• Velindasmay

    Våldtagen..

    Hej allihopa...

    I förrgår fick jag uppleva något som jag hoppas att ingen annan på denna jord upplever...

    Jag vart nämligen våldtagen...jag blir äcklad av mig själv, äcklad av att jag valde att gå ut med kort kjol och linne, jag känner mig så sjukt värdelös och ovärd att jag knappt vill leva just nu, jag är livrädd för att kanske blivit gravid, livrädd för att vistas nära män, livrädd för livet!

    Jag vill gärna höra vad ni tycker jag ska göra/Vad ni tror om allt detta, några ider? Någon som kan relatera? Någon som förstår? Snälla...i need you all..

  • Svar på tråden Våldtagen..
  • OlgaElvira

    Anmäl det brott du utsatts för, se till att dina eventuella fysiska skador dokumenteras. Börja med polisanmälan, ring 114 14 så hjälper de dig vidare.

    Och du, du har inte gjort något fel. Du har blivit utsatt för ett brott. Om det känns tryggare ta kontakt med kvinnojour för att få någon med dig när du anmäler om du inte har någon trygg och stabil vän.

  • CitronTulo

    Praktiskt: polisanmäl, gör gravtest, hivtest samt för könssjukdomar!

    Ta emot profesionellt samtalsstöd.

    Försök att inte lägga någon skuld på dig själv!

  • Colourfulrainbow

    Beklagar verkligen TS! Det är absolut inte ditt fel. Du ska inte känna dig äcklad av dig själv och din klädsel.

    Ring 114 14. Ring kvinnofridslinjen för stöd. De har öppet dygnet runt.

    Samla ihop dina kläder du hade på dig vid tillfället. Tvätta inte dem.

    Har du tagit dagen efter piller?

  • Velindasmay

    Hej..

    Tack för ditt stöd och nej det har jag inte,

    Har aldrig känt behov för sånt, vilket jag ångrar nu...känns som att jag inte ens borde anmäla, kanske gör han arg eller nått då..

  • Velindasmay
    CitronTulo skrev 2018-09-08 16:58:04 följande:

    Praktiskt: polisanmäl, gör gravtest, hivtest samt för könssjukdomar!

    Ta emot profesionellt samtalsstöd.

    Försök att inte lägga någon skuld på dig själv!


    Tack...

    Vågar inte polisanmäla då jag är rädd att han blir arg och utgör mer hot mot mig..

    Har bokat tid hos gynekologen på onsdag så vi får väll se

    Hur det blir..
  • Anonym (Ta hand om dig)

    Du borde göra en polisanmälan, han har begått ett brott mot dig. 
    Ta kontakt med vårdcentralen, du behöver få professionell hjälp med att bearbeta detta hemska du har blivit utsatt för. 
    Har du någon nära vän eller familj som du kan prata med?

  • Anonym (Earthdragon)
    Stampidus skrev 2018-09-09 08:24:35 följande:

    "Livrädd att vistas kring män". Vilket trams. Jag har aldrig våldtagit någon eller ens behandlat någon utan respekt, och inte någon av mina manliga vänner heller. Ska du diskriminera mig som man bara för att du varit ute en blöt natt och råkat på någon kriminell? Du får lära dig sålla bland bra och dåliga män istället. Bra män kommer inte ragga på dig aggressivt.


    Fy vilket sunkigt inlägg till någon som precis blivit våldtagen! Bara för du inte våldtar visar ändå ditt inlägg att du inte är en bra man. ALLA män är potentiella våldtäktsmän för en kvinna. Vi kan aldrig veta vem som är bra eller dålig hur försiktiga vi än är. Och allra oftast blir vi våldtagna av någon vi känner. Skäms på dig att sparka någon som ligger!

    Och till ts, jag beklagar verkligen vad du varit. Er om. Polisanmäl och sök samtalskontakt. Angående personen som jag får intrycket av att du känner, så måste du ändå våga! Risken är väl ändå större att han gör om det om han känner att han kunde göra så ostraffat? Och om han sen hotar dig kan du söka skydd via kvinnofridslinjen och dokumentera allt. Berätta för någon du litar på vad han gjort, visa alla sms/hot och allt som händer så har du vittne.
  • Anonym (Kkklllllö)

    Du ska besöka en akut mottagning för de som blivit våldtagna!! Viktigt viktigt viktigt!! Vilket län bor du i eller vilken kommun? Kan hjälpa att kolla upp!

    Har själv blivit utsatt och åkte då till akutmottagning för våldtagna och där gjorde de en undersökning där de topsa kroppen, tog kort mm. De är jätteproffessionella och vana att möta offer och jag kände mig väldigt trygg och hade samtalskontakt med dom i flera månader efter. Oavsett måste du gå akut nånstans för bevis i underliv, under naglar etc försvinner snabbt.

    Stor kram <3 du är stark!

  • Mimosa86
    Stampidus skrev 2018-09-09 08:24:35 följande:

    "Livrädd att vistas kring män". Vilket trams. Jag har aldrig våldtagit någon eller ens behandlat någon utan respekt, och inte någon av mina manliga vänner heller. Ska du diskriminera mig som man bara för att du varit ute en blöt natt och råkat på någon kriminell? Du får lära dig sålla bland bra och dåliga män istället. Bra män kommer inte ragga på dig aggressivt.


    Fråga, hur ska vi kvinnor kunna se vilja som är bra män eller inte? Har våldtäcktsmän specifika signalement? ett horn i pannan tex eller svans vi kan leta efter när vi gör en säkerhetsbedömningar.

    För jo, det är så vi kvinnor måste göra VARJE gång vi befinner oss ute sent eller på avfolkade platser när män dyker upp. Vi måste hela tiden göra en riskanalys eftersom vi är utsatta på den fronten. Och tyvärr är det en rädsla samhället starkt uppmuntrar oss att ha ioch med att högre krav ställs på kvinnor att vara proaktivt och förebygga brottet själv. Gör vi inte det så kan det vändas emot oss i en rättssal.

    Ta tex polisens varning om att kvinnor inte ska jogga med hörlurar. Har polisen någonsin gått ut och varnat killar att inte ha matchhalsduk på sig när de ska på derbyn? Har polisen varnat killar för att undvika att gå på match efter dödsfallet av en djurgårdssupporter? Har polisen någonsin lagt ansvaret på ett rånoffer att ?du skulle inte ha haft den dyra klockan på dig? som man ifrågasätter en tjej som är ute i kjol?
  • Anonym (lotto)
    Mimosa86 skrev 2018-09-09 09:19:53 följande:
    Fråga, hur ska vi kvinnor kunna se vilja som är bra män eller inte? Har våldtäcktsmän specifika signalement? ett horn i pannan tex eller svans vi kan leta efter när vi gör en säkerhetsbedömningar.

    För jo, det är så vi kvinnor måste göra VARJE gång vi befinner oss ute sent eller på avfolkade platser när män dyker upp. Vi måste hela tiden göra en riskanalys eftersom vi är utsatta på den fronten. Och tyvärr är det en rädsla samhället starkt uppmuntrar oss att ha ioch med att högre krav ställs på kvinnor att vara proaktivt och förebygga brottet själv. Gör vi inte det så kan det vändas emot oss i en rättssal.

    Ta tex polisens varning om att kvinnor inte ska jogga med hörlurar. Har polisen någonsin gått ut och varnat killar att inte ha matchhalsduk på sig när de ska på derbyn? Har polisen varnat killar för att undvika att gå på match efter dödsfallet av en djurgårdssupporter? Har polisen någonsin lagt ansvaret på ett rånoffer att du skulle inte ha haft den dyra klockan på dig som man ifrågasätter en tjej som är ute i kjol?
    Ändå så drabbas kvinnor enbart av en bråkdel av det våld ni kvinnor sett till att skapa i samhället? Män drabbas MYCKET högre omfattning av oprovocerat våld. Du kan inte ens börja jämföra könet. Dessutom är det MYCKET grövre mot män. Att ni kvinnor hela tiden utmålar er själva som offer är patetiskt.
  • Colourfulrainbow
    Anonym (lotto) skrev 2018-09-09 10:19:07 följande:

    Ändå så drabbas kvinnor enbart av en bråkdel av det våld ni kvinnor sett till att skapa i samhället? Män drabbas MYCKET högre omfattning av oprovocerat våld. Du kan inte ens börja jämföra könet. Dessutom är det MYCKET grövre mot män. Att ni kvinnor hela tiden utmålar er själva som offer är patetiskt.


    Ditt gnäll är patetiskt ditt kvinnoföraktande fanskap. Det här är känsliga rummet, och en kvinna som blivit våldtagen söker stöd. Det här är inte en tråd för dig att spy galla över genus och feminism. Vad är det med dig? Har du ingen mor? En KVINNA som burit dig i nio månader och tagit hand om dig.
  • Anonym (Earthdragon)
    Anonym (lotto) skrev 2018-09-09 10:19:07 följande:

    Ändå så drabbas kvinnor enbart av en bråkdel av det våld ni kvinnor sett till att skapa i samhället? Män drabbas MYCKET högre omfattning av oprovocerat våld. Du kan inte ens börja jämföra könet. Dessutom är det MYCKET grövre mot män. Att ni kvinnor hela tiden utmålar er själva som offer är patetiskt.


    Vilket skämt du är! Och vadå våld vi kvinnor sett till att skapa i samhället?! Typ 90% av alla våldsbrott begås av män så vänd hatet dit det hör hemma och inte på offret. MÄN främst våldtar kvinnor och barn, MÄN främst mördar kvinnor i nära relationer, inte tvärtom. Väx upp för fan så du kan kalla dig en riktig man.
  • Anonym (Kkklllllö)

    Inse bara att detta är helt fel forum och tråd att ta en diskussion om detta när det är kvinna som uppger att hon blivit våldtagen. Snälla visa empati och medkänsla. Fy hur kan man ens komma på tanken att kommentera och vilja starta en diskussion när det är en person som är uppe bart utsatt. Medmänsklighet snälla! Lämna tråden tack (stampidus). Det finns lågt och så finns det lågt, det här var totalt lågvattenmärke. Kära nån börjar diskutera sig själv och som man när en kvinna precis våldtagits och berättar om sina känslor och rädslor?? Snälla du stampidus det här är helt fel tråd att få den att handla om dig eller män. Be om ursäkt till ts och lämna tråden som sagt.

  • Anonym (Kkklllllö)

    (lotto) kanske samma person.. Snälla ta diskussion nån annanstans

  • Anonym (Kkklllllö)
    Anonym (lotto) skrev 2018-09-09 10:19:07 följande:

    Ändå så drabbas kvinnor enbart av en bråkdel av det våld ni kvinnor sett till att skapa i samhället? Män drabbas MYCKET högre omfattning av oprovocerat våld. Du kan inte ens börja jämföra könet. Dessutom är det MYCKET grövre mot män. Att ni kvinnor hela tiden utmålar er själva som offer är patetiskt.


    Inse detta är fel tråd att ta diskussionen i.. Det är en kvinna som blivit våldtagen och vädjar om hjälp. Snälla ge henne distans och den respekt hon förtjänar. Visa empati. Starta en egen tråd där ni kan diskutera vidare men detta är helt fel tråd och det står även i familjeliv regler att ämnen i känsliga rummet ska respekteras.
Svar på tråden Våldtagen..