• TrueLove12

    För oss som tempar för att bli gravid

    Hej, hoppas fler kan följa med vi som tempar, jag själv började med detta förra månaden då det inte har blivit något sedan nov 2017.

    Denna månad bestämde vi oss för att inte testa med äl tester pga stressrelaterat för min del provar lite olika metoder.

    Jag använder babyplan tempen och lägger in i Flo appen.

    Jag är 27 år om en vecka ungefär och min man är 34

    Vad använder ni?

    Hur länge har ni försökt?

    Vilka åldrar är ni?

  • Svar på tråden För oss som tempar för att bli gravid
  • SofieElise
    oshark skrev 2018-10-19 15:17:32 följande:

    Starkare ÄL-test idag men inte positivt. Hoppas på positivt ÄL-test imorgon!

    Hur går det för alla andra här inne?


    Håller tummarna för dig!!

    BIM imorgon o nervositeten är på topp! Vågar inte testa..

  • Anonym (Ljud)

    Hej!

    Vet någon hur man stänger av ljudet/stoppar termometern (natural cycles) så den inte väcker resten av familjen?

  • Anonym (Landet)

    Jag har då slösat både tid och pengar på att tempa. Kurvan går upp och ned som en tok, ingen äl utsatt för senaste månaden. Men nog plussade jag igår ändå efter en evinnerlig tid av försök. Vaknar nog alldeles för mkt på nätterna för att tempa.

  • WanderChild
    oshark skrev 2018-10-19 15:17:32 följande:

    Starkare ÄL-test idag men inte positivt. Hoppas på positivt ÄL-test imorgon!

    Hur går det för alla andra här inne?


    Bra timing!! :D
  • oshark
    Anonym (Ljud) skrev 2018-10-19 16:52:30 följande:

    Hej!

    Vet någon hur man stänger av ljudet/stoppar termometern (natural cycles) så den inte väcker resten av familjen?


    NC brukar 'tipsa' om att man stänger av den när den piper första gången och sen läser av senare
  • WanderChild
    SofieElise skrev 2018-10-19 16:35:21 följande:

    Håller tummarna för dig!!

    BIM imorgon o nervositeten är på topp! Vågar inte testa..


    Har du testat?? Kurvan ser ju bra ut!

    Jag tog ett test till idag på äl+14. Det var ett vanligt 24mmg test o fick ett tydligt streck. På äl+11 tog jag 10mmg test o fick svagt streck så det ökar fint! :) Har dock fortfarande inte fattat det, haha... Går in i vecka 5 idag (4+0)!
  • WanderChild

    Såhär ser dagens test ut! Det nedre är ett tidigt-test från äl+11 och det övre ett vanligt från idag på äl+14! Har nog fortfarande inte fattat det!

  • SofieElise
    WanderChild skrev 2018-10-20 08:39:45 följande:

    Har du testat?? Kurvan ser ju bra ut!

    Jag tog ett test till idag på äl+14. Det var ett vanligt 24mmg test o fick ett tydligt streck. På äl+11 tog jag 10mmg test o fick svagt streck så det ökar fint! :) Har dock fortfarande inte fattat det, haha... Går in i vecka 5 idag (4+0)!


    Så häftigt alltså! Och så skönt att det ökar o utvecklas som det ska, verkligen stort grattis!

    BIM idag och ingen mens, tempen lika hög fortfarande.. hade bara dtt 24mmg test hemma.. min kompis säger att hon ser ngt men är osäker..ska köpa ett testa tidigt. Är på ÄL+11

    Hur gör du med Progesterallen?
  • WanderChild
    SofieElise skrev 2018-10-20 10:09:12 följande:

    Så häftigt alltså! Och så skönt att det ökar o utvecklas som det ska, verkligen stort grattis!

    BIM idag och ingen mens, tempen lika hög fortfarande.. hade bara dtt 24mmg test hemma.. min kompis säger att hon ser ngt men är osäker..ska köpa ett testa tidigt. Är på ÄL+11

    Hur gör du med Progesterallen?


    Tack! :) Släng upp en bild på testet här så vi får analysera! ;)

    Jag tänkte fortsätta med progesterall till vecka 14 tror jag. Står i valet o kvalet om jag ska lista om mig från den bm där jag var nu i veckan. Nämnde att vissa använder munkpeppar o progesterall för att förlänga lutealfasen men hon bara viftade bort det o tyckte det var nonsens o inget som gör någon skillnad. Jag har läst massvis kring progesterall o mycket positivt medan hon menade på att det finns inte ens några bevis på att det gör till eller från med extra progesteron vid ivf. Verkade med andra ord inte alls påläst... Vill gärna va ärlig mot min bm men känns sådär att sen ringa en vecka senare o säga att man plussat o att man tar progesterall... Jag vill ju känna att jag får stöd fullt ut i vad jag gör o att dom iaf är öppna för ?nya? saker. Hmm...
Svar på tråden För oss som tempar för att bli gravid