• Jennymaria84

    IVF start i HÖST - vi som ska göra vår första IVF

    Hej!

    Jag ska påbörja IVF i höst! Har gjort utredning och ska ha startsamtal i höst!

    Vore kul att följa några fler! ??

  • Svar på tråden IVF start i HÖST - vi som ska göra vår första IVF
  • Emstahsa

    Hade ÄP i torsdags, inte nog med att min läkare först var 30 min sen, när vi ringde henne så blev hon helt hysterisk och sa " det spelar ingen roll om det får 48h efter ÄL-sprutan" och sedan så hon att hon inte ville fortsätta med mig, då efter att vi betalat helt sjukt mycket pengar

    Min man bad då i receptionen om pengarna tillbaka, för själva ÄP men de hade då hunnit hitta en annan doktor som skulle utföra ingreppet, mycket varsam och respektfull man. Skönast var nog att bli sövd, gick smidigt och bra, fick ut 7.. imorgon skall vi sätta in dem igen

  • Annanathalia
    Carinrebecca skrev 2019-04-13 09:35:27 följande:

    Totalt livrädd för att skriva det här, men vi har precis plussat! Jag är gravid!


    Åh vad glad jag blir för att läsa detta, känner samma livrädda känsla men samma här!!
  • Carinrebecca
    Annanathalia skrev 2019-04-13 14:35:05 följande:

    Åh vad glad jag blir för att läsa detta, känner samma livrädda känsla men samma här!!


    Va har ni? Åh vad fantastiskt att läsa. Hur mår du med allt?
  • Loviisa89
    Carinrebecca skrev 2019-04-13 09:35:27 följande:

    Totalt livrädd för att skriva det här, men vi har precis plussat! Jag är gravid!


    Grattis, så kul!! :D
    Insta: Ivfskafunka
  • Carinrebecca
    Loviisa89 skrev 2019-04-13 17:12:22 följande:

    Grattis, så kul!! :D


    Tack! Jag har fortfarande inte smält det här, och jag känner mig så orolig. Men jag måste ändå glädjas och känna att det här är helt fantastiskt. Det är första gången som vi har lyckats bli gravida och det tänker jag glädjas åt oavsett! Sen hoppas jag så klart av hela mitt hjärta att det här kommer ta oss hela vägen.
  • Annanathalia
    Carinrebecca skrev 2019-04-13 16:39:57 följande:

    Va har ni? Åh vad fantastiskt att läsa. Hur mår du med allt?


    Helt ärligt helt livrädd, vågar inte investera några känslor men man gör ju det ändå. Väntar på missfall vilket är en hemsk känsla men är samtidigt så glad att vi faktiskt blev gravida naturligt efter 2 år. Så galet. Hur mår du?
  • Annanathalia
    Carinrebecca skrev 2019-04-13 16:39:57 följande:

    Va har ni? Åh vad fantastiskt att läsa. Hur mår du med allt?


    Helt ärligt helt livrädd, vågar inte investera några känslor men man gör ju det ändå. Väntar på missfall vilket är en hemsk känsla men är samtidigt så glad att vi faktiskt blev gravida naturligt efter 2 år. Så galet. Hur mår du?
  • Carinrebecca
    Annanathalia skrev 2019-04-13 21:53:02 följande:

    Helt ärligt helt livrädd, vågar inte investera några känslor men man gör ju det ändå. Väntar på missfall vilket är en hemsk känsla men är samtidigt så glad att vi faktiskt blev gravida naturligt efter 2 år. Så galet. Hur mår du?


    Förstår dig absolut, är så dubbla, om inte trippla känslor det här! Men wow, vad häftigt att det tog sig för er naturligt. Vi blev gravida på vårt fjärde ivf försök, har dessutom satt in två embryon så mitt i all den här förvirringen och alla känslor finns tanken på att det till och med kan vara två där inne!
  • Loviisa89
    Carinrebecca skrev 2019-04-13 21:15:42 följande:

    Tack! Jag har fortfarande inte smält det här, och jag känner mig så orolig. Men jag måste ändå glädjas och känna att det här är helt fantastiskt. Det är första gången som vi har lyckats bli gravida och det tänker jag glädjas åt oavsett! Sen hoppas jag så klart av hela mitt hjärta att det här kommer ta oss hela vägen.


    Förstår att du är orolig, det vore ju nästan konstigt om man inte var det efter sånt här kämpande. Jag håller tummarna att allt ska gå bra :)
    Insta: Ivfskafunka
  • Carolaj83
    Carinrebecca skrev 2019-04-13 09:35:27 följande:

    Totalt livrädd för att skriva det här, men vi har precis plussat! Jag är gravid!


    Wow grattis
Svar på tråden IVF start i HÖST - vi som ska göra vår första IVF