• Kärleksbo

    Rädd för att låta rasistisk.

    Denna regering har varit en mardröm för Sverige och inte minst min familj. Jag vågar inte släppa ut mina barn ens på dagarna. Vi bor i ett lägenhetsområde som bara för några år sedan var rätt så tryggt men allt har förändras efter de öppnat ett flyktingboende i närheten.. 

    Det hände en gång att två män skällt ut mig för att jag inte har en slöja och att min 5 åriga dotter heller inte hade nån.. 

    Det har gått för långt!! Vad gör man? 
  • Svar på tråden Rädd för att låta rasistisk.
  • mamatill3

    Flytta om du kan och fundera på hur du ska rösta i höstens val.

  • lilleman2000

    Din rubrik sammanfattar bra det som är Sveriges största problem idag.

  • Doublevision

    Tråkigt hur Sverige har blivit men se till och rösta rätt i höst.

  • Totinona11

    Undrar ju lite vart du bor. Har aldrig blivit utskälld för att jag inte har slöja.

    Hela detta inlägget känns påhittat.

  • BeautifulLiz

    Det har gått så långt att man inte kan ifrågasätta något alls som har med Invandrings-eller flyktingpolitik att göra utan att riskera att bli stämplad som rasist.

    Jag känner mig inte säker på samma sätt som förr, då kunde man gå hem själv på nätterna t ex. Det vågar jag inte längre. Vågar inte ens cykla själv när det är mörkt.

    Kort sagt, en förlorad trygghet.

    Och detta gör mig inte till rasist.

  • Port II
    Kärleksbo skrev 2018-07-26 09:25:22 följande:

    Denna regering har varit en mardröm för Sverige och inte minst min familj. Jag vågar inte släppa ut mina barn ens på dagarna. Vi bor i ett lägenhetsområde som bara för några år sedan var rätt så tryggt men allt har förändras efter de öppnat ett flyktingboende i närheten.. Det hände en gång att två män skällt ut mig för att jag inte har en slöja och att min 5 åriga dotter heller inte hade nån.. 

    Det har gått för långt!! Vad gör man? 


    Sluta var rädd för att låta rasistisk är en bra början. Det är tramset om att vilja vara god som orsakat denna negativa samhällsförvandling.
  • Ggrodan

    Om några år kommer alla vi "rasister" som bara observerar hur samhället stryker sig under för en grupp inte vara något skämmigt eller fel längre och hela tabun kommer dö ut och att vara rasist blir att vara uppriktig och våga säga ifrån när man blir felbehandlad av vem det än är hur de än är ut. Men börja med att sluta vara rädd för stämpeln, att vara "rasist" i dagens samhälle är samma sak som att inte leva i förnekelse, sedan de riktiga rasisterna är ju vem som helst som spottar på mörka personer som går efter de med stora gäng och slår ihjäl de och kallar de olika saker, svenskar har bara inte fattat att de fokuserar på fel sorts "rasist" när någon som du blir kränkt av främmande människor som anser de har rätten att bestämma över dig och din dotters klädval.

  • ThomasW

    Ta på dig slöja och börja anpassa dig efter omgivningen.
    Ju tidigare du börjar ju lättare går det

Svar på tråden Rädd för att låta rasistisk.