• Amne18

    Gravid med Letrozol

    Hej!

    Fick i förra veckan reda på att jag har PCOS. Väldigt jobbigt då jag endast är 21 och förväntade mig att jag skulle kunna bli gravid hur lätt som helst.
    Men det finns hjälp att få och det är lugnande, igår fick jag letrozol utskrivet. Jag ska börja med enkel dos så fort min mens kommit vilket förhoppningsvis är om max 7 dagar då den är beräknad. Är väldigt förväntansfull på att få ägglossning och försöka bli gravid "påriktigt".

    Ni som blivit gravida med PCOS, hur såg er resa ut? Hur lång tid tog det, med hur många doser krävdes för ett plus, endast letrozole eller några fler hjälpmedel?

    Tack för att ni hjälper mig med min nyfikenhetSkrattande

  • Svar på tråden Gravid med Letrozol
  • Oliwia92
    Mema9 skrev 2018-11-26 22:16:24 följande:

    Aha oj..vad mycket det finns som man aldrig hört talas om.Nej inte haft det.. ska du få?

    Ikväll har jag haft smärta/hugg/känningar på vänster sida i tjejmagen.. svårt att säga exakt var men förmodligen äggstocken?! Och det var på den sidan ägget var. Undrar vad det kan vara. Tog ju ovitrelle i onsdags så ägglossningen måste ju redan ha varit.


    Ja om jag börjar med sprutor sa hon att hon ska titta efter om jag har fri passage till äggledarna
  • Aylina88

    Hej! Tänkte fråga om nån vill sälja letrozol till mig min läkare vill inte skriva ut de till mig på grund av låg amh . Efter jag förlora mitt barn i vecka 25 så vill inte vården hjälpa mig men jag blev gravid med letrozol och skulle va för evigtacksam om nån vill hjälpa mig ????

  • Oliwia92
    Aylina88 skrev 2018-11-27 16:02:42 följande:

    Hej! Tänkte fråga om nån vill sälja letrozol till mig min läkare vill inte skriva ut de till mig på grund av låg amh . Efter jag förlora mitt barn i vecka 25 så vill inte vården hjälpa mig men jag blev gravid med letrozol och skulle va för evigtacksam om nån vill hjälpa mig ????


    Prova att gå till privat de brukar vara med hjälpsamma. Tror inte alls det är bra att du tar medicin som inte är ordinerad till dig. Förstår det är jobbigt att inte få hjäp
  • becca90

    Hur går det för er?? :)

    Jag är på positivt äl test + 5 och ovitrelle + 4. Denna låååånga väntan

  • lilagrodautanben
    becca90 skrev 2018-11-27 20:23:06 följande:

    Hur går det för er?? :)

    Jag är på positivt äl test + 5 och ovitrelle + 4. Denna låååånga väntan


    Lycko ändå! Hahaha själv ska jag börja imorgon med Letrozol .. evighetsväntan till äl och sen bim..

    Men ha någon nån koll på varför jag ska på vul redan 8 dagar efter påbörjad kur? Så snabbt går det väl inte med äl..?
  • becca90
    lilagrodautanben skrev 2018-11-27 20:29:08 följande:

    Och någon som vet varför ältestet är så starkt fast jag bara är på dag två i mensen? :O

    Du Har nog kvar hcg från missfallet i kroppen


  • becca90
    lilagrodautanben skrev 2018-11-27 20:26:33 följande:

    Lycko ändå! Hahaha själv ska jag börja imorgon med Letrozol .. evighetsväntan till äl och sen bim..

    Men ha någon nån koll på varför jag ska på vul redan 8 dagar efter påbörjad kur? Så snabbt går det väl inte med äl..?


    Jaa denna väntar är verkligen hemsk!!!

    Jag var på vul på cd 11. Alltså så är det 8 dagar efter

    Påbörjad kur. 8 + 3 dagar. Jag hade då en blåsa på 17 mm
  • Aylina88
    Oliwia92 skrev 2018-11-27 20:17:25 följande:

    Prova att gå till privat de brukar vara med hjälpsamma. Tror inte alls det är bra att du tar medicin som inte är ordinerad till dig. Förstår det är jobbigt att inte få hjäp


    Har försökt med båda jag har fått gå på de förut men nu vill dom inte skriva ut mer därför f4ågar jag så här om nån vill sälja :( vill bara ha ett levande barn
  • Mema9
    Aylina88 skrev 2018-11-27 16:02:42 följande:

    Hej! Tänkte fråga om nån vill sälja letrozol till mig min läkare vill inte skriva ut de till mig på grund av låg amh . Efter jag förlora mitt barn i vecka 25 så vill inte vården hjälpa mig men jag blev gravid med letrozol och skulle va för evigtacksam om nån vill hjälpa mig ????


    Hej, man vet aldrig hur kroppen svarar på medicinen och utan ett vul vet man ju inte om det blir flerbörd och det är en risk både för barn och för dig. O det vill tyvärr inte jag ha på mitt samvete.. Dessutom har min läkare (såklart) koll på hur många tabletter som jsg förbrukar så jag vet inte hur jag ska förklara om jag helt plötsligt saknar några :/ Kan du inte kolla på andra privata mottagningar? Skickar all styrka till dig! Måste vara hemskt! Du får inga ägg på egen hand eller?
    becca90 skrev 2018-11-27 20:23:06 följande:

    Hur går det för er?? :)

    Jag är på positivt äl test + 5 och ovitrelle + 4. Denna låååånga väntan


    Jag är på ovitrelle + 7 , bara en vecka kvar tills jag kan ta ett test! Längtar sååå såså..
Svar på tråden Gravid med Letrozol