• Jinxedqueen

    Vi som har bf April 2019



    Hejsan!

    Jag är en kvinna på unga 28 år boendes i Kista med min sambo.

    Bara av en slump kände jag på mig att det var dags att kissa på den berömda stickan. 4 dagar till BIM.

    Vi blev gravida även förra månaden men tyvärr växte den knackigt och blev ett tidigt missfall.

    (Nu hoppas jag bilden syns och att det VERKLIGEN inte är ett spökstreck)

    Men 4 april ska denna snutt kika ut.

    Nu undrar jag, är vi fler? Vilka är ni? Har ni vågat testa?

    Kram!
  • Svar på tråden Vi som har bf April 2019
  • Ekskan
    Eloons skrev 2018-07-31 20:25:09 följande:

    Nu är jag lite nojig över missfall, andra barnet. Är det okej om jag frågar hur ert missfall började eller kände ni något speciellt i kroppen?


    Jag började känna det som mensvärk, sen kom det lite blod någon timme senare.
  • Eloons
    Ekskan skrev 2018-07-31 21:43:18 följande:

    Jag började känna det som mensvärk, sen kom det lite blod någon timme senare.


    Okej, tack för svar och beklagar missfallet!
  • Jordgubbsanna

    Jag började fick bruna flytningar (vilket kan va helt normalt också), sedan efter någon dag fick jag som kraftig mensvärk, så jag vek mig dubbel, dagen efter det blödde jag väldigt mycket och hade ont och dagen därpå fick jag bekräftat av akutgyn att det var mf.. så var det för mig i alla fall. =/ Är säkert olika för alla! =)

  • Eloons
    Jordgubbsanna skrev 2018-07-31 22:46:07 följande:

    Jag började fick bruna flytningar (vilket kan va helt normalt också), sedan efter någon dag fick jag som kraftig mensvärk, så jag vek mig dubbel, dagen efter det blödde jag väldigt mycket och hade ont och dagen därpå fick jag bekräftat av akutgyn att det var mf.. så var det för mig i alla fall. =/ Är säkert olika för alla! =)


    Tack för ditt svar och beklagar! Ja det är nog väldigt individuellt från person till person. Hoppas och håller tummarna att pyret stannar denna gång
  • Ekskan

    Hej tjejer!


    Hur är det med er, hur mår ni? 
    Jag har sjukt ömmande bröst och mår illa på kvällarna, annars mår jag bra, men jag börjar ana att detta inte kommer gå vägen, en konstig magkänsla jag har, men jag hoppas så klart att den är fel!

    Hoppas allt är bra med er!

  • Paramore1
    Ekskan skrev 2018-08-01 13:28:26 följande:

    Hej tjejer!

    Hur är det med er, hur mår ni? 

    Jag har sjukt ömmande bröst och mår illa på kvällarna, annars mår jag bra, men jag börjar ana att detta inte kommer gå vägen, en konstig magkänsla jag har, men jag hoppas så klart att den är fel!

    Hoppas allt är bra med er!


    Jag mår bra, börjar redan bona om i hemmet som jag gjorde med dottern. Sista tiden dammsög jag VARJE dag Haha! Lite illamående ibland annars mår jag bra!
  • Eloons
    Ekskan skrev 2018-08-01 13:28:26 följande:

    Hej tjejer!

    Hur är det med er, hur mår ni? 

    Jag har sjukt ömmande bröst och mår illa på kvällarna, annars mår jag bra, men jag börjar ana att detta inte kommer gå vägen, en konstig magkänsla jag har, men jag hoppas så klart att den är fel!

    Hoppas allt är bra med er!


    Ömmande och tunga bröst kom igår, inget illamående än så länge men molvärk, ett jävla humör och sjukt trött...

    Va jobbigt att du har den känslan! Försök att tänka positivt och att du väntar ett barn, inte ett missfall
  • Bf0419

    Hej! Här kommer en till med bf 1 april!

    Vecka 6 (5+3), hoppas det går vägen :)

    Någon mer än jag som har en FRUKTANSVÄRT svullen mage? Helt otroligt. Det är andra barnet och såhär såg jag ut i vecka 17 sist. Hoppas det lägger sig snart, för annars blir det svårt att dölja :)

  • Ekskan
    Bf0419 skrev 2018-08-02 07:22:19 följande:

    Hej! Här kommer en till med bf 1 april!

    Vecka 6 (5+3), hoppas det går vägen :)

    Någon mer än jag som har en FRUKTANSVÄRT svullen mage? Helt otroligt. Det är andra barnet och såhär såg jag ut i vecka 17 sist. Hoppas det lägger sig snart, för annars blir det svårt att dölja :)


    Grattis och välkommen! Glad
    Min mage är också supersvulllen s även brösten! Fast såhär var jag med min son också, svullnar upp direkt, jag har lätt för att samla på mig vätska.

    Hoppas du mår bra i övrigt!

  • Sofieee

    Jag har ömma bröst och som mensvärk i magen, krampar till lite ibland men mildare än vanliga menskramper, hur ska man veta vad som är normalt när det är första gången?

    Annars mår jag som vanligt, svårt att säga om man är mer varm och trött än vanligt i semestervärmen. Sambon tycker jag påpekar oftare att saker luktar starkt men det är inget jag märker av själv. Nu längtar jag mest tills allt känns lite mer verkligt och veckorna har gått lite till.

Svar på tråden Vi som har bf April 2019