• Svar på tråden IVF sommar/höst 2018
  • Saner

    Imorn bitti ska man ta test innan jobbet....nervöst. har lite mensvärk då å då och ömma bröstvårtor. Även trött. Känns bra heheh

  • Saner
    Wishful skrev 2018-08-27 13:16:25 följande:

    Blev självklart positivt igårkväll. Nu är det bara att vänta på mens sen ringa kliniken och börja med ägglossningstest igen och hoppas att jag har bättre timing nästa månad. Inte mycket att göra men sjukt frustrerande när man bara vill komma igång.


    Nej va tråkigt. Typiskt. Förstår du blir frustrerad.
  • Akira Öken
    Saner skrev 2018-08-27 21:30:19 följande:

    Imorn bitti ska man ta test innan jobbet....nervöst. har lite mensvärk då å då och ömma bröstvårtor. Även trött. Känns bra heheh


    Håller tummarna! :)
  • Mjbo
    Inalina skrev 2018-08-27 15:22:04 följande:

    jag är ju också på dag 10, var i väg på ultraljud nyss för att mäta slemhinnan som såg bra ut i alla fall :)

    mailat min klinik i Prag nu så jag får ett datum för överföringen! borde blir tis nästa vecka tror jag =) jag har inte fått veta om jag ska kolla något med ÄL, kanske behövs det inte när jag kör stimulerat...? allt går bra annars tycker jag, känner inte av något av östrogenet som jag äter i alla fall


    Åh så snart. Va kul! Ja räknar med slutet på nästa vecka ungefär.. stort lycka till! Så kul att vi är lika i tiden, om än du nu kommer få i sittningen tidigare än mig, men ändå :)
  • mammsen79
    Akira Öken skrev 2018-08-27 21:55:53 följande:

    Säkert ingen fara. Så länge det inte gör ont eller känns konstigt.


    Jag har ju nyligen börjat med mina sprutor.
  • Percafluviatilis
    Akira Öken skrev 2018-08-27 23:13:46 följande:

    Hur går det för er alla?

    Jag har varit på ultraljud idag och det såg bra ut. De räknade till 11 blåsor och ägguttag blir på fredag. Ser fram emot det!


    Åh, känns ju lovande ändå :) Hoppas det är lika många ägg i dem!

    Jag tragglar med mina provresultat gällande cell- och vävnadsprov. De har kommit nu men min läkare är bortrest och de måste därmed få en annan läkare att titta på detta och återkomma till mig. På fredag har vi startmöte :)
  • Sommarhopp
    Inalina skrev 2018-08-27 09:39:27 följande:

    inte meningen att låta som att ni inte har några problem, förstår att du är nervös och rädd ändå såklart!! men med det resultatet låter det som att ni har alla förutsättningar för att lyckas - det var så jag menade


    Ingen fara. Jag tog absolut inte illa upp. Jag vet att det är bra med 5 i frysen. Jag bara jämför med förra gången när 3 dog vid upptiningen och de andra två blev missfall. Eftersom min klinik säger att missfall aldrig beror på något annat än dålig kvalitet på äggen och 3 av de frysta dessutom var lite långsamma i utvecklingen eftersom de inte utvecklades till blastisar förän dag 6. Då blir jag nervös och tror att jag har dåliga ägg. Men det är givetvis bättre än bara något eller inget till frysen.
  • Sommarhopp
    Mjbo skrev 2018-08-27 10:11:55 följande:

    Vilket resultat! Kul! Håller alla tummarna att det går bättre denna gång:)


    Stort tack!

    Det är inte meningen att låta så negativ. Jag tror att det är en självförsvarsgrej, att utgå från att det inte kommer funka nu heller. De båda missfallen har tagit hårt på oss, framförallt det sista eftersom vi han se ett slående hjärta innan det gick åt skogen. Och sen åren av försök innan när vi aldrig fick se ett plus. Det är lätt att tro att det aldrig kommer funka. Men jag ska försöka tänka positivt.
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018