08-07 14:14:02 följande:

    Med tanke på hur många som uttrycker sig rasistiskt i SDs led tycker jag att det kortet fortfarande fungerar relativt väl, än mer när man läser vad deras anhängare skriver (Stå upp för Sverige på Facebook till exempel, maken till iq-befriad samling människor får man leta efter).

    Så sent som igår eller i förrgår kom det ju fram att en som kandiderar för SD deltagit i nazistdemonstrationer. Hade hon var ett enstaka fall så hade man kunnat säga att "knäppskallar finns det överallt" men hon är ju bara en i en ojämförbar lång rad.


    Sagan om Peter och vargen.

    Alla "De Goda" (TM) har skrikit "rasism!" om allt och alla som berör SD sedan åtminstone valet 2006. Oavsett om det faktiskt varit något rasistiskt eller inte.

    Idag, tolv år senare, har de flesta av oss nog fattat att det varit en hel del överdrifter och felaktigheter i det där "rasist-larmandet" som det hölls på med. Och fortfarande hålls på med. 

    Resultat har blivit att när det idag verkligen, på riktigt, kommer fram något rasistiskt kring SD så skiter folk i det. Fullständigt. Antingen tror man det inte är sant det här heller eller så accepterar man att SD har en ganska väl fungerande process för att utesluta individer.

    Case in point: Annelie Sjöberg, centerpartist i Söderköping, deltar som talare på Folkets Demonstration år 2016. "De Goda" (TM) på Expo tycker att det är en "nazidemonstration". Centerpartier låter henne sitta kvar trots protester från Expo mfl.

    Några månader senare deltar hon i samma demonstration. "De Goda" (TM) klagar igen och Center orkar inte stå emot. Hon får lämna och går något år senare med i SD istället. Nu är hon kandidat för SD.

    Signaturen xMKx på Familjeliv ser någon text om detta någonstans (Facebook?), köper hela historien och skriver sedan på FL ett tvärsäkert påstående om "att en som kandiderar för SD deltagit i nazistdemonstrationer."

    Det handlar om en lokalpolitiker i Söderköping och det var ingen "nazistdemonstration". Så, tror du verkligen någon som inte redan är anti-SD bryr sig ett dugg om saken?

    Du hittar överhuvudtaget ingen referens till "nazistdemonstration" annat än på yttersta-vänsternsidor när du söker på [hennes namn] + [nazistdemonstration].
  • Iarwain
    Anonym (grev) skrev 2018-08-07 20:39:35 följande:
    Sagan om Peter och vargen.

    Alla "De Goda" (TM) har skrikit "rasism!" om allt och alla som berör SD sedan åtminstone valet 2006. Oavsett om det faktiskt varit något rasistiskt eller inte.

    Idag, tolv år senare, har de flesta av oss nog fattat att det varit en hel del överdrifter och felaktigheter i det där "rasist-larmandet" som det hölls på med. Och fortfarande hålls på med. 

    Resultat har blivit att när det idag verkligen, på riktigt, kommer fram något rasistiskt kring SD så skiter folk i det. Fullständigt. Antingen tror man det inte är sant det här heller eller så accepterar man att SD har en ganska väl fungerande process för att utesluta individer.

    Case in point: Annelie Sjöberg, centerpartist i Söderköping, deltar som talare på Folkets Demonstration år 2016. "De Goda" (TM) på Expo tycker att det är en "nazidemonstration". Centerpartier låter henne sitta kvar trots protester från Expo mfl.

    Några månader senare deltar hon i samma demonstration. "De Goda" (TM) klagar igen och Center orkar inte stå emot. Hon får lämna och går något år senare med i SD istället. Nu är hon kandidat för SD.

    Signaturen xMKx på Familjeliv ser någon text om detta någonstans (Facebook?), köper hela historien och skriver sedan på FL ett tvärsäkert påstående om "att en som kandiderar för SD deltagit i nazistdemonstrationer."

    Det handlar om en lokalpolitiker i Söderköping och det var ingen "nazistdemonstration". Så, tror du verkligen någon som inte redan är anti-SD bryr sig ett dugg om saken?

    Du hittar överhuvudtaget ingen referens till "nazistdemonstration" annat än på yttersta-vänsternsidor när du söker på [hennes namn] + [nazistdemonstration].
    Du kanske borde läsa på om sagan om Peter och Vargen.

    Men jag kan tänka mig att spärra in SD någonstans för allmän beskådan och varnande exempel.
  • xMKx
    Anonym (grev) skrev 2018-08-07 20:39:35 följande:
    Sagan om Peter och vargen.

    Alla "De Goda" (TM) har skrikit "rasism!" om allt och alla som berör SD sedan åtminstone valet 2006. Oavsett om det faktiskt varit något rasistiskt eller inte.

    Idag, tolv år senare, har de flesta av oss nog fattat att det varit en hel del överdrifter och felaktigheter i det där "rasist-larmandet" som det hölls på med. Och fortfarande hålls på med. 

    Resultat har blivit att när det idag verkligen, på riktigt, kommer fram något rasistiskt kring SD så skiter folk i det. Fullständigt. Antingen tror man det inte är sant det här heller eller så accepterar man att SD har en ganska väl fungerande process för att utesluta individer.

    Case in point: Annelie Sjöberg, centerpartist i Söderköping, deltar som talare på Folkets Demonstration år 2016. "De Goda" (TM) på Expo tycker att det är en "nazidemonstration". Centerpartier låter henne sitta kvar trots protester från Expo mfl.

    Några månader senare deltar hon i samma demonstration. "De Goda" (TM) klagar igen och Center orkar inte stå emot. Hon får lämna och går något år senare med i SD istället. Nu är hon kandidat för SD.

    Signaturen xMKx på Familjeliv ser någon text om detta någonstans (Facebook?), köper hela historien och skriver sedan på FL ett tvärsäkert påstående om "att en som kandiderar för SD deltagit i nazistdemonstrationer."

    Det handlar om en lokalpolitiker i Söderköping och det var ingen "nazistdemonstration". Så, tror du verkligen någon som inte redan är anti-SD bryr sig ett dugg om saken?

    Du hittar överhuvudtaget ingen referens till "nazistdemonstration" annat än på yttersta-vänsternsidor när du söker på [hennes namn] + [nazistdemonstration].
    Nu tycker jag i och för sig att folkets demonstration är en ytterst tveksam tillställning med talare och deltagare (fritt för vem som helst att delta givetvis) med belagda nazistkopplingar.

    Möjligt att det bara är de som redan övertygade som bryr sig, tyvärr. 
  • xMKx
    klyban skrev 2018-08-07 15:39:27 följande:

    Tycker du kortet fungerar väl och SD är på 24-28%, hur resonerar du med dig själv för nå fram till den tokiga?
    Vi har sedan länge passerat punkten där rasistkortet fungerar.

    Det finns knäppskallar överallt, även mer än SD.


    För det första fattar jag inte riktigt vad du skriver. Om jag tolkar dig rätt är inte läsförståelsen heller på topp.
  • lövet2
    xMKx skrev 2018-08-07 14:14:02 följande:

    Med tanke på hur många som uttrycker sig rasistiskt i SDs led tycker jag att det kortet fortfarande fungerar relativt väl, än mer när man läser vad deras anhängare skriver (Stå upp för Sverige på Facebook till exempel, maken till iq-befriad samling människor får man leta efter).


    Jag har färska erfarenheter av gruppen Stå upp för Sverige. Det är närmare 180.000 SD-anhängare som glatt visar upp den rasism som SD står för. För att skriva där måste man ansöka om att få bli medlem i gruppen. Det gjorde jag, och sedan försökte jag vara en förnuftig röst i anarkin där. Efter att ha blivit kallad en massa fula ord (där jävla vänsterextremist var det snällaste), så började jag anmäla några av de värsta regelbrotten. Det var en tidningsbild på en ung svart kille som vunnit något pris. Alla - utan undantag - tog för givet att han var afrikansk flykting som ljugit om sin ålder. Han kallades äcklig neger, jävla apa åk hem till Afrika osv. För varje inlägg som skrevs, så ökade hatet. Ändå stod inget i bildtexten om att han var flykting, utan bara att han gick i den och den skolan och hade vunnit ett pris. Många inlägg avslutades med "SD forever" eller "Jag röstar SD".
    Nåja, det togs nog inte väl upp att jag anmälde inlägg. Precis när jag höll på att anmäla ett inlägg där Malena Ernman kallades äcklig afghanälskare och där någon hoppades att hon skulle bli gruppvåldtagen och lämnad att dö, då blev jag utslängd ur gruppen och helt blockerad.

    Annat kul där var att visa konstiga bilder på statsministern och kalla honom apa, negerälskare, svagsint idiot mm. För att inte tala om vad de skrev om Pride. Alla bögar skulle skickas till Afghanistan där de skulle våldtas och sedan hängas.

    Japp, det är vad Facebookgruppen med 180.000 SD-anhängare ägnar sig åt. Men de säger sig absolut inte vara rasister ...
  • Anonym (xyz)
    lövet2 skrev 2018-08-07 23:51:04 följande:
    Japp, det är vad Facebookgruppen med 180.000 SD-anhängare ägnar sig åt. Men de säger sig absolut inte vara rasister ...
    Jaha, vem är överraskad över att det finns rasister som tänker rösta på SD?
    Innebär det att SD inte kan ha en politik som lockar även andra väljare?
    Vilket parti ska icke-rasister rösta på om de vill ha en mer restriktiv migrationspolitik?
    Moderaterna är på väg åt det hållet, men de säger att de inte kan samarbeta med SD. Då måste de samarbeta med S om de vill ha någon makt, men talar de inte om det före valet så är det ett lika stort svek mot väljarna som Decemberöverenskommelsen. Det enda de sagt är att de inte kommer stödja Löfvén som statsminister.

    Partierna har positionerat sig på ett sätt som gör att många av de som vill ha en mer restriktiv migrationspolitik hamnar hos SD.

    Till skillnad från de övriga partierna verkar SD ha självinsikt. Någon representant (Jimmie?) sa nyligen "väljarna gillar vår politik mer än vårt parti".
    För många av de övriga partierna verkar det vara tvärt om.

  • klyban
    xMKx skrev 2018-08-07 23:30:08 följande:
    För det första fattar jag inte riktigt vad du skriver. Om jag tolkar dig rätt är inte läsförståelsen heller på topp.
    Tycker du det går bra för rasistkortet?
    Och när du har SD på 24-28% i undersökningarna, ser du det som en framgång menar du?
    hur många meter var det?
  • klyban
    lövet2 skrev 2018-08-07 23:51:04 följande:
    Jag har färska erfarenheter av gruppen Stå upp för Sverige. Det är närmare 180.000 SD-anhängare som glatt visar upp den rasism som SD står för. För att skriva där måste man ansöka om att få bli medlem i gruppen. Det gjorde jag, och sedan försökte jag vara en förnuftig röst i anarkin där. Efter att ha blivit kallad en massa fula ord (där jävla vänsterextremist var det snällaste), så började jag anmäla några av de värsta regelbrotten. Det var en tidningsbild på en ung svart kille som vunnit något pris. Alla - utan undantag - tog för givet att han var afrikansk flykting som ljugit om sin ålder. Han kallades äcklig neger, jävla apa åk hem till Afrika osv. För varje inlägg som skrevs, så ökade hatet. Ändå stod inget i bildtexten om att han var flykting, utan bara att han gick i den och den skolan och hade vunnit ett pris. Många inlägg avslutades med "SD forever" eller "Jag röstar SD".
    Nåja, det togs nog inte väl upp att jag anmälde inlägg. Precis när jag höll på att anmäla ett inlägg där Malena Ernman kallades äcklig afghanälskare och där någon hoppades att hon skulle bli gruppvåldtagen och lämnad att dö, då blev jag utslängd ur gruppen och helt blockerad.

    Annat kul där var att visa konstiga bilder på statsministern och kalla honom apa, negerälskare, svagsint idiot mm. För att inte tala om vad de skrev om Pride. Alla bögar skulle skickas till Afghanistan där de skulle våldtas och sedan hängas.

    Japp, det är vad Facebookgruppen med 180.000 SD-anhängare ägnar sig åt. Men de säger sig absolut inte vara rasister ...

    Var alla 180000 rasister?
    Eller hur många var det som körde på med det språket?


    Det är en fara att överdriva(om nu det har skett, har dock inte en susning).
    Men märkt ifrån dessa högerextrema åsikterna, så är egentligen SD inte ens ett parti för dom.
    Men SD är det enda stället som snuddar mot deras politiska övertygelse, och därför dom är där.
    Och dom sprider sitt gift och lögner för locka till sig mer.

    Även om ni märker när ni lyckas diskutera med denna typen av människor, så är argumentation nått som man väldigt ogärna hänger sig till.
    Utan det är väldigt väldigt mycket ad honimem.
    Diskuterar själv med en del såna här på annat ställe, och det börjar med en ad hominem och avslutas med ad hominem, och i mitten så hinner de med ett par till diskussionstekniker och utan ens röra vid ämnet många ggr.


    Men om man ska vända nått, så ska man strunta i dessa, då de är obetydliga, utan det är de som är på fallrepet som man ska fånga in, så det inte hamnar i denna malström av hat och orelaterat.
    Dock får vi andra inte glömma att man inte kan tiga bort SD, eller skrika rasist, det tåget har gått för 10 år sedan.
    Jag tror dock jag kommer få rätt i min analys, och det är att man kommer komma till en punkt där vi aldrig kan göra nått åt SD längre.

    Dock finns det flera saker på SD-sida i politiken och för minskad invandring, man klarar inte ens av att identifiera detta.
    Hur ska man då klara av att adressera nått om man inte ens förstår på?
    Man förstår inte heller att folket insett att detta funkar inte, vårt samhälles infrastruktur fallerar.(nej, inte samtliga, men alldeles för många).
    Kommuner sätter sparkrav på sina delar av sin verksamhet, som är nästan orimliga och i en högkonjunktur på köpet.
    När vi får en lågkonjunktur, så kommer detta nog göra SD till största enskilda parti.
    Och då för ALLA problem blir helt plötsligt pinsamt uppenbara med infrastrukturen tex.
    Att se SD framfart är som titta på en väldigt långsam krasch, och ingen kommer med förslaget att kanske man ska fundera på en ny taktik att få stopp på kraschen.


    Vi kommer snart få rusta för miljöflyktingar, då kommer vi få lära oss vad problem är.


    hur många meter var det?
  • Anonym (grev)
    xMKx skrev 2018-08-07 23:27:19 följande:
    Nu tycker jag i och för sig att folkets demonstration är en ytterst tveksam tillställning med talare och deltagare (fritt för vem som helst att delta givetvis) med belagda nazistkopplingar.

    Möjligt att det bara är de som redan övertygade som bryr sig, tyvärr. 
    Men då så. Då är du ju en av de som jag skriver om. En av de som redan har bestämt sig för hur saker och ting är och vill att folk ska tro på samma saker som du tror(?) på.

    När NMR ansöker om demonstrationstillstånd i Göteborg vid bokmässan. Då är det en nazistdemonstration.

    När en lokal SD-politiker (du missade den) organiserar vad som kallas "folkets demonstration" och det står några "kända nazister" i publiken - då är det inte en "nazistdemonstration".

    Det blir inte ens en "nazistdemonstration" av att en av volontärerna på demonstrationen är medlem i Soldiers of Odin eller när en krönikör från tidningen Nya Tider talar på demonstrationen.

    Det är precis den här typen av överdrifter som gjort att ingen lyssnar på er längre när ni skriker "rasist!" om allt som har med SD att göra.

     
  • Anonym (grev)
    Iarwain skrev 2018-08-07 20:43:03 följande:
    Men jag kan tänka mig att spärra in SD någonstans för allmän beskådan och varnande exempel.
    Det har jag inga som helst problem med att tro på att du kan tänka dig.
Svar på tråden SD varför är du för / emot?