• Lilla Lina

    Vi med BIM oktober 2018

    Hej!!

    Känner att jag har äran att starta en tråd för alla oss med BIM oktober i år! :) Här välkomnar vi nya till tråden och samlar upp er från september-tråden som tyvärr får kämpa på en månad till. Här tar vi nya tag och satsar för fullt mot massa fina sommarbebisar 2019. :)

    Kort om mig då: andra riktiga försöket med sambon, vi är båda 29 år och har inga barn. Bor i södra Sverige och håller på att leta hus för fullt samtidigt som vi planerar barn. Har alltid sagt att jag vill ha barn innan jag fyller 30, vilket jag gör i maj så det sket sig idag när jag fick mensen. Men försöker se positivt, sommarbarn- hur romantiskt låter inte det? :)

    Har bim 6 oktober och äl runt 23 september. Har långa cykler vilket är frustrerande med all denna väntan!

    Som sagt, välkomna hit alla som vill så ska vi heja och stötta varandra bäst vi kan! :)

    BIM-listan oktober

    6/10 Lilla Lina

  • Svar på tråden Vi med BIM oktober 2018
  • Sparv1
    Clemmentina skrev 2018-10-09 19:39:01 följande:

    R

    Jag känner med dig! Hur länge har ni försökt? Förstår att det inte är någon större tröst kanske men du är inte ensam. Vi har två försök kvar innan vi får söka hjälp.


    Tack, det känns skönt att man inte är alldeles ensam i detta. Svarade precis längre upp att jag hade missfall i v12 för snart 11 månader sedan och har försökt sen dess. Vi får söka hjälp i december, och det är nästan så jag längtar dit.

    Försöker ni också för första barnet?
  • Jojjans
    Jojjans skrev 2018-10-09 08:42:23 följande:

    Bim imorgon. Har noll känningar, inte ens spända bröst. Noll dagen-innan-mens-pms. Ingen molvärk. Ingenting. Tror det är minimal chans att jag är gravid då vi bara fick till det 1 gång 5 dagar innan äl (borde inte ha försökt pga första äl efter sent MF) men kan inte låta bli att hoppas.

    Känner mig så utanför när jag inte längre kan vara med i ?gravid-gänget?. Går fortfarande in i min gamla ?BF Feb 2019?-grupp och läser och drömmer om vart jag eg skulle ha varit. Vill liksom bara vara ?med? igen och gå in i gravidrollen igen...


    Och där kom mensen, en dag för tidigt dessutom.. skönt att slippa hoppas. Och skönt att äntligen få börja försöka ordentligt. Jag hoppar över till BIM- novembertråden nu och tröstar mig med att vi egentligen ont försökte på riktigt denna månad.
  • JenniferBeckman
    Clemmentina skrev 2018-10-09 19:37:06 följande:

    Vilken dag är du på nu? Jag skulle utgått från din kortaste cykel (dvs förra månadens) och börja testa enligt de instruktioner som finns i bipacksedeln.


    Jag är på dag 12 enligt min beräkning men jag skulle ha börjat testa redan dag 8 enligt beskrivningen. Med andra ord bör jag spara testen till nästa månad då det redan verkar vara kört enligt beskrivningen.
    Livethänder skrev 2018-10-09 19:38:29 följande:

    Munkpeppar ska man ta från mensens första dag och fram till äl :)

    Börja testa nån dag efter att mensen slutat så att du inte missar äl <3


    Enligt flo appen ska jag ha äl om 5 dagar. Jag hade min senaste mens första dag 28/9. Men andra ord borde jag vänta med både munkpeppar och test till nästa månad?
  • Klarabella90

    Jag och min man har nu bestämt oss för att försöka skaffa barn. Jag har inte riktigt förstått hur mycket det verkar vara att hålla reda på. Jag använder mig av P-tracker appen vanligtvis för att ha koll på när min mens ska komma, vilken brukar stämma bra. Jag har en väldigt tydlig cykel och har många symptom innan både ägglossning och mens. Viktuppgång, humörsvängningar, ömma bröst osv.


    Jag sitter nu och funderar över hur vi ska göra för att öka våra chanser. Jag har hört talas om smep och såg att någon skrev att de "bara" haft sex två gånger innan äl. 
    Finns det någon "plan" för hur ofta man ska ha sex? Ska vi ha det innan äl och vid äl och efter? Nu hade vi sex en gång innan äl och under min äl (enligt vad min app sa och vad jag kände rent kroppsligt, använde mig inte av äl-sticka)


    Ber om ursäkt om jag kommer här som en rookie och ställer dumma frågor när fler av er verkar ha kämpat i flera månader.. 

  • cassandra92
    Sparv1 skrev 2018-10-09 19:24:32 följande:

    Jahopp, och där kom mensen. Igen. Verkar som det aldrig kommer bli vår tur. Jag är så himla ledsen och frustrerad. Hur tusan ska man egentligen göra för att bli gravid, inget vi gör funkar ju. Jag orkar snart inte försöka längre...


    Åh jag beklagar! Jag vet hur det känns, det här blir vårt tionde försök och det tar i en. Jag förstår hur du menar med att man nästan ger upp :(
  • cassandra92
    Jojjans skrev 2018-10-09 20:28:50 följande:

    Och där kom mensen, en dag för tidigt dessutom.. skönt att slippa hoppas. Och skönt att äntligen få börja försöka ordentligt. Jag hoppar över till BIM- novembertråden nu och tröstar mig med att vi egentligen ont försökte på riktigt denna månad.


    Åh beklagar! Hoppas ni får plus i november och att jag slipper träffa dig i den tråden haha :) det här är det enda stället man hoppas att man "blir av med människor" haha att folk får plus!
  • Livethänder
    JenniferBeckman skrev 2018-10-09 20:53:57 följande:

    Jag är på dag 12 enligt min beräkning men jag skulle ha börjat testa redan dag 8 enligt beskrivningen. Med andra ord bör jag spara testen till nästa månad då det redan verkar vara kört enligt beskrivningen.Enligt flo appen ska jag ha äl om 5 dagar. Jag hade min senaste mens första dag 28/9. Men andra ord borde jag vänta med både munkpeppar och test till nästa månad?


    Ja jag hade nog väntat med den, så att du får ut maximalt av effekten sen! :)
  • Clemmentina
    Sparv1 skrev 2018-10-09 20:16:45 följande:

    Tack, det känns skönt att man inte är alldeles ensam i detta. Svarade precis längre upp att jag hade missfall i v12 för snart 11 månader sedan och har försökt sen dess. Vi får söka hjälp i december, och det är nästan så jag längtar dit.

    Försöker ni också för första barnet?


    Beklagar missfallet! Förstår dig. Vi har försökt med första barnet sedan januari.
  • Clemmentina

    D


    JenniferBeckman skrev 2018-10-09 20:53:57 följande:

    Jag är på dag 12 enligt min beräkning men jag skulle ha börjat testa redan dag 8 enligt beskrivningen. Med andra ord bör jag spara testen till nästa månad då det redan verkar vara kört enligt beskrivningen.Enligt flo appen ska jag ha äl om 5 dagar. Jag hade min senaste mens första dag 28/9. Men andra ord borde jag vänta med både munkpeppar och test till nästa månad?


    Svårt! Alltså det går ju att testa ändå...brukar du känna av din ägglossning? Eller så avvaktar du till nästa omgång.
  • JenniferBeckman
    Livethänder skrev 2018-10-09 21:32:44 följande:

    Ja jag hade nog väntat med den, så att du får ut maximalt av effekten sen! :)


    Tänkte du på testen eller munkpepparn eller båda?
Svar på tråden Vi med BIM oktober 2018