• Lilla Lina

    Vi med BIM oktober 2018

    Hej!!

    Känner att jag har äran att starta en tråd för alla oss med BIM oktober i år! :) Här välkomnar vi nya till tråden och samlar upp er från september-tråden som tyvärr får kämpa på en månad till. Här tar vi nya tag och satsar för fullt mot massa fina sommarbebisar 2019. :)

    Kort om mig då: andra riktiga försöket med sambon, vi är båda 29 år och har inga barn. Bor i södra Sverige och håller på att leta hus för fullt samtidigt som vi planerar barn. Har alltid sagt att jag vill ha barn innan jag fyller 30, vilket jag gör i maj så det sket sig idag när jag fick mensen. Men försöker se positivt, sommarbarn- hur romantiskt låter inte det? :)

    Har bim 6 oktober och äl runt 23 september. Har långa cykler vilket är frustrerande med all denna väntan!

    Som sagt, välkomna hit alla som vill så ska vi heja och stötta varandra bäst vi kan! :)

    BIM-listan oktober

    6/10 Lilla Lina

  • Svar på tråden Vi med BIM oktober 2018
  • Canama
    Jojjans skrev 2018-10-09 16:28:04 följande:

    Fattar, men för mig är det typ så jag alltid gjort... men utan stickor pga känner jättetydligt min äl och har regelbunden mens så vet när den kommer va, och ligger regelbundet innan äl för att vara på den säkra sidan. Tänkte att det var den vanliga metoden hehe. Men jag älskar att läsa på och fatta hur min kropp fungerar så kanske inte konstigt att jag kört på lite säkrare kort från början.

    Har börjat tempa i våras för att bekräfta mina egna känningar stämmer också. Och förra månaden använde jag äl-stickor för första gången eftersom jag inte visste när äl skulle komma tillbaka efter missfall. Fick endast svag stegring men dagen efter kom molvärken och dagen efter det kom temphöjning, så nu slutar jag med stickorna igen :)


    Jag hör till dom som gått på skräckhistorierna från tonåren om hur man blir gravid såfort man har oskyddat sex med en kille en endaste gång haha! Snacka om wake-up call när de inte var så lätt som man trott... Kommer nog inte vid framtida graviditeter heller använda ÄLstickor eftersom jag denna månad inte lyckades fånga den endå. Däremot NC som jag kört nästan 2 år verkar ha koll! Jag tycker också de är intressant med hur kroppen fungerar! Ha insett att jag alltid går upp i vikt typ veckan innan mensen. Mitt yngre jag skulle alltid börja hetsbanta då men nu vet jag att vikten följer min cykel så stressar inte upp mig längre (eller om det är de att man blivit äldre och mindre brydd...) men som exempel!
  • EmmaAF
    mangon skrev 2018-10-09 17:59:17 följande:

    Hur då? Ser svagt plus :) skulle tro att det är positivt? Om du bara är på äl 9-10


    Fick svagt igår på RFSU och billiga tester men dom tog slut och hade nu bara Testlagrets tester, vill ju helst testa med samma test för att kunna se om det blir någon ökning eller om det bara är dessa spökstreck..
  • Sparv1

    Jahopp, och där kom mensen. Igen. Verkar som det aldrig kommer bli vår tur. Jag är så himla ledsen och frustrerad. Hur tusan ska man egentligen göra för att bli gravid, inget vi gör funkar ju. Jag orkar snart inte försöka längre...

  • Sparv1

    Jahopp, och där kom mensen. Igen. Verkar som det aldrig kommer bli vår tur. Jag är så himla ledsen och frustrerad. Hur tusan ska man egentligen göra för att bli gravid, inget vi gör funkar ju. Jag orkar snart inte försöka längre...

  • Livethänder
    Sparv1 skrev 2018-10-09 19:24:32 följande:

    Jahopp, och där kom mensen. Igen. Verkar som det aldrig kommer bli vår tur. Jag är så himla ledsen och frustrerad. Hur tusan ska man egentligen göra för att bli gravid, inget vi gör funkar ju. Jag orkar snart inte försöka längre...


    Beklagar, är det första barnet ni försöker på?

    Hur många månader har ni försökt? <3
  • Clemmentina
    JenniferBeckman skrev 2018-10-09 17:44:50 följande:

    Jag har precis fått hem mina digitala ÄL test. När ska jag egentligen börja ta ÄL test? Min cykel varierar så, förra månaden 28 dagar, månanden innan 33 dagar, innan dess 31dagar och månaden innan 34 dagar. Dock att tillägga är att förra månaden åt jag rosenrot och bidrottninggele vilket kanske har en bidragande orsak. Kan jag börja med testen nu eller är det försent denna månad? Har även fått hem munkpeppar. Är det försent att börja med denna månad också?


    Vilken dag är du på nu? Jag skulle utgått från din kortaste cykel (dvs förra månadens) och börja testa enligt de instruktioner som finns i bipacksedeln.
  • Livethänder
    JenniferBeckman skrev 2018-10-09 17:44:50 följande:

    Jag har precis fått hem mina digitala ÄL test. När ska jag egentligen börja ta ÄL test? Min cykel varierar så, förra månaden 28 dagar, månanden innan 33 dagar, innan dess 31dagar och månaden innan 34 dagar. Dock att tillägga är att förra månaden åt jag rosenrot och bidrottninggele vilket kanske har en bidragande orsak. Kan jag börja med testen nu eller är det försent denna månad? Har även fått hem munkpeppar. Är det försent att börja med denna månad också?


    Munkpeppar ska man ta från mensens första dag och fram till äl :)

    Börja testa nån dag efter att mensen slutat så att du inte missar äl <3
  • Clemmentina

    R


    Sparv1 skrev 2018-10-09 19:25:14 följande:

    Jahopp, och där kom mensen. Igen. Verkar som det aldrig kommer bli vår tur. Jag är så himla ledsen och frustrerad. Hur tusan ska man egentligen göra för att bli gravid, inget vi gör funkar ju. Jag orkar snart inte försöka längre...


    Jag känner med dig! Hur länge har ni försökt? Förstår att det inte är någon större tröst kanske men du är inte ensam. Vi har två försök kvar innan vi får söka hjälp.
  • Sparv1
    Livethänder skrev 2018-10-09 19:35:33 följande:

    Beklagar, är det första barnet ni försöker på?

    Hur många månader har ni försökt? <3


    Tack. Ja, det är första barnet vi försöker på. Hade missfall i v 12 för snart 11 månader sedan och vi har försökt sen dess, utan nåt som helst resultat. jag börjar verkligen känna att det är hopplöst nu. Blir så irriterad på mig själv att jag blir så påverkad och frustrerad varje gång mensen kommer.
Svar på tråden Vi med BIM oktober 2018