• Svar på tråden IVF sommar/höst 2018
  • Jooosen

    Ibland könns allt så svårt. Varför skulle ivf fungera bättre om det inte tagit sig av sig självt. Har ju inte hittat något fel på

    Oss så varför skulle behandling ta sig. Negativa tankar idag :( ni är sånna kämpar allihopa!


    Ofrivilligt barnlös. Väntar på kallelse för första ivf-försöket
  • Sommarhopp
    Akira Öken skrev 2018-08-13 22:06:28 följande:

    Hej!Hej! Spännande! Är det andra IVF:en? Tycker jag känner igen ditt nick? (Men kanske inbillar mig).

    Jag har gjort ägguttag 4 gånger och har mått olika bra olika gånger. Om jag själv hade kunnat bestämma hade jag inte planerat in något dagen efter. Om du är orolig kanske du kan prata med den som håller i möhippe-planeringen?


    Det stämmer. Vi har hängt i samma trådar tidigare. Det här blir andra utplocket och förhoppningsvis tredje insättningen. Hade 4 i frysen från förra äggplocket, varav 1 klarade upptining. Har plussat båda insättningarna, men missfall i v 7 och 12. Hoppas på tredje gången gillt. Vi är oförklarligt barnlösa, men jag misstänker starkt att det beror på immunförsvaret eftersom jag har flera autoimuna sjukdomar.

    Jag vet tyvärr inte vem som håller i planeringen. Och även om jag gjorde det så vill jag ju inte avslöja att jag misstänker något. De flesta av mina vänner vet vid det här laget vad vi går igenom, men de vet nog inte vad der innebär att plocka ut ägg.
  • Goingen
    Akira Öken skrev 2018-08-13 01:31:10 följande:

    Vad tråkigt med den som inte klarade upptiningen. Hoppas på den andra! Har ni ytterligare blastocyster i frysen?

    Ursäkta min urkassa geografikunskap, vart ligger Carlanderska?


    Det ligger i Göteborg. Nej, tyvärr var det bara 2 så nu ör det sista gången????
  • Inalina

    Hej!! Så roligt med ny tråd! 

    Ska göra mitt första FET i stimulerad cykel nu i nästa cykel efter 2 misslyckade färskförsök. Negativt första gången och positivt andra gången (OJ vilken lycka att se ett plus!!!) med tidigt missfall bara ett par dagar senare tyvärr. 

    Jag är 34 och min man likaså, försökt i 3 år att bli gravida och har egentligen ingen förklaring varför det inte fungerar, vi fick 2 embryon till frysen under senaste försöket som vi nu ska försöka väcka till livGlad

    Känner igen flera här i tråden sedan tidigare och hoppas verkligen det är vår tur nu!! Härligt om man kan peppa, trösta och finnas där för varann då det är tufft med behandlingarna både fysiskt och psykiskt. Gör mina IVF i Prag, på Gennet klinken.
    Kram alla ser fram emot att följas åt till många plus!

  • Inalina
    Sommarhopp skrev 2018-08-13 22:27:37 följande:
    Det stämmer. Vi har hängt i samma trådar tidigare. Det här blir andra utplocket och förhoppningsvis tredje insättningen. Hade 4 i frysen från förra äggplocket, varav 1 klarade upptining. Har plussat båda insättningarna, men missfall i v 7 och 12. Hoppas på tredje gången gillt. Vi är oförklarligt barnlösa, men jag misstänker starkt att det beror på immunförsvaret eftersom jag har flera autoimuna sjukdomar.

    Jag vet tyvärr inte vem som håller i planeringen. Och även om jag gjorde det så vill jag ju inte avslöja att jag misstänker något. De flesta av mina vänner vet vid det här laget vad vi går igenom, men de vet nog inte vad der innebär att plocka ut ägg.
    Vi har också hängt i samma trådar en del, så tråkigt med dina missfall :(

    Jag misstänker också mitt immunförsvar som boven i dramat, och min läkare skrev ut prednisolone som jag ska ta nu inför FET i sep.
    Läkaren var ganska negativt inställd till att jag skulle knapra detta utan egentliga bevis för att jag har något fel på immunförsvaret dock.

    Ang din eventuella möhippa, vet dina närmaste tärnor om vad du går igenom? du kan ju hinta lite om att du ev ska göra ÄP snart om du är öppen med dem vill säga, jag mådde jättebra efter första ÄP men ganska dåligt och väldigt svullen efter andra så det är nog från gång till gång. Kram!!
  • Akira Öken
    Jooosen skrev 2018-08-13 22:24:39 följande:

    Ibland könns allt så svårt. Varför skulle ivf fungera bättre om det inte tagit sig av sig självt. Har ju inte hittat något fel på

    Oss så varför skulle behandling ta sig. Negativa tankar idag :( ni är sånna kämpar allihopa!


    Tänker också så ibland. Vissa dagar känns tanken att jag någonsin skulle bli gravid och få barn, som helt orealistisk. Sen hoppas jag igen och tänker att de allra flesta lyckas till slut.

    Hoppas att du mår bättre idag! Kram
  • Jooosen
    Akira Öken skrev 2018-08-14 16:06:19 följande:

    Tänker också så ibland. Vissa dagar känns tanken att jag någonsin skulle bli gravid och få barn, som helt orealistisk. Sen hoppas jag igen och tänker att de allra flesta lyckas till slut.

    Hoppas att du mår bättre idag! Kram


    Tack. Ja precis. Jag har så svårt att ens se framför mig att ja e gravid, med magen o allt. Har inte läst igenom så noga här men vad är din status nu? Kram !
    Ofrivilligt barnlös. Väntar på kallelse för första ivf-försöket
  • LillaAw

    Imorgon har jag mitt äggplock och är väldigt nervös. Men förra gången gick det bra och det är med samma läkare som jag gillar. Hoppas äggen har bra kvalitet den här gången.


    Påbörjat IVF 2018 nouw.com/nar2blir3
  • Akira Öken
    Sommarhopp skrev 2018-08-13 22:27:37 följande:

    Det stämmer. Vi har hängt i samma trådar tidigare. Det här blir andra utplocket och förhoppningsvis tredje insättningen. Hade 4 i frysen från förra äggplocket, varav 1 klarade upptining. Har plussat båda insättningarna, men missfall i v 7 och 12. Hoppas på tredje gången gillt. Vi är oförklarligt barnlösa, men jag misstänker starkt att det beror på immunförsvaret eftersom jag har flera autoimuna sjukdomar.

    Jag vet tyvärr inte vem som håller i planeringen. Och även om jag gjorde det så vill jag ju inte avslöja att jag misstänker något. De flesta av mina vänner vet vid det här laget vad vi går igenom, men de vet nog inte vad der innebär att plocka ut ägg.


    Förstår! Samtidigt kan man hinta lite försiktigt till de närmsta kvinnliga vännerna om när äggplocket kommer att ske och att det finns risk för att man inte mår så bra efter.

    När gifter ni er?
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018