• Svar på tråden IVF sommar/höst 2018
  • Ontopic
    Jooosen skrev 2018-10-08 12:41:40 följande:

    Å spännande. Vad olika dagar det kan bli fast vi typ började samtidigt! Äggplocket kan ju kännas väldigt olika, o även olika för samma person om man gör der flera ggr. Vill inte skrämma upp dig men vill ändå va ärlig. Mitt gjorde väldigt ont. Grät mig igenom hela processen. Det va skitjobbigt. Fick ut 10 ägg. Återföring på onsdag on d inte ringer o säger lördag istället. Hör av dig när du vet när ditt blir :)


    Fasen vad illa att du hade så ont! Det verkar vara antingen eller när man plockar. Är så jädrans livrädd och har inte fått börja med sprutorna än! Hahah fy! Hur känns det liksom?
  • Jooosen
    LLW skrev 2018-10-08 13:03:39 följande:

    Klart du ska vara ärlig med hur det gick! Så tråkigt att du hade så ont :( fick du inte ordentligt med bedövning eller gick det inte att ge mer? 10 ägg är väl ändå ganska perfekt? Har för mig att de sagt i ivf-podden att det är det antal de ?vill? få ut. Känns det okej? Har du ont fortfarande?

    Mitt blir på torsdag klockan 7 ringde de precis och sa! Sövs först och sen är det plock 7.30. Så antar att de vill att det växer lite till efter sista sprutan orgalutran ikväll :) hoppas så innerligt att det finns något att plocka ut sen!


    Ja skönt!! Då slipper du fyremadel ikväll! Nej de kunde inte hindra den smärtan för det var liksom när de var inne o vred lite på äggstocken.. hoppas det känns bättre för dig! Jag har ont nu. Ligger hemma i sängen med värmekudde och tagit morfintablett. Ska försöka sova lite. Är extra öm på ena sidan... kram!! Det kommer gå fint för dig <3
    Oförklarligt barnlös. Började med första ivf-försöket 29/9
  • Jooosen
    Ontopic skrev 2018-10-08 13:14:20 följande:

    Fasen vad illa att du hade så ont! Det verkar vara antingen eller när man plockar. Är så jädrans livrädd och har inte fått börja med sprutorna än! Hahah fy! Hur känns det liksom?


    Precis! I början kändes det typ inte så mkt. Yes tänkte jag! Sen började helvetet.. när

    Börjar du med dina sprutor?
    Oförklarligt barnlös. Började med första ivf-försöket 29/9
  • Ontopic
    Jooosen skrev 2018-10-08 13:32:29 följande:

    Precis! I början kändes det typ inte så mkt. Yes tänkte jag! Sen började helvetet.. när

    Börjar du med dina sprutor?


    Hur är smärtan..? Typ nypande? Huggande?

    Vi skulle börjat nu men vår behandling blev uppskjuten.. nu skulle vi vänta på remiss. Ringde i veckan och de sa att vi hade hamnat på väntelistan och blev kallade någon gång till hösten. Vet inte hur de sköter det här men men..
  • Jooosen
    Ontopic skrev 2018-10-08 21:29:34 följande:

    Hur är smärtan..? Typ nypande? Huggande?

    Vi skulle börjat nu men vår behandling blev uppskjuten.. nu skulle vi vänta på remiss. Ringde i veckan och de sa att vi hade hamnat på väntelistan och blev kallade någon gång till hösten. Vet inte hur de sköter det här men men..


    Mer nypande. Men känner verkligen att det är ett nål liknande instrument som sticker där inne. För mig kändes det knappt som att dom hade bedövat området i mig :/.. MEN så behöver det ju inte vara !! Var kommer ni ifrån?
    Oförklarligt barnlös. Började med första ivf-försöket 29/9
  • Ontopic
    Jooosen skrev 2018-10-08 21:37:29 följande:

    Mer nypande. Men känner verkligen att det är ett nål liknande instrument som sticker där inne. För mig kändes det knappt som att dom hade bedövat området i mig :/.. MEN så behöver det ju inte vara !! Var kommer ni ifrån?


    Nä fy det låter så himla otäckt!! Jag vill inte göra det där plocket alltså!! Haha! Hoppas det inte blir så jag får ha det, men med min otur så förväntar man sig inget annat..

    vi är i från Kalmar men får behandlingen på RMC Linköping.. Ni?
  • LimeLime
    Ontopic skrev 2018-10-09 12:46:18 följande:

    Nä fy det låter så himla otäckt!! Jag vill inte göra det där plocket alltså!! Haha! Hoppas det inte blir så jag får ha det, men med min otur så förväntar man sig inget annat..

    vi är i från Kalmar men får behandlingen på RMC Linköping.. Ni?


    För att lugna dig lite: jag hade ett jättebra i princip smärtfritt äggplock. Gjorde ont (men hanterbart) när hon satte lokalbedövningen men det gick fort + att jag precis fått morfin då så var lite snurrig. Ingen smärta alls under själva plocket. Så det måste inte göra ont.
  • LLW
    Ontopic skrev 2018-10-09 12:46:18 följande:

    Nä fy det låter så himla otäckt!! Jag vill inte göra det där plocket alltså!! Haha! Hoppas det inte blir så jag får ha det, men med min otur så förväntar man sig inget annat..

    vi är i från Kalmar men får behandlingen på RMC Linköping.. Ni?


    Hej! Vi går också på rmc i Linköping. Har precis börjat behandling och har äggplock på torsdag. Jag har varit riktigt nervös för plocket då jag får så väldigt ont även vid mindre ingrepp som spolning etc, så jag bad att få bli sövd. Det är inte så vanligt verkar det som men dom gick med på det och jag känner mig så mycket lugnare. Tips att be om det om du är väldigt orolig kanske? Har ni börjat behandling än?
  • Liten elak och intelligent

    Blev orolig när jag testade i morse och strecket inte blivit starkare sedan i lördags. Men köpte ett digitalt test. Gravid 2-3 visade det! Jag ÄR gravid. Det är helt ofattbart. Jag kan och vågar liksom inte tro och hoppas.

  • Lu88

    Hej!
    Jag är ny här och det är så kul att läsa om alla starka kvinnor i detta forum!

    Jag har PCO och endometrios som resulterat i att jag har en cysta på höger äggstock som blockerar äggledaren. Jag började med Menopur 25/9 och hade äggplock imorse. Pga risk för överstimulering så kommer jag få köra totalfrys, vilket ändå känns ok med tanke på att man är rätt öm där nere nu.

    "Skönt" att höra att jag inte är den enda som det gjorde ont för. Själva äggplocket var ändå hanterbart och jag fick lugnande innan + morfin i armen 2 gånger under plocket. Det var smärtan precis efter läkaren var klar som gjorde olidligt ont! Jag blev helt kallsvettig, likblek och illamående och till slut var jag tvungen att spy. Hemsk upplevelse och jag önskar att ingen annan ska behöva gå igenom det.

    Totalt fick de i alla fall ut 25st ägg och nu väntar jag på att få höra hur många som blev befruktade.

Svar på tråden IVF sommar/höst 2018