• Pikacha

    Köpt husbil, har ni tips och hur gör man i Ullared?

    Vi har haft husvagn på säsongsplats i några år nu och ville får lite miljöombyte men kände inte för att köra runt med husvagn, så vi köpte en husbil.

    Nu får man ju tänka om lite, gällande planering av inköp osv, antar att man cyklar mer eftersom man kanske inte gärna åker iväg med hela husbilen varje gång.

    Har ni tips eller vill dela med er av erfarenheter är ni jättevälkomna

    Sen är jag ju barnsligt förtjust i Ullared och vill gärna att vi åker dit med husbilen, men hur gör man när man ska till varuhuset?
    Är det gångavstånd eller måste man köra dit?

  • Svar på tråden Köpt husbil, har ni tips och hur gör man i Ullared?
  • Duckan
    Sen är jag ju barnsligt förtjust i Ullared och vill gärna att vi åker dit med husbilen, men hur gör man när man ska till varuhuset?
    Är det gångavstånd eller måste man köra dit?

    Gångavstånd från parkeringen? Svar ja.
  • Pikacha

    Ja, jag vet att det finns en parkering vid varuhuset, men jag menar ju om man har ställt bilen på campingen och inte vill köra bort till varuhuset.

    Campingen är väl en bit bort, eller?

  • Popetot

    Vi kör husbil och brukar gå från campingen o tillbaka. Finns ju campingbussen vissa tider på året också. Finns dessutom kundvagnsparkering på campingen om ni går. Lättast att gå tycker vi. Alternativt köra till ullared först och ställa oss på husbilsparkeringen. Handla pch sen köra och checka i på campingen.

  • Pikacha
    Popetot skrev 2018-08-22 13:26:05 följande:

    Vi kör husbil och brukar gå från campingen o tillbaka. Finns ju campingbussen vissa tider på året också. Finns dessutom kundvagnsparkering på campingen om ni går. Lättast att gå tycker vi. Alternativt köra till ullared först och ställa oss på husbilsparkeringen. Handla pch sen köra och checka i på campingen.


    OK, så man kan gå med kundvagn till campingen, vad bra.

    Hur långt är det ungefär, hur lång tid tar det att gå till campingen och är det bra promenadväg med tanke på trafik?
  • Popetot
    Pikacha skrev 2018-08-23 11:35:30 följande:

    OK, så man kan gå med kundvagn till campingen, vad bra.

    Hur långt är det ungefär, hur lång tid tar det att gå till campingen och är det bra promenadväg med tanke på trafik?


    Oj, 10 minuter kanke...15? Trottoar utmed vägen med bred gång o cykelbana. Uppförbacke dit men hellre det än hem när man drar på en kundvagn.

    Övriga tankar kring husbil...vi stannar inte så länge på de olika ställena. 2 kanske 3 nätter sp vi sköter handlandet på vägen mellan. Planerar inköp väl. Fördel med husbil är att du kan välja ställplats (finns en vid ullared t om) Ofta billigare men mindre service. Blir du medlem i husbilsklubben så finns deras ställplatser att ladda ner. Vi har lagt in demi vår gps och kan lätt söka reda på ställplatser i området vi befinner oss.

    Kör ni utomland där de är mycket bättre än sverige på ställplatser så rekommenderar jag att köpa bordatlas. Den är skriven på tyska så fördel att kunna det språket men de har ett bra symbolsystem så lär man sig bara vilka kriterier man har (t ex wc, dusch, el) så kan man snabbt utröna om platsen passar en.

    Lycka till och välkommen till husbilslivet!
Svar på tråden Köpt husbil, har ni tips och hur gör man i Ullared?